Der skete det i dag, da jeg skulle trække min 2-års friser/old. plag ind på stald for at strigle ham, at han får stødt lidt til en trillebør, der står i stalden. Lyden gør ham så forskrækket at han panikker og farer ud af stalddøren igen.
Udenfor er der en ca. 2m bred "gang" mellem stalden og møddingen. Denne gang er lukket af med en bred låge, og denne låge stod kun halvt åbent, så min plag kommer i klemme mellem denne låge og kanten til møddingen (denne kant er ca. en halv meter høj), med det resultat at han vælter sidelæns ud over kanten og ryger ned. Desværre lå der ingen mødding lige dér hvor han faldt ned, så han ryger lige på hovedet ned på bunden (ca. 1,2m).
Han ligger der på ryggen med alle 4 ben i vejret, men kommer hurtigt på benene igen og jeg får fat i ham.
Jeg har været ude og gå med ham og nu render han rundt på folden og leger som han plejer, og der ser ikke ud til at være noget galt.
Men nu har jeg hørt mange skræk-historier om heste, der er faldet på nakken/ryggen og har fået skader, som først er blevet opdaget senere da de under hård træning har fået problemer med smerter...
Så bør jeg få en kiropraktor ud og se på min plag, selvom han ser ud til at have det helt fint, eller er jeg for pylret?