Jeg er en smule bekymret, mon jeg har grund til det??
Jeg har 2 shetlandsponyer, som går sammen med mine heste. Den sidste uges tid har de gået på græsfold med helt nyt og fint græs. Det var temmelig højt i starten, men nu har de efterhånden fået græsset det ned, da folden kun rummer 1 tdr land. Inden da fodrede jeg dem med rigtigt godt grønt hø. Deres "prutter" *ss* har hele vinteren igennem været fint grønne. Jeg fodrer dem også stadig med hø om natten. Eller de har i hvert fald adgang til både det og halm med græsudlæg i. Udover det, får de en smule foder og klid om aftenen. Ikke ret meget af hver. Bare så de ikke føler sig snydt når de står på stald. Det er jo stadig for koldt, i hvert fald for hestene, og gå ude om natten, når de har været vant til at stå inde. De står også ved ledet, når mørket falder på.
Mit spørgsmål er så, nu her når de ryger på døgnfold, så kommer de allesammen på en 4 tdr land stor græsmark med en del mere græs på. Også kraftigere. Kan shetlænderne tåle det? De bliver græsvommede, når de får meget græs, men jeg har aldrig haft problemer med forfangenhed el. kolik. De vil selvfølgelig ikke få andet end græs, når de ryger derned. De er rimelig fornuftige, og de ser ud til, at de kun spiser, når de er sultne. Ellers går de bare rundt og hygger sig. Bør jeg være bekymret, eller mener I at de godt selv kan klare det? Hvad gør I med jeres shettere??
Mvh Heidi.
"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" 
|