desværre haft 4 heste der havde det sidste sommer,de 3 døde og den 1 overlevede...
kort fortalt begyndte min hestes organer at svigte,deres vejertrækning blev ustabil,snot begyndte at løbe,de svedte,rystede,ku ik stå på deres ben,efter max 1 time var deres organer så småt ved at gi op..jeg opdagede heldigvis meget hurtigt dder var noget galt og havde dyrlægen herude 10 min efter,han ville hente smertestillende i bilen,imens døde den ene hingst i mit skød,frigg fik 1 time mere men da han begyndte at lugte af maveindhold fik han den sidste sprøjte for han sku ik lide,der kom alverdens dyrlæger på sagen og der blev taget mange blodprøver,en af de lidt klogere dyrlæger ville ha prøver af hjernevævet af de 2 døde heste for at se hva det var..efter en nat på folden i soveposen begyndte vores 2 fjordhingste også at blive syge,dyrlægerne kom og satte ham i behandling for det de troede var en forgiftning-de mente via en plante..om eftermoddagen ringede jeg efter dyrlægen at han skulle komme og gi tino fred for jeg ku se akkurart det samme forløb i hans sygdom som i de andres...lukas stod og var meget dårlig da der blev ringet at det var borelia,og med den rette behandling har vi ham endnu,men det har kostet mange undersøgelser og opfølgninger siden,så sku jeg ta mit valg om i dag var han også blevet aflivet fremfor redet..
jeg vil håbe din hest blir rask,men samtidig vil jeg bede dig tænke og drøfte det meget med din dyrlæge for det har kostet os lige knap 23.000 i div. undersøgelser efterfølgende af lukas,han er blevet 100% raskmeldt af dr. dyr..men vi kan ik undvre ham den bette gule dreng:-)