Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan I stikke den?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2001 22:23
En af mine heste har netop præsteret at slide alle sine 4 sko helt ned og jeg har været nødt til at pille den ene af, for at han ikke skulle komme til skade.

Og hva´ så spø´r du måske!

Jooohh, jeg synes bare det er helt godt klaret på 3 uger. Det er altså 3 uger siden han fik nye sko. Det er nu meget klart, hvorfor han får ømme "poter" når han ikke har sko på.

Det skal lige siges at han er hingst og går på sommergræs og han har derfor meget travlt med at checke de andre hestes gøren og græssen på de andre folde. Han får taget sig nogle løbeture, men render dog heldigvis ikke hele tiden. Faktisk har han for første gang i sit liv tillagt sig en lille klædelig græsmave.

Nå, det er godt han kun slider skoene i det tempo om sommeren, ellers fik min bankkonto mere åndenød end den har i forvejen!

Hæhæ, min smed taler om at lægge nogle 12 mm køresko på ham, så kan han stå på det samme sted i folden resten af sommeren!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kan I stikke den?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2001 10:50
Ja, det har jeg også oplevet, da Amadeus var yngre sled han også 4 sko på ca. 3 uger i bedækningssæsonen.
På et tidspunkt havde jeg fået den gode Ide at det var smart med Alluminiums sko, men, men, men de holdt kun i 14 dage fordi de var så bløde.

jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-06-2001 13:12
Hej...

Når min pony går stævner, holder hans sko max. i 3 uger. Det er fordi, at vi ofte skal trave et stykke på asfalt under udholdenhedsprøven, det slider godt på skoene.

K.h Natasja :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-06-2001 23:15
Hvor vildt - han må få løbet en del...

Prøv bare at smide nogle tykkere sko på ;-) Så ville han i hvert fald få en større græsmavse!!!

Med venlig hilsen Lise Rohden

zatogi@hotmail.com

www.zatogi.com

- A much wittier reply came to my mind immediately after I clicked the 'Send' button :-0
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-07-2001 19:35
Lige NB: Husk ikke tykkere end 10 mm hvis han er vant til 8 mm nu. Benene kan godt blive overanstrengte hvis der pludselig kommer ekstra vægt på.
Synes i øvrigt det lyder vildt; 3 uger!
Mvh Mette Raavig
0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig!
Forfatter: 
Dato:  03-07-2001 22:48
Bare rolig!

Han får normale sko på igen.
Han løber heller ikke helt så meget mere. Men de andre heste blev skiftet noget rundt på flere forskellige marker, og det skulle han jo lige checke ud og holde styr på.
Nu går han oftere og oftere med snuden i græsset, ved siden af sin brormand - som er mere cool - og som går uden sko.
0
0
Svar på denne tråd

Cementklodser måske.
Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 00:12
Hej Laura.

Hæ - hæ, jeg tror altså ikke at 12 mm sko kan holde ham på samme sted hele sommeren, men cementklodser måske!!?? *GG*
Glory.
0
0
Svar på denne tråd

Guuud ja!
Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 22:31
Guuud ja, cementklodser! Det havde jeg slet ikke overvejet!
Og nu er det for sent, ja, for han fik nye sko for et par timer siden.

Han fik nogle 9,3 mm sko på, oprindeligt lavet til distanceheste og lign. med højt kilometer-tal. De vejer det samme som 8 mm´erne, da de er lavet af en anden metal-blanding/sammensætning.

Nu må vi se om det virker. Hesten går nu meget pænt rundt i disse dage, det er nok varmen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider