Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klippe hesten nu??
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 09:28

Hejsa

Nogen der har erfaringer med at klippe hesten på dette tidspunkt??

Min ene hest sveder en del og vores stævne sæson starter nu. Så har overvejet at klippe ham nu.

Nogen der har erfaring med det? man kan vel godt klippe dem på dette tidspunkt?

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa..........
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:16

Det kan man da godt - især hvis han har nedsat præstation pga sveden.

Er det fordi han ikke har smidt vinterpelsen ? Eller er han bare meget tykpelset i sommerpelsen ?

Og så skal du jo selvfølgelig være obs mht dækken, da det jo stadig er nogle kolde nætter og formiddage.

Regner så heller ikke med at han er døgnfoldskandidat

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Er der
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:38

ikke noget med, at man ødelægger sommerpelsen?

Tine

- Mor til den dejligste dreng - Oliver, 23/1-09, 55 cm og 3670 g -

* Madame Freja * Surprice * Ticco*

0
0
Svar på denne tråd

Han...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:53

har tabt sin vinterpels, men den er stadig tykkere end den har været de andre år. Tror muligvis det er fordi han ikke blev klippet lige så mange gange som han plejer i vinters??

og nej er ikke en døgnfoldskandidat

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Jo.......
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 11:16

Man ødelægger sommerpelsen, som man jo også ødelægger vinterpelsen, når man klipper dem om efteråret/i løbet af vinteren

det er også derfor, at jeg aldrig ville gøre det ved en hest, som jeg vidste skulle på døgnfold på et tidspunkt.

Men konkurrenceheste, som alligvel ikke kommer på døgnfold, ja der kan man da gøre det hvis man synes det er nødvendig.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

sommerklipning nej nu må i stoppe
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 13:35

Ville ikke klippe nu.

Døgnfold eller ej, vi går en varm tid i møde med mange insekter. Insekter som pelsen beskytter imod, fluer er både inde og ude.

En anden til pelsen også tager af for, er solen. en klippet heste bliver lettere solskoldet. Hesten skal vel ikke opholde sig 24 timer i stalden, hold da op en bunke solcreme der bliver brug for. For du vil da ikke fortælle mig din hest skal stå med dækken til sommer i 20 til 25 graders varme.

Nej gør du som vi andre, strigl hesten 10 min. mere efter ridning, og vask den til sommer med vandslangen - det nyder de fleste heste en varm sommerdag - og husk riglig med vand i drikkekaret så hesten kan erstatte den "tabet" væske.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

jo....
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 14:24

min hest går faktisk med dækken om sommeren. Et fluedækken, da han reagere voldsomt på myg m.m

Og det er ikke så meget et problem hjemme som når vi er afsted til militarystævnerne, som ofte er en dags.

Der får han det simpelthen for varmt.

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Du kunne evt.
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 15:07

Nøjes med en dækkenklip. Altså så hesten er klippet på bringe, under maven og op til lysken, evt. også på halsen, så kan den komme af med varmen, og du kan stadig undgå dækken.

Den måde skal vores 5-års ihvertfald klippes på nu her, inden han skal i ridning, da han er vant til løsdrift, men skal stå i stald i en måned, for så at komme hjem i løsdrift/døgnfold igen.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

jeg klipper denne uge
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 18:28

for mine er ikke færdige med at smide pels og jeg skal ride stort stævne næste uge. Jeg klipper iøvrigt ofte om sommeren hvis der er stævner og DMI siger mere end 25 grader. vi kan jo ikke til stævnerne vælge at ride efter det er blevet køligt eller at ride i skyggen etc. så de skal kunne komme af med varmen.

mine går med dækken hele året. om sommeren har de insektdækkener på ude. og er det varmt om natten har de ikke noget på inde. jeg har ikke fluer i stalden.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd

Har klippet tre heste...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 19:15

... inden for den seneste uge.

De to fordi de skulle gå et stort distancestævne i Påsken. Den sidste fordi det er en ældre fjordhoppe, der ikke selv fælder ordentligt mere og 10cm. pels og femten graders varme er lidt synd :-( Alle heste er klippet således:

Så har de stadig pels til at beskytte sig mod sol og regn :-)

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 19:25

så jeg er ikke den eneste med det problem :-)

Så ryger pelsen i morgen så han er klar til stævnet denne weekend. Synes det er synd hvis han skal have det for varmt.

Line:

Klipper du skimle på hele kroppen?? overvejer nemlig at droppe at klippe benene af dovneskab og pga det giver lidt ekstra beskyttelse i terrænet. Eller det bilder jeg mig selv ind ;-)

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

jeg klipper som jeg har tid til
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 19:54

så det kommer an på hvornår jeg kommer igang. jeg skal have klippet mindst to og helst tre. og det tager jo noget længere tid at klippe det hele, specielt hvis det skal være pænt.

Jeg klipper helst over det hele, fordi det er pænest. men nu må vi se. sidst fik jeg kun klippet til albuer og knæ, der nåede jeg også tre heste på 2½ time inklussive striglning.

jeg tror ikke jeg klipper panden på dem denne gang. men kindbenene får en tur.

lidt beskytter hårene jo i hvert tilfælde. om ikke andet så imod småsten etc de får hvirvlet op.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider