Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hest vil ikke spise
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 11:01

Hej

Er der andre der har problemer med at jeres hest ikke vil spise for tiden? Jeg har en hest der faktisk gerne må tage på, men han spiser ikke sin mad for tiden - efter at han er kommet mere på græs. Jeg har ikke ret meget græs, så jeg kan ikke forestille mig at han spiser så meget.

Han spiser lidt, men levner meget og han virker lidt træt måske, men er ellers helt som han plejer. Ideer til hvad grunden kan være?

Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

De år hvor Max
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 11:15

har fået på døgnfold med græs har han heller ikke gidet at spise sin mad.

Det var et helvede at få lokket ham til bare at spise sine vitaminer, så det kunne være et bud, at den simpelthen ikke er sulten.

Han fik det som regel når vi havde redet så var appetitten lidt større.

Et andet problem kunne evt. også være hans tænder. Nogen gange kan de godt stoppe med at ville spise hvis de har tandspidser som genere dem.

Men håber du finder en løsning :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ormekur?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 18:55

Min gad heller ikke at spise andet end græs og gulerødder sidste år, hvor han gik i løsdrift. Det var lidt af et problem, når man gerne vil give tilskud af vitaminer og lign.

Selvom i ikke umiddelbart har så meget græs, så er der nok mere næring i det, end man lige tror, på denne tid af året.

Har I taget gødningsprøver, inden de kom på græs?

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

0
0
Svar på denne tråd

erffrvevvf
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:07

har du fået testet for orm??

0
0
Svar på denne tråd

mætte eller....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:11

Hvor meget mad drejer det sig om at hesten ikke vil spise?

Vores kommer ind fra (rigeligt) græs hver aften, og de kaster sig gladeligt over deres tilskud, men de får så også kun ca. 500 gram hver i alt.

Så nej jeg har ikke lige erfaret det, men hvis hesten spiser græs og hø uden tøven, så er det måske bare fordi den får hvad den har brug for - hvis den ikke gider spiser kraftfoderet?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider