Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

En skør idee... Mund kurv=hingst i folk
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 22:17

Jeg har en vidunderlig skøn fjrord hingst.

Han har gået på fold med andre hingste og valakker altid. Unden problemer.

DOG bider han meget hul i deres dækner om vinteren. Nogle gange lidt for meget.....

I år måtte han på privat fold, da det til sidst blev for dyrt for os andre.

Han bidder ikke huller i andre heste, kun deres lækre dækner, som er lækre at gnaske i.

Jeg har tænkt og tænkt, for han skal helst ikke gå alene, og kom så på den skøre idee at give ham en mundkurv på.

Sådan en man bruger til hesten som ikke må græsse for meget.

Han kan jo både spise, græsse og drikke med denne og kan ikke bide hun i de andre hestes dækner.

ER JEG TOSSET, ELLER ER DET EN GOD IDEE?

"At hesten driller eller er farlig, er ALTID en undskyldning for rytterens fustration og manglende forståelse for hestens natur og måde at lære på".

0
0
Svar på denne tråd

Det er da ikke
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 23:19

værre end du prøver det....

Helt klart bedre end han skal gå selv.. Det bør ingen hest...

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

hejsasa
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 04:22

Jeg har også en hingste-basse og ja det er jo ikke nogen hemmelighed a de har tendens til a snaske-gnaske gummerne i alt.. dækner såvel som ejerens baglomme!!

Nu er min ikke så gammel endnu, så det er ikke blevet et problem endnu.

Men jeg har selv tænkt tanken med "mundkurv" til ham mens han er ude med de andre hvis problemet skulle opstå.. Jeg vil for alt i verden ikke have min dreng gående alene.. han er flok dyr lige så meget som vallakker og hopper...

Jeg ser intet forkert i disse "mundkurve".. Hvis en forfangen hyp kan gå med det for ikke at blive syg, så kan min hingst også gå med det for ikke at blive afsocialiceret og stadig nyde sin tilværelse som det han er -nemlig en hest, et flokdyr!!

Jeg holder ham som hingst hvis han bliver avlsgodkendt eller så længe han kan have en fornuftig tilværelse, altså socialt.. hvis ikke så ryger kuglerne..

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

iden er okay....Men
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 18:40

I skal huske at de ikke er i stand til at forsvare sig, så hvis det ikke er en helt rolig og stabil flok de går i, så er det bestemt ikke at anbefale.

0
0
Svar på denne tråd

Heysan Mil
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 22:46

det har du ret i smiler det skal vi selvf huske :)

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Nu......
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 22:53

Nu har en hingst , eller hvilket som hest heste væsen, så andre forsvars mekanismer end munden.

Jeg tror nu ikke en mundkurv vil kunne forhindre en hingst i ikke at forsvare sig. Den kan både sparke, stejle og kaste med forben.

Vi har en miniature hingst, som har fået sparket sin mund i stykker ved tidliger ejer. Hans mund/tænder fungere ikke optimalt, dvs. at bide er bestemt ikke nemt.

Han klare sig nu fint og harmonisk og skal skam nok forsvare sig selv.

Så det vil jeg ikke være så bange for....

"At hesten driller eller er farlig, er ALTID en undskyldning for rytterens fustration og manglende forståelse for hestens natur og måde at lære på".

0
0
Svar på denne tråd

heysasa
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 22:57

jeg har også haft tænkt det i andre sammenhænge med mange heste på fold hvor et par har pillet dækkner.. men tror ikke folk kan se det er et ret stort problem for dem der skal købe 10 dækkener på en vinter.. jeg måtte holde min låne-hest inde til jeg flyttede den sidste måned...

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Jamen ideen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 12:25

er da rigtig god, men går de andre heste med dækken om sommeren?

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

ja de går
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 19:40

alle med 300 grams der er jo koldt i skyggen

nej havde nu tænkt det til hvis der går hul i skindet på de andre her om sommeren.. dækkener eller skind om vinteren

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Nu var det
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 08:26

til trådstarter jeg skrev og hun skriver netop at hingsten hun har IKKE bider hul i skindet på de andre heste kun deres dækken, derfor ovenstående spørgsmål.

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hey lene
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 08:49

det er bare okay

jeg tænkte bare videre og højt hæhæ smiler :)

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider