Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Udbedring af smedefejl, hvad gør jeg?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 21:47

I sidste uge have jeg besøg af smeden som har været her en gang før (han er den eneste der tør tumle min ene hest)

Sagen er så den at jeg 2 dage efter kommer til at se at den beskæring han har lavet ikke er den bedste.

Jeg har nu bedt ham om at komme ud i morgen og se på det.

Kan jeg kræve at han laver det om uden beregning eller giver fuld pris for at rette det op?

Som sagt er jeg ked af at miste ham, da han tør som den enste at tage fat i min ene hest, da hun godt kan drille fremmede.

Han er ikke reg. men har været i lære og har ellers 17 års erfaring.

Syntes ved første øjekast at det så fint ud inden han kørte men er nu kommet til en anden konklution.

Hvad ville du gøre?

Mvh

Sandra C

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 07:24

Jeg ville uden at sige noget, forvente han retter det gratis og så ville jeg nok finde en uddannet og forsikret smed.

0
0
Svar på denne tråd

hm kan din
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 08:14

hest have bøvlet så meget rundt at det var svært at lave et pænt arbejde?

Bare en tanke.

Men under normale omstændigheder er det da rimeligt at arbejdet bliver gjort om, hvis han har lavet en fejl.

MVH

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Det kan sagtens lade sig
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 08:32

gøre, at finde en god registreret smed til en besværlig hest .

Vores smed er ganske unik og håndtere vores noget besværlige hoppe fantastisk. Jeg er 100% fortrolig med hans arbejde - han er fagmanden og jeg stiller ikke ? til hans arbejde. Men vi kan sagtens have en god dialog om tingene - der er forskel synes jeg.

Jeg tror der er mange rigtig gode smede derude, som sagtens kan håndtere de besværlige heste. Der er bare nogen af dem som ikke gider bøvle med dem og helst er fri. Så er det vel også klogest at finde en som har tiden og tålmodigheden til at ville give hesten den bedste oplevelse.

Held og lykke

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

pjuphpi
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 10:28

hvis han havde været registreret ville jeg have sgat at du bare skulle få ham til at gøre det om, men når nu han ikke er registreret ved ejg ikke helt... jeg bruger selv kun registrede smede..

take it isi

nu med kun én hest..

Tjalfe fra Vittarpnygård

0
0
Svar på denne tråd

Kommer vel an på.....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 10:45

Hvad er der galt med beskæringen?

Hvis smeden selv kan se den er gal, så skal det da være gratis, men problemet kan jo være, hvis smeden ikke vil medgive at der er lavet en fejl, så bliver det jo påstand mod påstand, medmindre fejlen er meget tydelig.

0
0
Svar på denne tråd

lidt mere information
Forfatter: 
Dato:  21-04-2009 11:28

GitteL: Det er svært at finde en smed der ikke gider at bøvle med hesten. Hun lurer hurtigt af om hun kan snyde smeden ved at true med at sparke eller humpe rundt men ikke bange. Dette gider de fleste smede ikke at bøvle med.

Kippie: der er så lidt at tage af hovene at han kun har raspet den ene men dette er også nok og hun stod helt stille da han var igang.

Lillian: Denne smed er fantasktisk til at bøvle med den ene hest jeg har. han tager tiden og skruer ikke bissen på som så mange andre smede gør. Jeg har haft flere forskellige smede til at mine heste men ingen har endnu haft så god en service og er flink og tåldmodig overfor hesten. han er bare ikke reg. men arbejdet 17 år på travbanen.

Rie (tjalfe) jeg har også altid brugt reg. smede men de gider ikke at bøvle med hesten når de bare skal beskæres (tid er penge, mærker jeg på dem)

Hippo: Den ene er raspet forkert på den den ene baghov så kodeledet nærmest stritter udaf. hun har tendens til at stå i ko stilling med bagbene. Den anden er noget infodet for og og noget flad og snabeltået.

Der er vel ikke andet for end at få ham ud og så snakke om tingene og se om han vil rette op på det. Ellers må jeg igen finde en anden smed

Mvh

Sandra C

3 års spring/dressur hoppe sælges/byttes med vallak 8-15 år
Sommergræs tilbydes syd for århus med ridebane og løsdrift.
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation -
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider