Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Solskoldning
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:11

Hej.

Min hoppe er delvist hvid i hovedet, og bliver nemt solskoldet.

I år skal hun på døgngræs, og min plan er at give hende en uv-maske med noget påsyet noget på forneden så hun ikke bliver solskoldet. Og så selvfølgelig smøre hende med solcreme. Men jeg kan jo ikke komme flere gange om dagen og smøre hende.

Hvad gør i og hvor og hvilke uv-masker køber i? Og ikke mindst; hvad gør i for at beskytte mulen som ikke bliver dækket af masken.

Den mest optimale løsning ville være at hun stod inde om dagen og var ude om natten, men det er desværre ikke muligt.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

lyserød mule..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:26

Min hoppe nægter desværre at lade sig smøre med creme på mulen, så solcreme er fuldstændig udelukket for hende!

I stedet går hun med grimen, hvor der er bundet et stykke stof på næseremmen og det virker

Hun er ikke glad for det, specielt ikke i starten, men dog bedre end at skulle have creme på næsen. For det er åbenbart det værste man kan byde den hest!

Men det bliver dog rimelig ulækkert på et tidspunkt, da det jo bliver dybbet i vand der for i jord, når der fx. rulles osv. Men har man en gammel t-shirt kan der godt blive min. 4 "muleforhæng" så, så kan de jo skiftes :)

Jeg klipper 3 huller langs kanten i stoffet og binder så snor gennem de huller og rundt om næseremmen på grimen.

Da det kun er på mulen der er problemer går hun ikke med UV-maske.

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

solcreme
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 08:35

factor 50 med solblokker og uden parfume virker fint på mine hvide hestemuler. Og så aloe vera en gang om dagen.

0
0
Svar på denne tråd

solcream
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 08:40

sidste år var det slet ikke nødvendigt ved nogle af mine, men ellers plejer jeg kun at smøre en godt lag af en vandfast cream på omkring middags tid, inden solen bliver rigtig slem.

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Anti-UV maske m/mulebeskytter.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 09:49

Hej,

Vi har en hest gående med lys mule, som også altid bliver solskoldet - den går med en maske, der ligner denne:

www.tikarideudstyr.dk/product.asp

Den maske virker og hesten hos os får ikke solskoldet mule.

Vh.

AnjaR

Sadler til salg:

Bates "Isabel" Dressur Cair 17"

Barefoot Cheyenne, sort str. 1

Thorowgood Griffin kombi 17"

0
0
Svar på denne tråd

AnjaR..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 11:13

Den der maske ser ud til at være lige noget jeg kan bruge. Den kombineret med solcreme på mulen må være løsningen.

Må nok købe 2 så der er noget at skifte med.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

Jeg smører
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 16:07

Min hoppe bliver solskoldet på mulen. Jeg smører det med god, fedtet solcreme faktor 22 eller højere hver morgen, inden jeg tager på skolen.

Grime nytter ikke her, for den bliver smidt på nul komma fem og boks hele dagen er også udelukket, da hun ville gå af sit gode skind, hvis hun skulle stå inde og glo hele dagen.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

uv- maske
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 09:16

Jeg har samme problem som dig, om sommeren da min også har en hvid mule. jeg har købt en uv- maske ved www.shires.dk. Prøvede den fra tika, men den var slet ikke lang nok, også hjælper det ikkeså meget.

Connie

Mine to øjestenene Lykeion og Kalido Lyne alias De brune

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider