Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

De hove :(
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 17:42

Så tabte Cashew endnu en sko. Efter dyrlægen for snart 14 dage siden pillede skoene af pga af en hovknusning har hans hove været rigtig fucked siden :(

Han bliver nu ved med at tabe sko fordi at hovene bliver mindre og mindre. Hans hove er blevet rigtig små.

Som sagt har min smed givet ham silikone beskyttelse ved strålen og selvfølgelig beskåret så godt han ku så hesten ikke ender med at blive for kort tået og derved blive ømfodet.

Men nu når han bliver ved med at tabe skoen pga af hornen ikke er god nok til at holde fast i sømmene - er det jo en skruen ende for så flosser hoven endnu en gang.

Hesten kan IKKE gå uden sko.

Er der noget tilskuds biotion stads der hjælper inden for nogle mdr og ikke et helt år? Og virker det?

Hvad vil i anbefale ?

KØBES Sommer Magnus dressursadel, 16' 5 tomme, brugt, men
i god stand, sort.. NY MODEL
- med korte puder bagtil. Billede skal ses inden køb, mail
bronto@webspeed.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sko....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 17:50

Jeg har brugt cavallo simple boots med stor succes. Og i øjeblikket bruger jeg limsko fra Dynamix IHT også med stor succes. Min hoppes hove er blevet meget pænere, flækker ikke så let pga de bliver beskyttet osv. Kan kun anbefale disse mærker.

Angående hovkur, det meste er for dyrt for ingenting for fodrer du din hest ordentligt, burde den være dækket ind.Så er det oftest miljø osv. der er grund til problemerne

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 19:29

Ja, det selvfølgelig rigtigt nok. Pt går han på døgngræs men det jo klart når hornen er blevet så svækket af han har tabt de sko snart 4 gange på få uger fordi dyrlægen hev de sko af og smeden blev nødt til at file dem ordenligt ind så han ikke sku have sko på flækkede hove :(

Så det svært..

Hvad koster disse boots ?

bronto@webspeed.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kunsthorn
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 19:59

Det kræver en dygtig smed der har virkelig arbejdet med dette.

Hoven bygges op, der skal bruges ca. 20.25 minutter til hver hov.

Det kan raspes og der kan slås søm i og det holder HVIS det er lavet rigtigt..

Det betyder at hoven affedtes, at den tørres med blæser/,føntørre fortrak Smukke Ganger, så lægges det på, vigtigt at der ligges fx. pap mellen sål og kunsthorn så der ikke opstår spændinger...

Det lægges ude på hoven og ned så det gør hoven størrer..der hvor det mangler.

Det er MØG dyrt , ca 700-800 kr pr hov, men eneste løsning når der IKKE er horn nok..

Og NEJ ikke alle smede kan dette job...flere lyver om det.

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 21:52

Han har lagt noget "pap" pt mellem og så sprøjtes silikone ind imellem stråle og plade. Dette er vel for at aflaste strålen ku jeg forstå på det hele nu når hoven er blevet liiiidt mindre end den plejer.

Desværre så flækker hoven kraftigt (han har os fået en lidt tykkere sko på denne gang), og derfor kan den jo ikke holde skoen på.

Jeg har dog aldrig hørt om kunsthorn.

bronto@webspeed.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prøv afgjort med boots!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 22:36

Keppie herfra kører gerne ud og hjælper dig med at finde den rette størrelse (y)

Et par Cavallo Simple Boots koster ganske vist 1.100kr. men de holder så også lææænge kun ved ridebrug. Cashew skal nok have dem på i døgndrift i en længere periode, men det burde sagtens kunne lade sig gøre!

I bootsene kan lægges forskellige former for såler, så hoven af- og belastes rigtigt og hoven kan få ro til at vokse ud uden at blive belastet af sømhullerne.

Intet produkt kan give mirakler på få måneder. Sørg for at hesten står opstaldet rent og pænt, da ammoniak næsten kan opløse hovene, hvis det er slemt nok. Nu går han jo så heldigvis på døgnfold, så NU vil være optimalt at prøve med boots (y)

Min hest går selv med dem og jeg er meget tilfreds (y)

5-års, talentfuld Carano/Schwedengruss-vallak lges!

***NU MED TRAV, GALOP og LØSSPRINGNINGSVIDEO***

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

0
0
Svar på denne tråd

Hove indefra.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 00:54

Selvfoelgelig skal hjaelpen komme udefra ( boot - god smed etc), men den allervigtigste del, som jeg ikke tror du har fra beskrivelsen:

en god mave med de rigtige bacterier og tarmflora samt de rigtige trace mineraler.

Det kan du tilfoere ved: give hesten Brewer's yeast, Humic og Fulmic acids ( humate ), og Thorvin Kelp, dolomite, den rigtige amt. af copper/zinc samt masser af god hoe.

Du kan lave en boette med 1/2 Thorvin + 1/2 Humate og have det i stalden ( det skal holdes toert - saa altsaa ikke lige ved vandskaalen) - givet free choice.

Det andet kommes i maden i angivet anbefalet servings.

Naar maven er i orden og den faar tilfoert de rigtige mineraler er der ingen undskyldning for at hesten ikke har ordentlige foedder. Baade dens haar pragt og foedder vil vokse godt til, men det tager ca. 5 maaneder foer end du ser det rigtige resultat.

Der er ikke een hest her, som jeg ikke har kunne rette ordentlig af i den retning hvis ejeren er villig til at foelge raadene og have en rigtig god beskaerer (anbefalet smed eller barfods beskaerer).

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

Men det findes
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 08:13

Altså, Smukke Ganger fik bygget hove op på alle 4 hove, de sidste 15 mdr....

Det giver hoven den størrelse den skal have og ro til at gro, og så har søm noget at sidde i....

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

hvordan ser de ud?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 09:44

måske et par billeder? - det er svært at komme med forslag uden at vide hvordan de helt præcist ser ud....

Men hoofwear kunne også være en mulighed.....

Velholdt brun Spalding dressur 17" Fit 2 sælges henvendelse på PB

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

hoofmaker
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 09:48

jeg vil anbefale dig at give dyret en lang periode med hoofmaker eller farriers formula.

Ikke billige men gode produkter

karina

Minibig wrap 1.slet 2009 sælges.

pris 350 DKK afhentet midtsjælland

0
0
Svar på denne tråd

Der findes ikke nogen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 14:14

hurtig kure Sandra. Du bliver nødt til at vente til at hoven gror ud, eller som Illums alternativ at bygge hoven op med kunsthorn før den skoes.

Man kan godt i nogen tilfælde bruge hoofwear og boots men igen afhængig af hvor meget horn der ødelagt, må man se om det er forsvarligt at ride hesten eller ej.

0
0
Svar på denne tråd

Helene T
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 19:38

Helene T:

Limsko, hvad er det?

:)

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

Dressurrytter søges (Vestskoven v. Kbh):

www.heste-nettet.dk/lodge/27752/ hest/1860/

0
0
Svar på denne tråd

hanne V
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 22:03

det er sko som limes på, istedet for at sømmes på ;)

Sandra, jeg ville klart overveje om den skulle have perfect hoofware på i en periode (limes på hoven) istedet for at sømmes i, så hoven kunne vokse ud. Jeg gjorde det med min hoppe, da hun blev ved med at tabe en forsko og hendes hove blev så stærke så hun nu går uden sko og rides med Cavallo boots :)

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Limsko
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 22:02

Prøver med et billede. Ved ikke hvor godt det lykkedes.

Men limsko limes på hoven. Jeg skal igang med det 5. sæt på min hoppe. Det har givet smeden en del mere hov at arbejde med, da vi retter op på en del. Det kræver lidt tålmodighed til at starte med men efterhånden er jeg blevet ret god til at lime dem på. Nogle af tungerne har haft løsnet sig, men så limer man bare igen og så kører det igen. Har også selv forsøgt mig lidt frem med hvor langt tilbage på hoven, man kan sætte de tunger fast og har vist efterhånden fundet den optimale løsning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider