Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Staldkrampe???
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 22:12
Er der nogen der kan fortælle mig hvad staldkrampe er. Hvad kommer det af, og kan det
helbredes/behandles? Hvad betyder det for hesten på sigt?
hilsen Kamille
0
0
Svar på denne tråd

Staldkrampe
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 09:12
Er når hesten kramper i bagbenene, når man løfter dem. Det giver en 'sitren' i hestens ben, og til tider ser det ud som om hesten er ved at vælte, fordi den trækker det ene bagben heelt op under bugen.

Det har ingen betydning for hestens holdbarhed, men kan ikke helbredes eller behandles. Det er allerhøjest en gene for smeden, som vil have svært ved at sko bagbenene.

Min egen 4 års har staldkrampe, men jeg anser det ikke som en fejl, mere som en del af hans personlighed.

Der er ifølge Falk-Rønne ingen, der ved, hvad staldkrampe kommer af.

Hilsen
Lotte

Vil du lære at dykke. Se her: www.nolimitsdiving.dk
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 11:25
min lille basse har også staldkramper - eller det fik jeg at vide under handelsundersøgelsen, men han trækker ikke benene op under sig - der er bare lidt sitren. fro min er det ikke noget problem. heller ikke når jeg skal ordne baghove. jeg fik at vide af dr. dyr at det mest ses på "store" heste - altså ikke at de er fede men de heste der er bygget som en oldenborg el. ligende racer.

knuzz nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider