Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bule på knæ, hvad er det, hjælp?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 14:23

Hej

Kan nogle fortælle hvad det er for en bule der på hestens knæ, den er blød, væskefyldt, hesten er ikke halt af det.

Kan det være noget inde i knæet der er istykker? men så ville den jo være halt, eller hvad?

Billede

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 18:23

jeg kan ikke svare på hvad det er, men det kan måske være den er blevet sparket eller så noget.

men hvis det ikke er væk om nogle dage, ville jeg nok lige få dyrlægen ud og se på det.

-Kristina:)

& Fanni<33 nu også med Thy Tarzan<33

Gid i kan leve for evigt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 19:57

Måske din hest har fået et spark.. Jeg ville bløde noget vat op i varmt vand, vikle det om knæet, lægge en frysepose udenom (for at holde på varmen) og så en bandage fra albuen til lige under knæet og lade den sidde et par timer..

Det gjorde jeg efter anbefaling fra en dyrlæge jeg havde telefonisk kontakt med efter hesten havde fået et spark, og det forsvandt efter et par timer

Der kan ihvertfald ikke ske noget ved det, og eftersom skaden formentlig ikke lige er sket skal du varme istedet for at køle :)

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

ledvæske?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 20:04

Har lige læst om buler ved leddene, mener der stod det kunne være ledvæske? /galle, en skade, der kan blive kronisk, hvis den belastes.

Men spørg dr. dyr :)

Lone

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg vil
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 20:41

Hej

Ja jeg vil selvfølgelig høre hvad dyrlægen har at sige, men syntes det kunne være spændene at høre om der var nogen herinde der har set noget lignende.

0
0
Svar på denne tråd

Det ligner...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 19:39

Det ligner lidt Mondeas knæ efter hun havde fået et spark. Hun hævede helt vildt op men var hverken øm eller halt. Jeg så det an et par dage og fik så Rikke Schultz til at kigge på det da Mondea alligevel skulle til kiropraktor. Hun mente at der måske var gået hul på en slimsæk. Den dyrlæge jeg ellers plejer at bruge kiggede også på det, han sagde at det er et overben. Men han sagde også at det var ualmindelig heldig ramt for en centimeter til den ene eller anden side så kunne være gået rigtig galt.

Jeg ville nok lige få det tjekket, når den ikke er halt eller øm er det forhåbentlig ikke noget særligt. Men der er mange ledbånd lige i det område + slimsække osv så der kan nemt være noget der er gået i stykker.

Håber du er ligeså heldig som mig.

Her kan du se Mondeas bule

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

Hævet knæ
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 00:07

Min unghest havde noget lignende engang - hans knæ var på str med en håndbold, og han var ikke halt eller noget. Jeg havde dyrlægen ude, som fandt et mikroskopisk sår lige på knæet, som der var ved at gå betændelse i! Så han fik antibiotika i nogle dage, og så var det væk.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

knæ....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 00:25

Ja det kan være mange ting. Men grimt ser det ud!

Undersøg om hesten evt. har et lille sår. Selv et mikro sår kan føre til store hævelser og betændelse. Den kan have fået et spark, den kan have en splint osv.

Det kan også være ledvæske eller galle.... Kan se hesten står en smule stejlt på forbenene, det kan være en overbelastning. Desuden har den en del små buler hist og pist, som ligner galle. Galle er som sådan ikke farligt, kun i større mængder og specielt ved led.

En hest behøves nødvendigvis ikke at være halt ved en ledskade.

Jeg vil råde dig til at lave en spand varmt vand med brunsæbe i. Vask knæet og undersøg det for rifter/sår. Få blødt hud og evt. skrammer op og få hul på det. Vask benet af igen med rent vand, da brunsæbe blistre.

Pak benet ind i vat, plastik og et bind natten over. Og se om hævelsen svinder...

Et overben er ikke blødt og væskefyldt!

www.123hjemmeside.dk/stald-magic

FOLINGS ALARM UDLEJES!!!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke brun sæbe da!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 11:24

Brun sæbe ÆTSER! Du kan faktisk afsyre møbler med brun sæbe.

Sæbespåner, derimod, tager hesten ingen skade af. Sæbespånevand svier ikke, og det renser godt. Det trækker også betændelse ud.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Slimsæk
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 18:48

Det ligner betændelse i en slimsæk.

Min tidl. hest, Tøsen, havde en, der lignede den på billedet.

Hendes sad helt oppe bag albuen. Skyldtes slag, spark og endvidere evt. kulde, hvis hun havde lagt sig ned.

Det var harmløst, men jeg valgte at få dyrlægen til at tømme "tennisbolden." Ja den var skisme stor.

Men som Lone siger, så spørg dyrlægen.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Fremad i livet med healing*

Læs mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider