Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fø på en måned.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 10:34

Jeg har et føl på en måned som er helt vild med hendes krybbefoder, jeg bruger TM super plus.

Hun plejer at få når hun er lukket alene i boks, mens moren rides og så selvfølgelig til aften som de andre.

Nu siger dyrlægen, hun får alt for meget om dagen, hun spiser snilt 800 g og hun er ikke tyk eller noget.

Mit spørgsmål lyder nu på, kan jeg give hende en bøtfuld lucerne i stedet?

Og hvordan har damens mave det med det?

Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak.

Janni

www.stald-dalsgaarden.dk

Ønsker du at få en vejledende foderplan, det er gratis, se mere på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 14:06

Hvis du synes føllet skal fodres, bør du nok have dyrlægen ind over.

Så lille et føl bør blot spise med af mors krybbe - det er nemlig mælken som skal være føllets hovedernæringskilde.

Hvis du synes føllet skal have noget mens du rider, hvorfor så ikke bare ligge lidt hø til den?

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Du....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 21:44

kan risikere at den pludselig vokser alt for hurtigt.

Det gjorde mit føl -nu 2 års plag-da hun var 1 mdr.-hun var også helt vild med moderens mad,resultatet var,at hun pludseligt gik "på tæerne"-hendes bøjesener var blevet for korte-faktisk over en nat,det gik lynene hurtigt.

Hun fik følsko på og skulle have boksro i 1 mdr.Et sandt helvede og faktisk også dyrplageri,at lukke heste inde på den måde-kun afbrudt af trækketure på staldgangen.

Benene kom iorden igen,med dyrlægens og smedens hjælp,samt en stor pose penge.

Efter det,blev hun taget ud af boksen,når hoppen blev fodret-senere fik hun så sin egen mad i en følkrybbe,så der var styr på,hvad hun fik.Dyrlægen sagde at moderens foder,var årsagen til de for korte bøjesener.

Godt hø,er god tidsfordriv....

Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..

0
0
Svar på denne tråd

Brogarden
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 07:59

Hej med dig

Jeg vil sige som der allerede er skrevet af Janne, at man skal passe meget på med at fodre sit føl med "normalt" hestefoder. Du kan evt besøge din lokale foderstof/butik og forhøre dem hvad de synes. Ellers vil jeg råde dig til at ringe til Brogardens rådgivning. De laver desuden noget rigtig godt følfoder, som jeg har haft rigtig meget glæde af.

Jeg havde selv et føl som MEGET gerne ville spise med og da hun blev vænnet fra, så tænkte jeg at hun ligeså godt kunne fortsætte med det samme foder som de andre. Men hun voksede for meget og det resultede i halthed og ømme ben osv. Så skiftede jeg til Brogardens Suregrow og i løbet af 14 dage var hun rentgående igen. Så det kan varmt anbefales....

Håber du finder ud af det

"Hestemassage tilbydes af eksamineret hestemassør"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider