Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Må man se jeres mundkurv
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 13:10

Hej alle sammen, er der nogle der vil dele jeres billeder med mig af jeres hest med mundkurv.

Jeg har fået fat i en som virker mega stor, den fylder hele hovedet.

Håber derfor at der er nogle der vil vise mig et billed af jeres hest med mundkurv på.

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

dfgdfgdfg
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 20:21

Vores pony med mundkurv på, det er ikke lige det bedste billed. Men det bedste jeg har lige pt :) Der er røget en rem af, men vi har bare sat en halm snor på og det virker fint :)

Fylder din hele hovedet? Så tror jeg ikke den passer ? :)

-Bolero1

Valhallas Bolero&Gismo Silk

Mine 2 Guldklumper

- Jeg lever og ånder for hestene........

0
0
Svar på denne tråd

Mundkorv
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 22:07

Hej Bolero1

Tak for det fine billede og sikke en fin hest du har den er godtnok smuk.

Ja den fylder hele hovedet, jeg tør ikke at tage den på hesten da den ser noget kæmpe ud...

Jeg tror også at jeg skal have fat i sådan en du har, ved du om de må komme på sommergræs når de har den på og er forfanget.... for ja det er den men kun meget lidt, dyrlægen kan ikke finde puls mere men man ved jo ikke hvornår det kommer igen..

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke billede
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 14:36

Jeg har ikke lige et billede af min hest med den på (den pynter jo ikke ligefrem), men den der virker bedst her er denne:

Den her viste er nok ponystørrelsen. Synes den går højere op/er større på min. Jeg har så heller ikke grimen siddende helt så langt nede. Det er den nye model (år 2008) Greenguard. Den Bolero viser er vist den gamle. Den er mere diskret at se på. Jeg prøvede den kort på min for et par dage siden, men hun virkede meget irriteret af den mellem næseborene. Men det var muligvis, fordi hun ikke lige syntes, det var sjovt at skulle have tilpasset den om morgenen, før de skulle på græs.

Hun blev forfangen i maj sidste år og kom efter 1-1½ måned lidt på græs med mundkurv. I år går de ude fra 8/9 til 23 og gik indtil for 2½ uge siden på en meget nedbidt vinterfold. Nu går de 5-6 timer på godt græs, hvor hun har mundkurv på, er inde om natten (desværre ) og resten af tiden på den nedbidte fold.

Hvis den er forfangen må den absolut ikke få græs! Men er den ovre det kan du laaangsomt forsøge at græsse den ind med mundkurven. Men døgnfold (hvis det er det, du mener med sommergræs?) er nok ikke godt. Ikke i år ihvertfald. Men spørg dyrlægen mht til græsset.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 15:25

snak med dyrlægen, hvordan og hvornår den må komme på græs, selvom den har mundkurv på for den jo stadig græs og dermed en masse sukker.

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd

mundkurv
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 21:28

Vores mundkurv ser således ud :

Rigtig smart.. Vores heste der har gået med dem har aldrig kunne smide den af..

Mht. Græs og forfangenhed ville jeg nok også spørge dyrlægen.. Men tænk på at de kun indtager 1/3 græs..Det er faktisk ikke særlig meget.. Så hvis den næsten ikk har været forfangen ville jeg nok give den enten en fold med meget højt græs på eller en fold med lidt, men højt græs..

I højt græs ligger alt sukkeren forneden af "røret" og derfor skal hestene først græsse det ned for at kunne kome "ind" til græsset :)

Mvh. Pernille og Darup's Denver.

Brino saks.. Må du hvile i fred stærke basse.

0
0
Svar på denne tråd

Fraika-92 ♥Sille♥
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 14:29

Hvor har I købt jeres?

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

gnavesår
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 14:39

Har i problemer med gnavesår??

Jeg har købt en greenguard... men om jeg kan få den til at sidde uden den gnaver?? NEJ...

Jeg har lige i dag justeret den så den sidder en anelse tættere (mulen går ikke på kurven når hun bare står)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen gnavsår...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 14:59

Med Greenguarden (den nye model) har der slet ikke været problemer. Men den billige nylonmodel som Pernille viser et billede af gnavede begge mine på hagespidsen og under kæben. Er det den nye eller gamle model du har? Den gamle kan man vist lægge i varmt vand eller varme op med føntørrer og så forme den, hvis den ikke passer til hesten. Ja det kan man sikkert også med den nye, men den sidder jo ikke så tæt på mulen.

0
0
Svar på denne tråd

Greenguard
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 15:08

Det er den nye model jeg har.... Den skal bare virke uden gnavesår.

Hun har masser af plads rundt om mulen. Men jeg er i tvivl om hvor tæt/løs den skal sidde. Det kan jeg ikke rigtig se ud af vejledningen.

I forgårs gik hun lidt over et døgn uden mundkurven pga de gnavesår (heldigvis er der ikke meget græs på folden, men man er vel en nøjsom Frede)

Der er ingen tvivl om den virker... på bare 1 døgn var gassen gået af ballonen.

I går fik hun den på igen... og i dag er der igen lidt gnavesår. Jeg har sat plys foran næsen for at "løfte" den væk fra mulen, men den skal endnu længere væk fra mulen for at have effekt. (måske jeg skulle prøve at forme den?)

Under mulen har hun også gnavesår samt på læberne (på læbberne er det irritation).

Det er frustrerende med de gnavesår... det skulle helst ikke være ubehageligt at have den mundkurv på... suk

0
0
Svar på denne tråd

Ingen problemer her....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 15:21

Som sagt har jeg ikke haft problemer, men hun har også haft den på under indgræsning, dvs de første uger ikke så lang tid af gangen. Har din den på hele tiden? Altså fik hun den på i lang tid fra den ene dag til den anden? Måske huden langsomt skal hærdes/vænnes til den. De sidste par dage har min haft den på 6 timer i træk. På den anden fold er græsset så kort, at hun ikke har den på.

0
0
Svar på denne tråd

Hærde hud
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 21:56

Jeg var nødt til at give hende den på hele tiden fra start.

Ja jeg har også tænkt det var en voldsom start, men hellere det end hun blev syg.

Under indgræsning så hun fin ud... men i løbet af en uge, pludselig, tog hun voldsomt på.

Hun er en meget nøjsom hest og går ikke på græs med megen krudt i. Alternativet var en ridebane, så derfor valgte jeg at give hende den på "24 timer" fra dag 1. (hun har prøvet det før hos tidligere ejer)

Men pt ser det ud som om huden er ved at hærde op. Hun har den af et par timer hver dag og får smurt sårene og mulen med blødgørende salve (mælkefedt), og det virker til at virke.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 01:01

købt en GG, min hest fik gnavesår og jeg måtte tage den af efter nogle dage. Så her blev løsningen jordfold med hø, det meste af dagen og så nogle timer på helt lavt græs. Nu går hun 12/12 på hver fold uden problemer og håber at jeg kan sluse hende ud på 24 timer lavt græs i starten af Juli.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

agdgss
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 22:11

Har fået anskaffet mig en Greenguard mundkurv til min lille tykke gule fjordhest og det fungere SUPER! Den første dag var ingen succes... han var lettere frustret og det samme var jeg 2 minutter og så ku jeg ikke klare det mere. Han så på mig med STORE bedene øjne som sagde... MOR DET MENER DU IKKE... og så var jeg færdig og af kom mundkurven. Næste dag lod jeg ham beholde den lidt længere på, så han ku nå at finde ud af hvordan man bruger sådan en tingest...og JUBIIIII! det fungere og hesten og jeg er begge glade. Min hest spiser og bliver ikke en stor fed delle pude...

Her kan i se hvordan det går

Video

samler lidt sammen til bunker...man må jo finde på forskellige tricks og se hvilke der virker.

Video

GREENGUARD MUNDKURV STR FULL SORT BRUGT 5 TIMER I ORIGINAL POSE

375 KR INCL PORTO

0
0
Svar på denne tråd

Mundkurv
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 12:13

Lucky har også mundkurv. Der medfølger en gummeplade som man kan lægge i, hvis hesten bliver forfangen eller stadig får for meget. Den har vi dog ikke haft brugt endnu:)

Billeder:

Vi har ikke problemer med gnavesår og hun har endnu ikke haft tabt den, selvom plagen synes det er sjovt at hive i stropperne. Det eneste jeg synes er ærgerligt er at hun ikke helt kan komme til at nusse. Hun gør dog et godt forsøg når det er. Men for os er alternativet at hun skal stå alene, og så ville hun slet ikke have nogle at nusse.

Jeg har købt den i gul og gratis hos nogen der havde fået nogen hjem fra USA.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider