Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring af gammel pony
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 23:32
Hej Allesammen
Jeg har en gammel hoppe på 25 år som er meget svær at fodre på. Hun er 118 cm høj og er af den smarte type, og kan dermed tåle så meget foder som hun gider at spise (forstå mig ret). Jeg har gennem hele vinteren prøvet at få hende til at tage noget mere på, men det er ikke rigtig lykkedes.

Jeg har gennem vinteren givet hende betfor med melasse, vitaminer, olie og gulerødder. Samtidig har hun gennem hele vinteren fået alt det hø hun kunne spise. Lige nu får hun müsli med melasse, og alt det græs hun kan spise (står ude).

Hendes tænder er ikke af det bedste, men hun spiser det foder hun får. Hendes tænder skal raspes her en af dagene, og det kan være det hjælper lidt, men jeg vil stadig gerne hjælpe hende på vej med lidt ekstra fedt på kroppen. Hun har også i sin unge alder altid været meget slank. Hun har fået ormekur. Hun er ved godt humør og frisk af sin alder.

Har du erfaring med noget der kan bruges til en sådan hoppe vil jeg blive glad.

Jeg har ikke nogle erfaringer med majsflager, er der andre der har det? Kan de gives alene eller skal det blandes op og hvor meget må der gives?

Lucerne skulle jo også øge optagelsen af maden, men de stive strå har hun let svært ved at tygge, men jeg ved ikke om man kan få noget der er af kortere strå eller tilegnet ældre heste.

Håber at høre fra jer.
Vinderen er den flittige, ærgerrige og stædige.
Vinderen er den som kæmper videre trods modgang og som kan bruge nederlaget og tage ved lære af det. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 00:20
Man kan få noget der hedder 16+ fra Donson og Horrel, det er rigtigt godt, det kan blødes op og det kan være som det er.
Ellers er roepiller godt el. flager da det skal blandes i vand og derfor er blødt for hesten og spise...
Lucerne gavner ikke en gammel hest særligt, da du selv nævner at det gives for at hesten skal tygge mere på maden, det har hun jo ikke brug for.

Men melasse og olie er rigtig godt, mejs det feder også godt så det kan du også blande i, men vil ikke give det alene.Og så massere af godt hø/wrap el. nu hvor hun kan gå på døgn fold/ græs.
Line K. Jeppesen
0
0
Svar på denne tråd

Donson og Horrel
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 12:05
Jeg har godt set at Donson og Horrel forhandler foder til ældre heste, men jeg kan ikke finde en butik omkring mig der forhandler det. Selvom butikken står på listen over forhandlere, har de kun en eller to poser af forskellig mærke. Mon man kan få dem til at bestille hjem, når der nu står de er forhandlere?

Vinderen er den flittige, ærgerrige og stædige.
Vinderen er den som kæmper videre trods modgang og som kan bruge nederlaget og tage ved lære af det. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

High Fibre Golden Years
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 12:16
Fra Spillers skulle også være godt til gamle heste det kan opblødes hvis hesten tandsæt er meget gammelt og slidt.
Indeholder ekstra olie og protein.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

St.Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 15:29
giver vi vores gamle pony på 35 år. Den har aldrig set så godt ud, efter vi skiftede foder til ham.Han får natur müsli, irish mash og om vinteren Alpegræs opblødt. Det har "fedet" ham fint op.

:-) Tina
0
0
Svar på denne tråd

alpegræs?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 21:16
Hej Tina
hvad er alpegræs? og hvor for i det fra?
HIlsen Britt
0
0
Svar på denne tråd

jeg har en
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 00:35
gammel pony opstaldet. Han var blevet meget tynd, da han næsten ingen tænder har tilbage. Derfor kan han ikke spise hø, halm og wrap, han tygger på det nærmest som var det tyggegummi, hvorefter det glider ud igen og ligger som små boller. Han får nu spillers, lucerne og majsflager og har taget ca. 100 kilo på over ca. 4 mdr. Lucernen er snittet, derfor kan han godt tygge den - ligesom han kan spise helt kort græs på marken, men ikke det lange. Ideen med at give lucerne er, at det giver fiber. Majsflagerne får han som de er, de feder og fuldfoderet fra Spillers klarer resten.
Prøv det, og din hest bliver fin igen!

Mange hilsner
Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Alpegræs...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 14:04
der er et andet ord for dét, men jeg kan ikke huske det. Det er et produkt fra St.Hippolyt, hvor man har presset ca. 60/80 forskellige græsarter fra alperne ned i pille form. Man opbløder det med vand og vupti, har man en spand græs.

:-) Tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider