Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fiber mix
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 11:49
Hej
Er der nogen der har erfaring med rød fiber mix?
Jeg er lidt usikker på om min hest er dækket ind med vitaminer osv. Han er en dansk varmblod, på 168,8 år gammel bliver redet en times dressur fem gange om ugen, en tur dag + en fridag. Jeg giver et ½ kilo fibermix + et kilo valset havre to gange dagligt. Dertil gulerødder og to skiver hø.Jeg ved man siger en del fiber mix, to dele korn,men han bliver hurtig fed derfor giver jeg ikke så meget havre.Lyder det til at være ok mht.vitaminer osv. Håber nogle kan hjælpe.
Linda
0
0
Svar på denne tråd

Vægt,,,,
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 12:36
Hvad vejer hesten?
Hvad vejer det hø du giver.
Man kan ikke beregne uden at vide vægt på alting.
Fiber mix rød er vel den fra Århusegnens Andel?
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

fibermix
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 13:09
Hey...
fibermix fra århusegnens andel er et meget velsmagende myslifoder, skal blandes med korn og stråfoder. Du kan besøge århusegnes andel på nettet og få langt en foderplan

0
0
Svar på denne tråd

vægt på hest
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 14:19
Hej igen
ja, det er århusegnens andel, der laver den røde fiber mix jeg lige er gået over til. Min hest vejer 600 kilo. Jeg har ikke vejet mit hø men et skøn vil være ca et kilo pr. måltid.
Linda
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du giver
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 17:17
6 kg hø
800 gram rød fiber
1600 gram havre
10 gram vitamin E, dagligt er hesten dækket ind med det den behøver.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan..........
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 19:23
abselut ikke anbefale det. (n) ?:-)Min hest fik det for nogle mdr. siden og hun tabte sig vidt og havde ingen energi. (n) :{-(Det var lige meget hvad vi gjorde med det foder. Hun tabte sig bare mere. :{-(Til sidst skiftede jeg til Hippolyt Naturmusli, Irish Mash, olie og Fiber lux Basic og det har hjulpet gevaldigt. (y)Nu begynder hun at lige sig selv. Har taget på og har den energi hun skal bruge og lidt til. Hi. Hi. (y)Nu kan jeg endelig begynde at ride på hende igen. Da hun tabte sig så meget turde jeg simpelt hen ikke sætte mig op på hende. :{-(Og hun havde heller ikke energi til det. (n)

Så jeg ville ikke bruge Fiber Mix rød. (n)Det får ingen anbefalinger her fra. (n) (n) (n)

Mvh. Lene

;-)

http://www.alexander-mads.webbyen.dk

Se min dejlige hest og søn på min præsentation og hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

rød fibermix
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 22:50
vi bruger det på rideskolen og det fungere fint. de eneste heste der får noget ander der heste der af den ene eller anden grund ikke kan tåle havre (formeget energi el. støvet) men hvis din hest ikke kan tåle havre delen skulle du måske skifte til en fuldforder, så behøver du ikke give havtre, det er jo kun et tilskud så det skal helst blandet som firmaet foreskriver. men der er en hledækkende fuldfodder fra samme sted. jeg kan ikke huske om det er den blå eller...
knuzz nina
0
0
Svar på denne tråd

tak til jer
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 10:22
1000 tak til jer alle for de gode råd.
Linda
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider