Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Krybbebidderem??
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 21:52

Nu spørg jeg jer kære HN´er...

Høre fra et sted at krybbebidderremmer en blevet forbudt... og ander siger det er noget vås... Hvad er rigtigt!?

kom genre med en hjemmeside hvor jeg kan læse at den er forbudt..

Vi har nemlig stor diskution om kryggebisning i stalden, og om hvad men gør når såden en hest kommer til talden...

- Julie

TEAM HAUKOHL

Vil du have spænding...

- Så rid en blanding...

Krone og bølge - En selvfølge

Klubmester og Championats Vinder Spring-Hest GREV 2008

Mistede sin far d. 16 Feb. 09

0
0
Svar på denne tråd

forbudt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 22:58

ja, jeg har altså også fået det indtryk, at den ikke længere er lovlig, men kan ikke lige komme på, hvor jeg har læst det. Prøver lige at finde ud af noget...

Mvh. Kitt :)
Nu som den lykkelige ejer af Anastasia

Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden.
0
0
Svar på denne tråd

dyrenes beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 23:08

Fra dyrenes beskyttelse:

Krybbebidning

Krybbebidning skyldes forkert fodring og viser sig ved, at hestene sluger luft. Der er tre forskellige mønstre:
  • Vindslugning, hvor hesten stikker hovedet opad og sluger luft
  • Krybbesætning, hvor hesten støtter fortænderne i overmunden på krybbekanten (eller andre kanter) og suger luft ind
  • Krybbebidning, hvor hesten gnaver i krybbekanten, samtidig med, at den suger luft ind.

Ved at fiksere fortænderne og sluge luft, øger hesten spytproduktionen, som er basisk, så den ændrer miljøet i mavesækken til det bedre. Det er også muligt, at tvangsbevægelserne frigiver smertestillende endorfiner. Den luftmængde, der sluges, er så lille, at den ingen indflydelse har på luftmængden i mave og tarm. Krybbebidning kan derfor heller ikke være årsag til kolik.

Der er utroligt mange fordomme forbundet med krybbebidning. Men der er ingen tvivl om, at lidelsen er et af symptomerne på et alt for surt miljø i hestens mavesæk, ofte med mavesår til følge.

Baggrunden for det alt for sure miljø i mavesækken er forkert fodring, som regel med anvendelse af for meget stivelse (korn) og for få fibre. Så løsningen er et foderskift til et foder, der indeholder max. 15% stivelse samt adgang til stråfoder hele døgnet.

Krybbebidning smitter ikke, men findes ofte hos flere heste i samme stald, fordi de tilbydes samme foder og samme miljø.

Der kan ses en sammenhæng mellem krybbebidning og andre tvangsbevægelser på den måde, at hesten indlærer sig, at det gør godt at lave bestemte handlinger eller bevægelser som kompensation på noget utilfredsstillende. Derfor er det vigtigt, at ændre hestens livsstil samtidig med foderreguleringen. Du kan f.eks. sørge for, at dens basale behov for social kontakt og bevægelsesfrihed er opfyldt.

Operation eller påsætning af krybbebiderrem er ingen løsning. Det er dyrplageri, fordi det forhindrer tvangshandlingen, men ikke fjerner årsagen.

0
0
Svar på denne tråd

Krybbebiderrem
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 01:35

Jeg mente også at have læst at den form for tortur (til gavn for menensket) var blevet forbudt.

MEN åbenbart ikke siden zoo zity, horse house og horze stadig sælger l*rtet .

men enhver der byder sin hest denne form for "afstraffelse" når hesten blot prøver at mindske de smerter der ellers vil forekomme i maven, er i mine øjne id*oter.

Fan af: glidetøjler, chambon, pisk, spore, EKSTREME bid, barring, vanrøgt, og sidney lee

0
0
Svar på denne tråd

Ifølge den nye heste lov
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 14:20

er tvangs midler forbudt.. og en krybbebider rem er vel et tvangsmiddel..

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Krybbebiderrem
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 23:43

Det er af en eller anden årsag tilladt at sælge men ej at bruge - sådan er det også med pighalsbånd til hunde

Men jo krybbebiderrem er heldigvis blevet forbudt at bruge.

Læs det hele:

www.westernportalen.dk/v3/ modules.php?op=modload...e&sid=1020

Jeg har flere gange oplevet, at hesten sætter mindre efter remmen kommer af..

Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd

dyrenes beskyttelse?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 13:43

Fandt du denne her tekst på dyrenes beskyttelses hjemmeside?

Hvem har skrevet den, står der noget om det?

"Sjovt" at finde den slags på offentlige sider, når man kan se at det er alt ens eget materiale og tekst der blot er omskrevet en lille smule.

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Krybbebiderrem
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 18:51

Miki: Skriv til dem & spørg hvem der er deres kilde

Tror muligvis vores "kære" dyreværnsorg. (ikke kun DB) trænger til et "lille" spark bagi

Så så husk nu vi må ikke skælde dyrenes beskyttelse og hestens værn ud fordi lovgivningen er så vag.

Hvem pokker må vi SÅ skælde ud???

EROS FOREVER - glem ham ikke!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Pretty Fancy
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 21:22

Ja, teksten fandt jeg på dyrenes beskyttelses hjemmeside. Kunne godt huske, at der var en herinde, som havde en hjemmeside, hvor jeg havde læst ca. det samme, men jeg kunne bare ikke huske hvem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider