Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Orm?....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 18:43

Idag da jeg mugede hos vores shetlænder Hoppe, så jeg noget underligt i hendes gødning (@!#$!) . Der var en rød orm agtig ting. . så den så i en af hendes andre @!#$ også. . Jeg besluttede mig så for at ringe til dyrlægen og høre hvad det var da jeg er forholdsvis ny inde for det med at have heste. Jeg beskrev "ormen". Den var rød, ca 1 cm lang og tyk. Lignede en larve. Så sagde hun at det var en mave et eller andet larve. sådan nogen der sætter sig i mavesækken. Hun har fået ormekur i mandags og så er de åbenbart begyndt at dø og derfor kommer de ud. Sys det var lidt ulækkert, har i nogen erfaringer med den slags orm?

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 19:15

en hestebremselarve.

Når hestebremser flyver rundt og sætter æg i hesten pels - typisk i manen og på benene - så får hesten dem i munden når den klør sig eller når de klør hinanden. Larverne udvikles så i hestens mave.

Er der rigtig mange i maven, så kan hesten faktisk dø af det.

0
0
Svar på denne tråd

Heeeej
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 19:43

Hun kaldte det noget med en mave -et eller andet - larve. Men kan godt være det er det samme. Det lyder virkelig ubehagelig! Altså, men nu er de jo på vej ud? Hun sagde så at det også kom helt an på hvor mange der var, og har kun set to idag, men må lige holde øje

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider