Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Borrelia, heste
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 21:12

Hej!

Min pony har muligvis fået Borrelia, afventer svar fra Dr. Dyr.

Vil høre om der er nogen med erfaring i dette og hvordan forløbet har været??

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

borrelia
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 23:05

Der hvor jeg har Decor stående, er der en hest, der har haft Borrelia. Den fik det vist som 2-års og er 5 nu. Den har lidt mén af det, men umiddelbart ikke noget alvorligt. Den har svært ved at bakke, men det er blevet betragteligt bedre, efter at den har lært det under rytter. Den er lidt sær og reagerer nogengange lidt underligt på ting, men er en sød og rar hest. Den har tre super gangarter, og hvis den ellers holder fysisk og psykisk, er det en hest, som kommer til at gå hele vejen i dressur!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm......
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 23:17

men du ved ikke hvordan forløbet ellers har været vedr. smerter, medicin osv?

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 00:21

desværre haft 4 heste der havde det sidste sommer,de 3 døde og den 1 overlevede...

kort fortalt begyndte min hestes organer at svigte,deres vejertrækning blev ustabil,snot begyndte at løbe,de svedte,rystede,ku ik stå på deres ben,efter max 1 time var deres organer så småt ved at gi op..jeg opdagede heldigvis meget hurtigt dder var noget galt og havde dyrlægen herude 10 min efter,han ville hente smertestillende i bilen,imens døde den ene hingst i mit skød,frigg fik 1 time mere men da han begyndte at lugte af maveindhold fik han den sidste sprøjte for han sku ik lide,der kom alverdens dyrlæger på sagen og der blev taget mange blodprøver,en af de lidt klogere dyrlæger ville ha prøver af hjernevævet af de 2 døde heste for at se hva det var..efter en nat på folden i soveposen begyndte vores 2 fjordhingste også at blive syge,dyrlægerne kom og satte ham i behandling for det de troede var en forgiftning-de mente via en plante..om eftermoddagen ringede jeg efter dyrlægen at han skulle komme og gi tino fred for jeg ku se akkurart det samme forløb i hans sygdom som i de andres...lukas stod og var meget dårlig da der blev ringet at det var borelia,og med den rette behandling har vi ham endnu,men det har kostet mange undersøgelser og opfølgninger siden,så sku jeg ta mit valg om i dag var han også blevet aflivet fremfor redet..

jeg vil håbe din hest blir rask,men samtidig vil jeg bede dig tænke og drøfte det meget med din dyrlæge for det har kostet os lige knap 23.000 i div. undersøgelser efterfølgende af lukas,han er blevet 100% raskmeldt af dr. dyr..men vi kan ik undvre ham den bette gule dreng:-)

labrador hvalpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

acty21...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 07:53

Puuuh....sikke en omgang....det gør mig ondt for dig!

Men er det ikke underligt at det er alle hestene der blev syge?

Min virker ikke så ilde tilredt, som det du beskriver, men hvis det bliver så hård en omgang, har jeg på forhånd besluttet mig for, at det skal han ikke igennem.

Han er også en ældre dreng, så det vil jeg ikke byde ham, bare som han har det nu, synes jeg er enormt synd for ham.

0
0
Svar på denne tråd

jo vi syntes
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 09:34

også selv at det var vildt de alle 4 blev bidt,men ifølge dyrlægen ka der godt ha gået noget tid fra den 1 er bidt til den er blevet syg,det er et spørgsmål om helbredet er stærkt,terorien er dog at de 3 hingste havde den med hjem fra sommer græs og derved fik 4 hest det også,men et lille syg dyr kan gøre meget skade,bare at "tænderne" kommer ind i blodet,så i år har jeg været fanatisk med at tjekke huset og hunde ekstra..

labrador hvalpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 09:59

utroligt, hvad skade det lille p*sse dyr kan gøre.

Jeg venter stadig spændt på dyrlægens svar!

0
0
Svar på denne tråd

Borrelia
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 15:36

Jeg havde i april en dyrlæge stud. ude og tage blodprøver i forbindelse med hendes afsluttende opgave.

Vi fandt ud af 2 af vores heste havde haft Borrelia. Hun sagde man kunne op til 2 år efter se det i blodet. Jeg har intet bemærket på mine heste. Dog havde jeg en meget halt hest i dec. 08 som vidste sig, at være en meget kraftig hovledsbetændelse. Han blev opereret på Højgaard og er i dag helt kommet sig. Højgaard kunne dengang ikke finde oversagen til hovledbetændelsen, da der ingen synlige skræmmer eller revner var på hans ben.

Jeg spurgte så hende den dyrlæge stud og den uddannet dyrlæge hun havde med om den hovledsbetændelse kunne skyldes Borrelia.. Det ville hun næsten ligge hovedet på blokken og sige det kunne den. Den anden af vores heste der fik det konstateret kastede sit føl 4,5 mdr. for tidligt, dog pga. snoret navlestreng. Tror nu ikke det skyldes Borrelia, men det er da tankevækkende..

Hun fortalte at i de fleste tilfælde opdager man slet ikke de har Borrelia, nogen står med høj feber og er rigtig skidt. Mens andre slet ikke er bemærket af det..

Håber din hyp bliver frisk igen.

De bedste hilsner fra Bettina

Stald Nygaard

frieser

Bettina der rider og elsker de sorte perler

0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 21:20

fået svar på blodprøverne og det var ikke Borrelia.

Det er jo både godt og skidt, for hvad er det så?

Vi afventer og ser nærmere, min stakkels lille hyp!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 20:51

Vi havde en i stalden sidste år, som fik Borrelia, desværre endte det ikke godt..

Det var en 2 års hingst, han begyndte bare at tabe sig enormt, trods at han gladeligt spiste sit foder og wrap..

Dyrlægerne kunne ikke finde en forklaring..

Plagen begyndte efter en måneds tid at se rigtig skidt ud... Tynd, underhals, optrukket bug, dårlig balance osv...

Tilfældigvis havde vi besøg af en træner, som ser denne plag, hun havde erfaring med Borrelia - og mente bestemt at det kunne være det...

Ejer fik dyrlægerne til at tjekke for det - og ganske rigtigt... Han måtte desværre aflives...

Mvh.

D. Nordvig

www.show-halters.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider