Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvid hale hvordan
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 13:58

P.. gul hale det ser ud til at det alm. shampo ikke får den hvid.

Nogen med en virkelig god ide..

Så ville jeg blive glad.

hej fra Annette

Besøg Hannibal og alle vi andre her.

www.tinker-heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvid hale/hest
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 14:01

der har været en tråd herinde, og nogle af rådene var bla, kartoffelmel i mens våd og så rede/ryste ud, samt et par dråber blå blæk i spanden sammen med shampoo.

Og så har jeg selv været rigtig godt tilfreds med shampooen fra Blue Hors - White Matine

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 21:26

Jeg bruger altid sæbespåner til min hests hvide hale -og den er sort når jeg starter og hvid når jeg slutter; kridhvid:-)

Venlig hilsen Sarah.

-medlem af BULLERKLUBBEN.

0
0
Svar på denne tråd

blå biotex
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 14:01

Da jeg selv har været ponymor til 2 HVIDE ponyer har jeg været hele møllen igennem og til halerne har det aller bedste middel været at gøre halen våd og så gnide og massere BLÅ biotex ..det hele bliver en grød, ind i halen, så gnide gnubbe hårene mod hinanden og så skylle godt DET virker

Ved uddannelsen af heste og ponyer, skal man skynde sig langsomt.

0
0
Svar på denne tråd

Halepose
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 14:08

Er også en løsning, som er meget effektiv. Når halen er vasket og ren, fletter man den og kommer en halepose på.

Så undgår man også slid af halen når hesten går på mudderfold.

Se evt denne tråd hvor der er flere billeder.

www.heste-nettet.dk/forum/5/485610/ 484469/

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

Krogsboll
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 23:12

Man anbefaler idag ikke blå biotex da der er et stof i det som slår ud i en evt dopingtest ja jeg ved godt det lyder dumt men det gør det c",) Men er man ikke konkkurence rytter der selvfølgelig ligegyldigt.. Jeg ville også gå efter sæbespånerne...

0
0
Svar på denne tråd

Sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:20

Jeg starter altid ud med en gang Kieffer hesteshampoo. Kan dette ikke tage skidt og misfarvning, så bruger jeg en gang sæbespånegrød.

Sæbespåner er dog temmelig skrapt, så derfor bruger jeg det kun, når det virkelig er bydende nødvendigt og jeg er meget påpasselig med, at det ikke skal have på hestens hud.

Men det er effektivt!

En tur eller to med sæbespånerne og alt skidt i hale er væk og man har selv skinnende rene negle ;-)

Derefter filtres halen ud med hjælp fra en gang showshine. Skal der tages billeder, strør jeg kartoffelmel i og fletter halen til den er tør, så er den flot hvid, krøllet og fyldig, når fletningen fjernes :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider