GitteL: Det er svært at finde en smed der ikke gider at bøvle med hesten. Hun lurer hurtigt af om hun kan snyde smeden ved at true med at sparke eller humpe rundt men ikke bange. Dette gider de fleste smede ikke at bøvle med.
Kippie: der er så lidt at tage af hovene at han kun har raspet den ene men dette er også nok og hun stod helt stille da han var igang.
Lillian: Denne smed er fantasktisk til at bøvle med den ene hest jeg har. han tager tiden og skruer ikke bissen på som så mange andre smede gør. Jeg har haft flere forskellige smede til at mine heste men ingen har endnu haft så god en service og er flink og tåldmodig overfor hesten. han er bare ikke reg. men arbejdet 17 år på travbanen.
Rie (tjalfe) jeg har også altid brugt reg. smede men de gider ikke at bøvle med hesten når de bare skal beskæres (tid er penge, mærker jeg på dem)
Hippo: Den ene er raspet forkert på den den ene baghov så kodeledet nærmest stritter udaf. hun har tendens til at stå i ko stilling med bagbene. Den anden er noget infodet for og og noget flad og snabeltået.
Der er vel ikke andet for end at få ham ud og så snakke om tingene og se om han vil rette op på det. Ellers må jeg igen finde en anden smed 
Mvh
Sandra C