Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

atroflex/gigt i bagben
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 11:11
Hej!
Min dejlige gamle islænder har fået konstateret gigt/spat i bagbenene. Dyrlægen har ordineret artoflex, der skulle virke ligesom glycosamin. Er der nogen herinde der har brugt det til jeres heste?? Og med hvilke resultater. Det er hundedyrt, så er nogen der kender et sted man kan få det billigere end ca. 800kr for en liter???
Hilsen
Dorte
0
0
Svar på denne tråd

Soranto får det
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 11:14
min partshest på 21 får det, og ja det er møj dyrt.
Hans ejer køber det igennem dyrlægen.

Vi synes at det hjælper, altså han kan stadig være stiv i bagbenen nogle gange, men vi synes det hjælper, man skal bare huske på at han skal holdes igang, så det er ud på tur lige meget hvad vejret er.

Jeg kender desværre ikke nogle kopiprodukter.

DianaB
0
0
Svar på denne tråd

ren glucosamin
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 11:31
er efter min mening bedre (og sikkert også billigere) det kan købes gennem Sverige og Tyskland... Sune som kommer herinde sælger via Tyskland. Prøv at finde ham..

v.h. Ane

Det er altid for tidligt at give op
0
0
Svar på denne tråd

deles??
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 11:34
ok.. tak for hjælpen.. Kom lige til at tænke på at hvis man ikke kan få det billigere nogen steder, er der så en der er interesset i at dele 5 liter med mig?? Hvis man køber 5 liter koster det ca. 2800 (altså ca.560kr/literen i stedet for de ca. 800kr hvis man køber 1liter af gangen), så man spare en del. Jeg har nemli´ikke råd til at købe 5liter af gange.
Dorte
0
0
Svar på denne tråd

bivirkninger??
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 11:38
ja har også hørt at glukosamin er bedre, men jeg er bare så bange for alle de bivirkninger der har været tale om...? Det kan godt være at jeg er pyldret men det er jo min lille guldklump det drejer sig om..
Dorte
0
0
Svar på denne tråd

Hvad for bivirkninger???
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 14:35
Jeg giver nemlig min hoppe det hver dag, og har aldrig hørt om nogen bivirkninger, så derfor vile det da være rart at høre lidt om det ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

bivirkninger??
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 15:03
hmmmm min hest har fået det hver dag i nu snart et år.. ingen bivirkninger overhovedet.

Artoflex indeholdt indtil det danske forbud også glucosamin, men på grund af at glucosamin nu er erklæret menneskemedicin må det ikke længere bruges på dyr, og er derfor pillet ud af artoflexen.. (n)

Ane

Det er altid for tidligt at give op
0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin og MSM
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 15:08
var før hovedbestanddele i Arthroflex inden produkter med glucosamin skulle over lægemiddelstyrelsen for at blive godkendt.

Arthroflex er derfor ikke længere lige så virksomt, som det har været, idet det ikke længere indeholder glucosaminsulfat.

Du vil opnå den bedste og billigeste effekt ved at give hesten ren glucosamin og MSM. Ønsker du forsat at give din hest det som flydende tilskud - blander du blot pulveret op i væske.

Ønsker du ikke at blande/dosere selv kan du købe Soluble Superflex (NAF) fra England (f.eks. Rideaway.co.uk) i 5 liters dunk - og det er væsentligt billigere end Arthroflex. Produktet indeholder glucosamin, MSM og venustorn (devils claw).

Det billigste alternativ er dog at købe MSM og Glucosamin i pulverform og så blot blande det i hestens mad. Skriv evt. til min private email, hvis du vil vide, hvor jeg køber glucosamin og MSM i pulverform til rimelige penge.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider