Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mus i begge knæ
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 06:59

hvilken chancer har en 13 mdr.gl hoppe plag.som har fået mus

i begge bag knæ.

røngten billeder er sendt til højgard for at de kan se og de kan

opereret hende få svar fredag.ellers er der kun en vej desvære.

men hvis hun kan opereret, hvilken jeg desvære ikke har råd til.

er den nogle det ville købe sådan en plag og gi hende en change.

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Bagknæene
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 07:06

Desværre er mus i bagknæene det sted der giver den ringeste prognose også efter en operation.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Er hun halt nu???
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 08:11

For har hun det ok og er "normal" gående ville jeg vente og se tiden an ellers ville jeg nok give hende fred....

Hvordan er din fodring af dels hoppe før hun kom og efterfølgende mens hun gik med føl....for selv om det er svært lige nu, kunne det være en gevinst for dig at finde ud af dette, for ej at gentage det en gang til..

Personligt ville jeg end ej have en sådan hest om jeg så fik penge for at tage hende, det lugter langt væk af problemer og en masse udgifter, uden at man ved om der kommer en funktions dygtig hest ud på den anden side.

Du må jo vente på dyrlæges ord og så tage den derfra, som her nævnt er det lidt op ad bakke med bagknæ, omvendt kender jeg flere heste der lever fint med mus, så hvis hun ingen smerte har nu, ville jeg lade hende gå.

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

mus...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 09:31

ja knæ er det værste sted mus kan sidde, men hvem siger de kommer til at geren hende? jeg kender en 7års vallak der går military dvs han belastes da og han mus i det ene bagknæ og det har aldrig generet ham.

Min holdning er at man først operer hvis det generer. der er jo også en risiko ved at åben et led.

Men at sælge en så und plag med denne fejl er nok en umulighed til en ok pris. tror desværre kun du kan få slagtesprisen........

Må man spørge hvorfor hun er blevet røngnet? pga salg eller mistanke om noget der genere.?

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

Ialt 30 baller (minibig) fra mark der aldrig er afgræsset

pris 350 DKK afhentet midtsjælland

10% rabat hvis hele partiet købes

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 09:59

Jeg kender omtalte plag og dens ejer. Det er for øvrigt en rigtig dejlig plag.

Hestene havde smed mandag, samtidig med at jeg havde sadelmager. Da smeden ordnede plagen bemærkede han at hendes bagknæ så mærkelige ud. Vi kunne alle se at det ikke så helt normalt ud og derfor besluttede ejer at få det tjekket, da dyrlægen alligevel skulle ud og scanne en hoppe. Plagen er bestemt meget aktiv på fold og leger meget gerne med føllet fra i år, tager lange løbeture i fuldt firspring.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

ser ok ud???
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 10:15

hvordan kan mus i knæ gøre at knæene ser anderledes ud? normalt kan man da ikke udefra se evt. mus???

Lyder spøjst

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

10% rabat hvis hele partiet købes

0
0
Svar på denne tråd

Galle?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 11:27

Jeg kan måske forestille mig at der er galle i leddet, hvilket jo ofte er tegn på OCD.

Mvh
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

galle.....
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 12:24

kan da skyldes andre ting end OCD når vi taler kodeled etc.. er det kun knæled vi taler OCD når der er galle???

galle kan jo lige så godt komme af overanstrengelser.

Men er det pga galle på så ung en hest man har opdaget OCD så er det da virkelig noget der generer den

karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Vente..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 12:31

I det den kun er 13 måneder,ville jeg lade den stå de næste 5 måneder,også tage røgten igen.

Alt hvad der findes eller ikke findes på røgtenbilleder før de er 18 måneder,kan man ikke regne med,da feks. mus kan komme og gå ind til da.

Hvis den stadig skulle have mus om 5 måneder,ville jeg snakke med dyrlægen,og hvis prognosen er ringe,ville jeg aflive..

Gård til leje søges

0
0
Svar på denne tråd

komme og gå???
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 12:46

mus kan da ikke forsvinde??????.

i så tilfælde vil jeg da gerne se/læse dokumentation for det.

Faktisk plejer man da at sige de netop dannes inden 2. leveår, dvs i den unge alder.

karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

De kan godt forsvinde igen
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 14:15

op til en vis alder.

Få kigget fodringen efter, specielt mht kobber/ andre mineraler og så giv den et-to år mere før ny røntgen.

Hvad får den af foder/ hvad fik mor af foder og er det en af de avlere hvor de står inde hele vinteren ??

Eva

Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

1
0
Svar på denne tråd

knæ eller haseled
Forfatter: 
Dato:  10-06-2009 14:55

Er det knæ eller haseleddet der er mus i,jeg har haft en åring der blev hævet i haseleddet,og den havde en mus,men den gik på fold sommeren over og da den skulle sælges som 2 års var begge dele forsvundet,den er nu 8 år og den fungerer fint som en god ridehest.Så hvis ikke plagen har ondt,og det lader det da ikke til,syntes jeg, du skulle se tiden an et års tid,hvad siger din dyrlæge.

Vh Brandtofte

TIL SALG :
Efter Don juan/Ibibell,3 ÅRS vallak

Heslegårds Rubin/Pari Ace Dane 4 ÅRS HOPPE

Noblemann/pari ace Dane,3 ÅRS og 2års HOPPE

Hiss highness/Dolomit 3 års vallak

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 08:00

det se ud som det knogle ben af selve knæet er ved at vokse ud over underlåres benet,hvis i forstå det.

har fået råden at sætte plagen på stald og give hende hø og vand i et par dage,for at se om det evt. skulle være galle.

og alt det med fordering ved jeg godt,men hoppen og plagen har fået det de skulle og dem der kender bode hoppen og plagen tror bare ikke på mig,når jeg siger det er mus.

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Galle...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 09:15

Der er forskel på hvor gallen sidder. Galle i siderne på et kodeled skyldes ofte manglende cirkulation i benet. Galle foran på leddet skyldes enten kraftig overanstrengelse eller OCD.

Mvh
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 15:53

har hørt fra højgård i dag.de siger det ikke rigtigt liner mus,men de kan ikke rigtigt hitte ud af hvad der sedder men de mener der er galle og vi skal vente og se tiden an.så lidt posivtiv er der da

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

mus mus
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 00:49

Hejsa

Jeg er lidt i samme situation.

Har en 14-måneders hingsteplag gående som også har en del galde/galle i begge bagknæ, dog værst i højre side.

Han er helt rentgående og virker ikke generet af det, men vi kan ikke helt finde ud af om vi også bare skal se tiden an til efter de er kommet ind fra sommergræs igen.

Her er lige et billede af højre bagknæ:

Har så en stor vallak på 9 år som ved handelsundersøgelsen også blev røntgen i begge bagben pga af galle samme sted. Der var intet ved nogle af undersøgelserne og han har aldrig set ud til at sku være generet af det.....endnu.

Venlig hilsen

Maria

Mor til Oliver 16/12-2005

0
0
Svar på denne tråd

Tak for billede :-)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 16:36

Dét sted har jeg godt nok aldrig før set galle... men okay - man lærer så længe man lever.... :-)

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 07:51

nej det kan jeg heller ikke,men det er sådan min også ser ud på begge ben,

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 17:25

Hej :)

hvordan gik det jeres heste?

min plag på 15 mdr har også galle i venstre bagknæ, uden at være halt, hun skal scannes og i røntgen, men jeg er følgelig meget bekymret. :(

hun har fået al det foder hun skulle have, men har overanstrengt knæet.

hvordan går det med jeres nu?

0
0
Svar på denne tråd

ud fra
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 08:11

kan se trådstarter sidst har været logget ind i juni.. men ud fra profilen er det muligt at denne plag (ud fra årgangen og det er en hoppe) fungerer som ridehest i dag..

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider