|
|
| Vorter |
| Forfatter:  |
Celie |
| Dato:  |
05-07-2001 15:51 |
|
Hej
Min lille pruh har lille fået fjernet jorden største og mest ulækre vorte. Faktisk var den meget større end jeg havde regnet med men det var simpelthen fordi den dækkede for sig selv!!! ADDD....det blødte helt vildt meget men til gengæld lignede hyppen den vildeste kokain hest...*GGG* Han var total dopet men vorten sad altså også lige ved siden af hans mandom...
Nåh men jeg spurgte dyrlægen om jeg kunne forvente at der ville komme flere vorter i det område - jeg mener det er jo ikke det mest nemme sted at komme til for hans bagben!!
Men dyrlægen mente at grunden til at han fik sådanne vorter var et svagt immunforsvar!!! Åh gud...jeg fór jo lige ind og kiggede på Nettet og alle disse tilbud der lover en evig ung hest...*SS* Men er der nogen af Jer der har gode erfaringer med et produkt fremfor et andet???
Hilsen
Celie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Vorter |
Tina |
05-07-2001 22:17 |
|
Hej
Struktur E fra St. Hippolyt.
Jeg kender to der havde heste med vorter.
Den ene havde dem især i hovedet og i en grad så det blev nævnt i forsikringspapirerne. De er i dag helt væk.
Den anden havde dem især på bringen og så også i lysken hvor det begyndte at genere ham når han gik. Der blev fjernet flere ved operationer men de kom altid tilbage. Aflivning blev faktisk overvejet. Efter få mdr med det nye fodertilskud var vorterne så begrænsede at de nu kun er kosmetiske, mindre og færre.
Foderet styrker faktisk det generelle immunforsvar og kan anbefales til alle heste med skavanker. Desuden koster det ikke mere end andet godt tilskudsfoder og hestene er helt vilde med det.
Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
PiaSJ |
06-07-2001 09:56 |
|
Øv - det gør det, når man skal have det til Bornholm - der løber 60,- i fragt på...:-(((
Men derfor skal min ene hyp alligevel have det, når fodringssæsonen begynder.
Hun har nemlig også en stor vorte mellem forbenene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Majse |
18-07-2001 19:07 |
|
Lige en lille sjov historie.
Min hest havde en vorte lige der på forhuden. Det var ligesom sådan en lidt aflang skællet en. Jeg gik lidt og overvejede at få dyrlægen ud for at undersøge den og evt. skære den af. Nå men jeg rejser på ferie i 17 dage. Har en dygtig pige til at ride ham og da jeg kom hjem opdager jeg at vorten var væk. Jo; sagde hun; jeg synes den var grim, så den fik en stram elastik rundtom vorten. Efter en uges tid faldt den af, af sig selv.
Den er ikke kommet siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet