Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Græs - ikke græs - græs
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 22:09

Ja, bliver lige nødt til at høre jeres mening - selvom jeg nok godt kender svaret selv :-)

Sagen er den at i torsdags tog de to andre heste fra stalden med rideklubben til mandø, hvor de er frem til søndag. Min pony skulle så have været helt alene, men fik så arrangeret med en rideveninde, at jeg kunne have ham stående hos dem, i de dage.

Min pony har siden starten af maj gået på døgnfold, men den pony han nu er på "ferie" hos er desværre blevet forfangen og kan derfor ikke komme på græs.

Det var ellers meningen jeg så ville tage min pony hjem i stalden i løbet af formiddagen og frem til eftermiddagen, så han bare kunne gå på folden og græsse, men han har ikke kunnet kapere at hans stald-buddies ikke er der og kaldte konstant efter dem igår, da jeg forsøgte.

Desværre er det ikke muligt, at han kan komme lidt på græs, hos min veninde, da de i forvejen ikke har særligt meget græs og gerne vil være sikker på de har nok til deres egne senere hen - og det er jo helt forståeligt :-)

Jeg tænker så, at når han nu ikke kommer til at være på græs i 3-4 dage, så skal jeg vel nærmest starte forfra igen med at tilvænne ham til græsset?! Eller i hvertfald ikke bare lige 24 timer med det samme.

Det skal lige siges, at når han er på græs, så har han en mundkurv på - dels for at forebygge han bliver forfangen og dels på at holde ham i den foderstand han er i nu.

Håber ikke indlægget er blevet alt, alt for rodet at læse :-)

KATRINE

.:. Og Valde .:.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 22:48

at plukke noget græs og give ham fx morgen og aften, så han stadig får noget græs?

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 22:56

ja, pluk noget græs i grøfterne. det tar vel ca 30 min at plukke 10 kg græs. gør det selv hver dag,da min kun har jordfold

Nykøbing falster

stald med 5 bokse udlejes

400 kr pr boks

0
0
Svar på denne tråd

Min hest
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 23:28

stod inde sidste sommer i ca. 4 dage. Dyrlægen sagde at jeg sagtens kunne lukke ham på døgnfold igen, så længe det ikke var længere tid, så betød det ikke noget.

Men det var i august, hvor der ikke er så meget krudt i græsset som nu. Ville nok også vælge at plukke lidt græs, bare for en sikkerheds skyld.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

tror nu nok det går
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 23:33

Jeg tror bestemt ikke din pony tager nogen skade ved at undvære græs 3-4 dage og så komme på døgn fold igen og da slet ikke når den går med mundkurv.

Jeg slår græs med en le til min fjordhest, fordi græsfolden er blevet sprøjtet, og jeg ikke synes han skal undvære græs i to uger.

God idè med at pluk i vejkanten.

0
0
Svar på denne tråd

tilvænning tager tid
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 23:42

Jeps god ide at plukke græs, eller græsse ham i et tov, lidt er bedre end ingenting.

Hestens fordøjelsessystem er iøvrigt flere uger om at omstille sig, så nej du behøver ikke starte indgræsningen forfra pga 4 dage :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 07:36

Tak for svarene alle sammen :-)

Jeg vil tage ham ud og grime og træktov idag, og se om han vil græsse derhjemme på folden, eller måske i haven. I hvert fald et forsøg værd :-)

Ellers kommer han nok bare på græs sammen med stald-vennerne, når de kommer hjem søndag eftermiddag/aften, og så må jeg tjekke ham mandag morgen. Tror nu heller ikke der bliver noget problem, især ikke når han nu går med mundkurv, men jeg kan jo ikke undgå at blive lidt nervøs.

Tak for hjælpen igen :-)

KATRINE

.:. Og Valde .:.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider