Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mærkeligt sår
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:11

min ene hest har fået et underligt sår. I går under aftenstriglingen, mærker jeg en bule bag på det ene bagben. Jeg kratter lidt i det, og mærker, at der er ganske lidt betændelse i.

Da jeg kratter mere i det, kommer der en FLÅT ud!? Den var ikke fyldt med blod, men den sad gudhjælpemig inde under alt det dér snask.

Jeg har renset såret - skal jeg være bekymret for en værre infektion?!

0
0
Svar på denne tråd

Nah, men hold..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:15

godt øje med det..

Min hest får det samme, han hæver dog ret meget hvis det er steder hvor han har tynd hud, som f.eks. indersiden af bagbenet eller lige i gjordlejet..

Han har fået penichilin et par gange, men dyrlægen sagde at nogen heste var bare mere sarte overfor flåtbid end andre..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Flåtsår
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 21:19

hej

heste er udsatte for flåtter, da de jo går ude, ruller sig o.s.v. Men jeg tror du har gjort det helt rigtige. Så hold det forsat rent og hold øje med det. Går det i sig selv skal du ikke være bekymret, men er der forsat betændelse efter et par dage skal du nok ringe til din dyrlæge og få hans/hendes vurdering.

Mine heste går i løsdrift og har indimellem flåter på benene og der er ingen træer om foldene og jeg går udfra de ligger i græsset. Har sprittet området og pillet flåten af. Har ikke haft nogle problemer.

Held og lykke. Rikke

Et rigtigt hesteliv er løsdrift
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider