Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

3-i-1, hvem kan sy den?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 21:42

Jeg ved ikke helt om indlægget her burde være et andet sted, men det vdd moderationen jo heldigvis:D

Nå men, sagen er den, at jeg har udtænkt, at når min hest til sommer er nødt til at blive udstyret med både mundkurv, fluenet og solskærm over mulen, hvorfor så ikke lave det hele over een grime?!

Tror I andre ikke det kunne lade sig gøre?

Spørgsmålet er mest (tror jeg), at finde en drøn kreativ og fingernem HNer, der vil hjælpe, så er du sådan een, så skriv, så vi sammen kan konstruere næste sommers kæmpesællert;-)

-eller ihvertfald en "redningkrans" til min arme mule, der både bliver for fed, for skoldet og for flueplaget hver sommer

Venlig hilsen Sarah.

-medlem af BULLERKLUBBEN.

0
0
Svar på denne tråd

treien
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 23:11

øh, det er altså ikke en joke.

Er der virkelig ikke nogen der er med på lidt kreativ sparring her?

Venlig hilsen Sarah.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er bestemt
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 06:45

Ikke kreativ, og kan derfor ikke være til nytte på det område, men jeg tænker på, om du ikke skulle vælge den løsning, som hedder, at du nøjes med mundkurven, og så kun har hesten ude om natten, så den undgår sol og insekter.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

7 dage til termin

0
0
Svar på denne tråd

dsadsadas
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 09:51

Ellers Prøv Inger Christensen, her inde fra, hun er ret kreativ.

Mange hilsner Fru Bach

Stald-Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

taktak
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 21:03

silas; nah, tror ikke det vile være så rart for ham, han skal i så fald stå stå ca en halv km fra sine venner der er ude. Desuden går det fint nok med mulen hvis bare den skærmes lidt og fluemasken er jo bare rar for enhver hest om someren, men så i år, er jeg så tvunget ud også at påføre ponyen en mundkurv (igen fordi valget ligger mellem flok og græs eller isolation og jordfold) og så var det jeg tænkte at det var lidt nemmere at stå med een dims og ikke tre dutter;-)

frubach; tak for tippet. Jeg vil prøve at ulejlige inger c lidt og høre hvad hun siger til det;-)

Venlig hilsen Sarah.

0
0
Svar på denne tråd

ang skoldet mule
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 23:03

så få fat på den højeste solfaktor creme du kan få fingre i ( gerne faktor 30 eller højere) og smør krikken hver gang du ser til den ( som du sikkert gør hver dag)

vores hvide dyr ( kat og hest) får altid brændt mule og ører- så det var det råd jeg fik for år tilbage- og det virker!

hvertfald på et af dine problemer....

mundkurv ville jeg aldrig sætte på min hest, men det er en personlig mening. i min verden skulle man nok kunne finde en gylden middelvej....

Vietnamesisk dværghængebugsvin købes- har du sådan en??

0
0
Svar på denne tråd

Hvis ikke fluemasken
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 17:15

Er tvingende nødvendig for hesten, så undlad den, og du kan dermed nøjes med, at sy en tynd bomuldsklud fast på grimen, som kan dække mulen.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

6 dage til termin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 19:42

Nu dækker en mundkurv jo mulen, så hvad skal du med en solskærm?

To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Så lykkedes det endelig.

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

0
0
Svar på denne tråd

greengard
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 21:04

med flest anbefalinger på greengard i diverse tråde, er det den jeg vil satse på i min "konstruktion" og den går jo ikke op over mulen, derfor også muleskygge.

Den model der går op over mulen ser meget "stram" ud, desværre. Især da min hest ikke just har "fuldblodsmule". Han skal jo også gerne kunne gabe.

Vores heste går på en elendig engfold -set fra fx en normal varmblods synspunkt, men min kan udnytte det hele til fulde.

Derfor mundkurv, som jeg ellers har været/er meget betænkelig ved men alternatvet er at flytte ham hele sommeren til en stald med jordfold, men med en god flok og andre fordele hvor han er nu(flokken og min hests mentale trivsel på det plan, som det vigtgste) synes jeg det vil være en skam at tage ham bort hver sommer.

Fluemasken er "luksus", sådan forstået, at han ikke plages af øjenbetændelse el.lig. men helt klart spares for at headbange den halve dag når h

Venlig hilsen Sarah.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider