Hej alle I kloge mennesker 
Som nogen måske ved, blev min hest sparket ind på hasen for en måned siden. han var halt, og der var en stor hævelse bagpå benet. Dyrlægen tog røntgenbilleder, og det viste sig der var en lille revne i knoglen (dette var på siden af benet) der indgår i haseleddet.
Hesten fik ro i 2,5 uge, hvor han måtte komme lidt på fold. hvis han ikke løb rundt, og ellers skulle han gåes med 2x20 min om dagen.
Da dyrlægen kom igen var knoglen helet, og han var meget mere ren i trav. Desværre var han ikke 100% iorden, og dyrlægen siger det er senerne bagpå benet hvor de hæfter til leddet der driller. det var der hævelsen var i første omgang, og den er blevet mindre siden skaden skete.
han blev beordret ro i 3 uger mere, hvor han må være på fold alene.
Nu efter en uge synes jeg dog han er blevet en smule mere hævet, (ringer til dyrlægen imorgen) men da jeg ikke har den store erfaring med skader vil jeg høre om andre har haft en hest med bøvl med senerne, og hvordan forløbet var? Ved ikke om jeg er for pylret, og man kan sikkert stirre sig blind på problemet..
jeg er mest nervøs for om han bliver frataget muligheden for at komme på fold, men jeg kan ikke undgå han tager en runde i trav eller galop når nogen går forbi med en hest.. Syns bare det er så synd hvis han skal stå inde 24/7, og bevægelse er vel godt?
dyrlægen sagde han måtte komme på fold, men at han selvfølgelig ikke skulle lave noget. (arbejde)
Øv hvor er det svært, man burde være dyrlæge