Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvorfor fælder min hest ikke?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 16:53

Min hest er ikke begyndt at fælde endnu så render stadig rundt med vinterpels...

Nogen der har samme problem og hvad kan det skyldes?

0
0
Svar på denne tråd

mine ponyer
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 17:20

er også stadig ENORMT langpelsede. Jeg ville så gerne klippe dem, for de fælder slet ikke - men de sveder i solen. :(

Mine 2 store er totalt kortpelsede nu.

Så ja, kan man hjælpe fældningen på vej? :)

0
0
Svar på denne tråd

fældning
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 17:29

er primært styret af sollyset og aktivering af den nye pels, men hvis en hest fryser, så beholder den sin vinterpels.

Hvis du absolut vil have den korthåret må du enten klippe den og så give den et overgangsdækken på, så den ikke bliver kold om natten (det fryser stadig ind imellem) eller også må du hjælpe naturen lidt på vej.

Du kan give den en kur med B-vitamin komplex, der skal indeholde biotin/B12. Den skal have så det passer til 3-4uger. Forvent ingen mirakler, der går lang tid før effekten ses af vitaminer. Biotin og B12 hjælper på kvaliteten af horn og hår, så enten biotin eller en blanding med B12 er nødvendig, hvis ikke den næste pels skal blive grim.

Forvent ingen mirakler, men prøv dig frem. Om ikke andet smider den pelsen af sig selv inden for kort tid når vejret bliver lidt varmere også om natten

Katrine og Ib

-hvis du ikke vil have at studerende skal røre din hest, så lad være med at sende den til Landbohøjskolens hospital!

0
0
Svar på denne tråd

Man må
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 19:56

da vidst ikke klippe en hest på nuværende tidspunkt. Så ødelægger man vidst sommerpelsen. lad dog dyrene klare det i eget tempo!

Tine

- Mor til den dejligste dreng - Oliver, 23/1-09, 55 cm og 3670 g -

* Madame Freja * Surprice * Ticco*

0
0
Svar på denne tråd

B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 21:09

Jeg vil klart anbefale en B-vitaminkur. Min araber kunne ikke finde ud af at skifte pels og så fik han sådan en kur og det hjalp virkelig.

Man kan godt klippe dem nu, jeg så en hest blive klippet i dag.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

langhårede
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 01:06

Vores gik også sent igang med fældningen i år, men nu er de da særdeles meget igang... - dog er de stadig ret langhårede at se på :-)

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig må man klippe
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 01:15

det kræver jo bare at man tager sine forholdsregler resten af sessonen. forstået på den måde at hvis man har en ambition om døgnfold i flere måneder i al slags vejr. så ville jeg ikke klippe nu. men har man dem på stald og mulighed for at smide dækkener på når de trænger er der ingen problemer.

Jeg regner stærkt med at klippe mine inden de skal gå sverige om 14 dage. specielt hvis det bliver ved at være så varm. man kan jo ikke forvente at de yder hvis de har problemer med varmen.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd

Faeldning
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 05:39

Er den bare lang haaret eller kryller pelsen samtidig? Hvor gammel er hesten?

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

linda...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 18:22

Han er bare lang håret. Han har haft tabt sig en del men har taget godt på igen og ved derfor også at det er derfor han ikke fælder. men nu er han jo pæn...dyrlægen var ude idag og vi ville give ham en b vitamin kur, men vi måtte sku opgive at stikke ham, så må købe det til fodret i stedet. Han er 3 år og vi er igang med tilridning, men han sveder sådan

0
0
Svar på denne tråd

Vinterpels
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 22:16

Har lidt det samme problem ang. sen fældning. Tror dog det skyldes, at min hest blev klippet et par gange i løbet af efteråret. Det forstyrrer naturligvis den naturlige fældningsproces og pelssætning. Kan derfor absolut ikke anbefale at klippe hesten på nuværende tidspunkt!

Mht. B-Vitamin kuren, så vil jeg anbefale dig at købe den fra Blue Horse. Den er tilsyneladende meget velsmagende. Min kræsene hest spiser den gerne uden opblanding med foder :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

0
0
Svar på denne tråd

hest, som ikke faelder
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 17:48

Soerg for at maven er i orden ( den rigtige pH, Brewers yeast og Diamond V Yeast, probiotics).

Derneast kan det hjaelpe med Chastetree berry (pituitary) og en smule Cinnamon til hjaelp med stabilisering af sukker i blodet.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider