Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fibersprængning
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 20:10

Øv Concorde har desværre fået en fibersprængning i ryggen.

Er der andre hvis heste har haft det? Og hvor længe er har det taget før i har kunnet genoptræne?

Det er "heldigvis" kun en mindre en af slagsen men stakkels mand.. Det må gøre avs

Merethe

Mor til Mie 27-07-08

Stolte ejer af Concorde,

Flicka, Sif & Anton

Life is just what happens to U while U are busy making other plans

0
0
Svar på denne tråd

fibersprængning
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 22:13

Har ingen erfaring med fibersprængning i ryggen, men min egen mule har for nyligt fået en mindre en på bagparten (ca. halvvejs nede af låret) efter et foldspark. Han har ikke været halt på noget tidspunkt, men var lige efter sparket naturligt stiv/ øm på denne side under ridning, hvorfor jeg opdagede, der var noget galt. Dyrlægens anvisning var skridtture dagligt i lidt over en uge, hvorefter jeg kunne starte stille op igen. Han er dog stadig hævet på låret, så må kontakte dr. dyr i morgen for at høre om, det er ok at ride, når hævelsen stadig er der. Ved ikke, om det er normalt at hesten er klar inden hævelsen er væk, eller om det forværrer yderligere at starte inden. Hvordan er din kommet til "skade"?

0
0
Svar på denne tråd

fiber...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 23:10

Han er desværre halt af det.. Han har fået den i lændemusklerne der går ned til hoften.. av av

Han gled på højre bagben en dag vi skulle i ind i ridehallen og var ved at sætte sig på r.... da benet nærmest kom foran forbenet.. Han lignede mest en der prøvede på at gå i spagat.. Stakkels dreng.

Jeg har selv prøvet at få en fibersprængning i låret engang og det gjorde vanvittigt ondt, så jeg føler med ham.

Merethe

Mor til Mie 27-07-08

Stolte ejer af Concorde,

Flicka, Sif & Anton

0
0
Svar på denne tråd

det er forskelligt hvor lang tid
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 09:41

Når en hest får en fibersprængnung er det meget forskelligt hvor længe det tager før den er klar igen.Det kommer helt an på graden..Kender en hest der stod 1/2 år med en meget kraftig fibersprængning i de helt dybe rygmuskler...Men normalt siger man at det tager 72 timer før fibersprængningen er holdt op med at "bløde" i musklen og at man kan begynde behandlingen af skaden med massage efter de 72 timer...Du skal nok påregne minimum en uge hvor du kan trække med den ligeudrettet..hvorefter du kan tilkalde dyrlægen for at få den chekket igen.. Hvis den er nogenlunde ok vil det være en stor hjælp for hesten hvis den får massage til at løsne muskelspændingerne op.

Hisen Massøren

0
0
Svar på denne tråd

fiber...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 09:48

Hestemassøren: Han har fået massage to gange og kiropraktisk behandling. Han skal have massage igen i næste uge. Men han går desværre og spænder meget op i lændedelen det giver ham nogle stive muskler til højre. Samtidigt med at fibersprængningen også er i den side. Så det er desværre lidt en ond cirkel lige nu..

Merethe

Mor til Mie 27-07-08

Stolte ejer af Concorde,

Flicka, Sif & Anton

0
0
Svar på denne tråd

fibersprængning
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 17:26

concorde jeg ved det er lang tid siden du har haft tråden herinde, men jeg sprøger llige til din hest hvordan gik det med den ? vi har en der også lige har fået en fibersprængning regner vi med det er lidt de samme symtomer som din , hvor lang tid gik der inden det gik over igen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider