Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

45 km for første gang. Hvilket foder?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 16:51

Hej alle i kloge hoveder

Ja, som overskriften siger, skal jeg ride 45 km d. 1 august til Djurslandsridtet. Det er første gang hun skal gå så langt, har før gået 28 km.

Derfor vil jeg jo gerne gøre så meget jeg overhovedet kan for hende rent fodermæssigt i dagene op til.

Hun er araber og meget nem at have med. Hidser sig kun op hvis hendes legekammerat kommer ud af syne :-) Hun går på fold hele tiden, og får dagligt roepiller, lucerne, klid, linamix og vitaminer+mineraler.

Så hvordan skal jeg fodre hende i dagene op til?

Mvh Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal ikke.....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 18:46

ændre foder op til et stævne - så risikerer du bare tarmproblemer.

Sørg for at hun er i alm. god foderstand.

Og giv hende så hendes foder senest 4 timer før starten går - og giv gerne noget e-vit forebyggende.

Roepiller er super - noget min vallak gerne gad at æde i vet-gate.

Elektrolytter skal hun også have, men vær varsom under løbet, hvis hun ikke vil drikke. så hellere bagefter, og så hold øje med vanddrikkeriet.

De fleste heste som er i god form kan nemt gå en LB - så god tur.

MVH Charlotte

Hingsteplag/-vallak 1-2 år ønskes. Billig. Forventet stg min. 164. All round type. Godt hjem med megen foldtid og foldvenner tilbudes.

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 19:00

... for rådet! ja, roepillerne skal helt sikkert også med, så hun kan få lidt i vet-gate. Der er jo også masser af væske i.

Ville det være en god idé at give hende ekstra elektrolytter et par dage inden løbet?

Mvh Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

jeg gav elektrolytter
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 20:31

efter et løb. På løbs dagen, havde jeg betford roepillerne med. Dem var hesten meget gladere for end de almindelige roepiller og de blev opblødt så de sejlede i vand. Det vand der var i overskud, slubrede hyppen i sig med velbehag. På den måde fik jeg bedre styr på, at den fik både noget til at holde maven igang, samt rigeligt med væske.

VOGNMAND PER CHRISTENSEN

www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

20285450

Skal dine dækner vaskes og imprægneres, ja så kan jeg varmt anbefale Jessie fra jystrup/midtsjælland 60836778

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 21:54

Ja, jeg havde også tænkt mig at bruge Betfor i vetgaten, og så alm roepiller til efter løbet. har sådan en hjemmelavet mash som min hest elsker; betfor i lidt for meget vand og så müsli fra tjørnehøj mølle. Den er helt pjattet med det!

Det ville egentlig være fint at give hende i vet.

Mvh Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider