Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HJÆLP! kronisk kod- og hovledsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 10:13

Min tro væbner og følgesvend fik endelig i går stillet en diagnose efter lang tids famlen efter svar på, hvorfor han halter on/off.

Har brug for jeres erfaringer, både gode og dårlige, omkring kronisk kode- og hovledsbetændelse.

Sygehistorien er kort, at Deseado det sidste halve år ikke rigtig har været helt på toppen: Nogle dage har været rigtig gode og uden problemer, men også dage, hvor han ikke rigtigt har villet noget, har småhaltet eller trukket lidt på benet, og også perioder, hvor han har haltet i trav og har gået og snublet.

Vi har haft dyrlægen ude adskillige gange, der blev taget røngten, der blev lagt blokader, der blev lagt omslag, der blev givet smertestillende, der er blevet gået mange skridtture, magnetisøren har været der, sadelmanden har været der og sadlen er udskiftet, forsøg på nye beslag to gange, der åbner hoven op, osteopaten har været der og behandlet, masser af mega-dyre produkter i alle afskygninger er afprøvet...MEN det blev bare aldrig rigtig godt!!

I går blev Deseado så indlagt på dyrehospitalet i Zürich, hvor dyrlægen i går afgav to mulige diagnoser: enten sidder det i hoven, som han fandt for smal og høj, og det kan forholdsvist let korrigeres, ellers anede han en begyndende kronisk kode- og hovledsbetændelse på højre forben.

Dyrlægen har lige ringet og sagt at de har lagt blokade i leddet og at han nu traver som Pegasus, så desværre var det den grimme diagnose. Han bliver nu behandlet med kortisonindsprøjtning i leddet, og jeg skal hente ham senere.

Behandlingen lød på 3 dage i boks, derefter 3 ugers skridt, og så langsomt i gang for at se om behandlingen har hjulpet. Jeg spurgte om jeg ikke skulle sende ham på en laaaaaaaang sommerferie nu, men dyrlægen sagde, at jeg blev nødt til at tjekke om behandlingen har en effekt eller ej. Talte derefter om en mulig operation, hvor nerven fjernes....

Det blev langt, men er totalt modløs. Glad for endelig at have fået svar på hans halthed, men så ked af diagnosen og de enorme smerter, han må have haft.

Er det at give behandlinger jævnligt blot at nedbryde hesten langsomt og derfor uetisk eller kan man leve fint med indsprøjtninger hvert halve år?

Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

0
0
Svar på denne tråd

up-date på DESE
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 14:52

Lige en hurtig opdatering: Er lige kommet retur fra hospitalet, hvor jeg skulle have hentet hesten, men den stod på tre ben og havde åbenbart, og som kun sker i yderst sjældne tilfælde, reageret kraftigt på kortisonbehandlingen, så nu beholder de ham til observation i 3 døgn.

Han er verdens dejligste hest, men jeg har været så hårdt ramt med ham. Først 8 måneder, hvor han var lam i bagkroppen pga indtagelse af en giftig plante, dernæst blev han bidt af en tæge og fik Borrelia og nu en kronisk ledskade, hvor behandlingen gør ham endnu dårligere. Ved snart ikke om jeg kan byde min stakkels hest mere. ÆV!

Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

0
0
Svar på denne tråd

sikke noget....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 16:39

sikke noget ØV.

hvor er det bare synd for jer begge.

Min eneste opmuntrende historie er om den Connemara pony jeg havde før. Han fik Juvenilt spat ( fandt jeg ud af da han var 3 år ). han var også halt on off - mest on fra han var 2 år.

Da den rigtige diagnose blev fundet ( to dyrlæger havde diagnosticeret forkert først) og han kom i behandling med Cortison , så blev det meget bedre. Men det tog ½ år. Han fik 3 behandlinger på 1½ år ( og 1 periode med kilesko - derefter special beskæring skoløs) og blev ordineret lange skridteture. Så jeg tilred ham og skridtede og skridtede. Red også en smule dressur da han var haltfri.

Da han var 4 år var det groet sammen / i ro og han gik pænt og blev solgt. Pigen der købte ham rider ham som andre ponyer bare med længere opvarmning og afskridtning og ingen ferier. han springer , leger, laver tricks, går skovture, går dressur osv. ( og laver ballade ).

Så alt endte godt med ham.

han kommer ikke til at blive en spring og dressur stjerne, men ridning på normalt hygge nivou kan han sagtens.

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

NYE HESTE NU !

se billeder fra Portugal turen med salgsheste:

www.heste-nettet.dk/forum/14/821880/ 821880/

Hestemalerier sælges. www.lykkebianca.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for opmuntringen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 19:16

Tak Lykke for din opmuntring, det er dejligt at høre, at det kan lykkes.

Og så falder det selvfølgelig lige oveni en udlandsrejse til Asien i morgen tidlig, så jeg kan ikke selv være der til at tage mig af "patienten", når han bliver udskrevet.

Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider