Jeg har ikke lige et billede af min hest med den på (den pynter jo ikke ligefrem), men den der virker bedst her er denne:

Den her viste er nok ponystørrelsen. Synes den går højere op/er større på min. Jeg har så heller ikke grimen siddende helt så langt nede. Det er den nye model (år 2008) Greenguard. Den Bolero viser er vist den gamle. Den er mere diskret at se på. Jeg prøvede den kort på min for et par dage siden, men hun virkede meget irriteret af den mellem næseborene. Men det var muligvis, fordi hun ikke lige syntes, det var sjovt at skulle have tilpasset den om morgenen, før de skulle på græs.
Hun blev forfangen i maj sidste år og kom efter 1-1½ måned lidt på græs med mundkurv. I år går de ude fra 8/9 til 23 og gik indtil for 2½ uge siden på en meget nedbidt vinterfold. Nu går de 5-6 timer på godt græs, hvor hun har mundkurv på, er inde om natten (desværre
) og resten af tiden på den nedbidte fold.
Hvis den er forfangen må den absolut ikke få græs! Men er den ovre det kan du laaangsomt forsøge at græsse den ind med mundkurven. Men døgnfold (hvis det er det, du mener med sommergræs?) er nok ikke godt. Ikke i år ihvertfald. Men spørg dyrlægen mht til græsset.