Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Maven hænger!!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 15:30

Hej alle glade hestefolk

Min fjordhest har en rimelig stor hænge mave. Ved at det nok er fordi, de er begyndt at komme på græs. Men vores anden fjordhest har slet ikke hænge mave, og de får lige meget tid på græs og ellers det samme foder.

Min fjordhest bliver redet 6 dage om ugen i både dressur, spring, for vogn, løsspring og turridning. Mens den anden fjordhest kun bliver redet 1-2 gange om ugen.

Hvordan kan det være min fjodhests mave hænger sådan, når hun får så meget motion, og den andens hænger overhovedt ikke og får næsten ingen motion?

Kan jeg gøre noget for at "løfte" hendes mave op, uden at hun skal gå ned i det græs hun får?

Hvad gør i med hængemaver?

Fjordhoppe sælges, 2 år, og stamtavle.

0
0
Svar på denne tråd

Det er muskler....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 09:05

... der er slappe :)

Sandsynligvis har din hoppe haft føl? Det udvider jo musklerne, og så vil de altid have lidt lettere ved at komme til at hænge.

Du kan ikke fjerne det - men du kan træne det mindre.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

galop træning
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 14:28

giver som regel en fladere mave. enten på en stor springbane eller i terræn. Alt efter hvor god form den er i så start med 1-2 km og så sæt det op så du tager 2 km 4 gange på en tur med en god skridtpause imellem. Men hvis den ikke er i form, så sæt den laaangsomt op i træningsmængde.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Taaaak
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 11:17

ja, vi må ud og træne noget mere.

Tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Alle er forskellige :-)
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 13:54

Du skriver, at du undrer dig over at din fjordhest har hængemave, når den anden hest på folden ikke har og de får lige meget fode, mens din endda bliver trænet mere... Heste er jo ikke ens. Ligesom hos mennesker, så er der nogen der bare kan spise og spise, aldrig træne og stadig se godt, mens andre har det lige modsat og kan spise sundt og motionere og så stadig tage på... Det er jo præcis det samme med hestene. Det kunne godt lyde på din beskrivelse, som om dein hest har været drægtig, som der er en der skriver ;-)

Kan fortælle at min egen hoppe for et par år siden blev redet 1-2 timer daglig, generelt ret hård træning, gik på en kort græsmark og fik 1 håndfuld fiberlux om dagen og stadig lignede hun en spærreballon hele sommeren Så nogle heste er bare lidt kraftigere om sommeren - men hængemave havde hun dog ikke..

Der er ikke andet for end at træne og træne, så skal det i hvert fald nok blive bedre ;-) Held og lykke :-)

KH Anne Marie

Smil til verden og verden smiler til dig :-)

Den lykkelige ejer af Vickie Vestervang (Cille) og Poker Heart

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 10:16

Ja, det er self. rigtigt at heste heller ikke er ens. Men nu har jeg også fået lagt en lidt hårder trænnings plan, så må vi se om det hjælper.

Tusind tak for svarene alle sammen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider