|
|
| dækken af |
|
|
Hvornår lader i jeres heste gå uden dækkener? Mine har kun et regndækken på, så jeg håber snart at de kan undvære...:)
F & F = Fjordhest & Frederiksborg Høppner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skiftede |
|
|
fra overgangsdækken med 200 gram i sidste weekend, til mit regndækken som har 100 gram i sig. De sidste par dage har det været så varmt, at han har haft dækkenet af nogle timer om eftermiddagen. Han har tabt det meste sin vinterpels, så er lidt påpasselig med ham endnu. Havde han stadig noget pels, ville jeg nu nok stadig gøre det samme, da det alligvel er pænt koldt om natten og vinden er lidt kold endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Muffe har kun regndækken med fleece på om natten nu og så på overskyede/blæsende dage...Han er ikke klippet og har ikke ret meget pels 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silas har |
|
|
Stadig vinterdækken på om natten, og de kølige dage. Sådan plejer det ikke at være, men i år har han tabt sig mere end sædvanligt, så derfor passer jeg lidt ekstra på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min har haft |
|
|
...dækkenet af en uge nu, han nyder det og er aldrig kold.
Hilsen Christina med Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.) Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland. Papirer ikke en nødvendighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækken |
|
|
Min har et regndækken med tyndt fleece på, og igår gik den uden dækken det meste af dagen udenfor. Den er klippet, dog ikke på ryg og kryds, men har næsten fældet alt den pels af. De heste i stalden der ikke har været klippet, men har gået med dækken, er alle dækkenfri nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
|
|
Jeg skiftede fra Bucas Smartex All-In-One i torsdags til en overgangsdækken med 150g for. Hesten fik et par timer uden dækken på fold igår, fordi hun var svedt under dækkenet. Da hun kom ind, fik hun det på igen. Stalden er kølig. Idag har hun dækkenet på og får ikke det af, fordi der er køligt idag. Hun er ikke klippet. Fælder rigtig meget nu. Begyndte for alvor at fælde her i weekenden. Regner med at hun får lov til at slippe helt for dækkenet, når nattetemperaturen har sneget sig over de 5-7 grader og har holdt det i over nogle dage. 5-7 dage ca. I dagtimerne får hun lov til at gå uden dækken, hvis hun bliver varm under det.
Ejer af Interview Firfod. Stud.med.vet. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
| Forfatter:  |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
| Dato:  |
05-04-2009 15:23 |
|
Lucky fik sit regndækken med fleece af den anden dag. Han er først begyndt at fælde rigtigt nu, så har masser af vinterpels. Han har ikke været kold, men alle hestene kan også bare gå ind i stalden hele dagen hvis de har lyst 
R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008
Hunde tror de er mennesker. Katte tror, at de er Gud
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækken af... |
|
|
De to sidste dage har været så varme, at jeg vil kalde det mishandling at lade hestene gå ude med dækken på - i hvert fald her på Bornholm. I dag er det blæsende, så da fik Rubi et tyndt dækken på ud. Men da solen kom frem røg det af i en fart... Hun er næsten færdig med at fælde, men er selvfølgelig velfodret  Mvh. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fra vinterdækken til ingenting |
Sascha Maria ♥Sugar Amira♥ |
05-04-2009 17:56 |
|
Jeg trappede ned til overgangsdækken i februar, ned til regndækken i marts, og i mandags kom hun ud uden og har ikke haft dækken på siden.. Jeg regner med at hun kan komme på døgnfold, og altså være ude om natten uden dækken om max 2 uger..
Sugar er til salg til rette køber
Man ser kun stjerner i mørke..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækkener af |
|
|
Min går nu kun med regndækken med fleecefoer, og hun er tilpas varm. Hun har dog haft det helt af om eftermiddagen her fredag, lørdag og søndag da det har været dejligt varm og hun har nydt det i fuldedrag..
Sabine & Overmoselund´s La-Bella
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mule |
|
|
går med regndækken med fleecefor hele vinteren og har i hvert fald en måneds tid gået med regndækken uden for. Nu går han helt uden og han har det fint varmt - stalden er også varm om morgenen så de fryser ikke de små 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min går nu kun med et regndækken (Hun blev klippet i okt). De sidste par dage, har hun fået nogle timer på fold uden dækken. De har desværre lovet regn i denne uge, men forhåbentlig smider vi tøjet snart!!
Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
|
|
Max fik sit dækken af i fredags. Han er klippet på halsen og under maven, men var allerede begynde at svede. Han gik med regndækken med fleecefoer til sidst. Jeg holder øje med vejrudsigten og hvis der kommer det regn de har lovet får han nok lige sit regndækken på igen. Kan se han nyder at have fået det af. Og han fryser ikke, så indtil videre får han lov at gå uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækken |
|
|
har taget overgangsdækkenet af idag
Nykøbing falster stald med 5 bokse udlejes enkel boks er også muligt 500 kr sommergræs tilbydes også 750 kr ink. vitaminer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fik dækkenet af |
|
|
i søndags. Ugen før skiftede jeg fra overgang til regn, men de er ikke klippet men har gået med vinterdækken hele vinteren, men er løsdrift heste. I weekenden var det så godt vejr at de røg af, og puha det nyder de begge. De ruller, gnubber og og fælder så det er en lyst. Og fryser de, har de jo "stald DSB" de kan gå ind i, hvor der dejlig læ og varm strøelse..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine går.. |
|
|
med overgangsdækken.. Men dage hvor der er over 10-12 grader og ikke ret meget blæst, får de lov at rende uden.. Jeg regner med at kunne tage dækkenerne af til den 1. maj.. Jeg tør ikke helt før, i hvert fald ikke vildhesten, han har været ret syg i marts og har derfor tabt sig.. Lille hesten kunne nok godt klare sig uden dækken før..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækken af |
|
|
vores har i snart en uge gået uden dækken om dagen på fold hvis det har været varmt og så fået dækken på igen til nat. regner me at lade dem være helt dækkenfri fra i dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I dag.... |
Louise ♣Lerano♣ |
09-04-2009 16:48 |
|
Vores har fået dæknet af i går. De skulle have haft det på om natten men eftersom de stadig var varme kl 22 fik de lov at slippe.
Hvis der kommer nogle meget kolde og blæsende dage får han nok regndæknet på men ellers så er det slut med dækken for i år.
Louise & Stald Kelon´s Lerano
Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækken af |
|
|
Min DV-hoppe (som er ikke er klippet) går uden dækken og har haft det af den sidste uge, har det fint. Står ovenikøbet i en "lade" dvs. samme temp. inde som ude, om natten også. Men selvfølgelig er det individuelt, fra hest til hest... mærk og føl dig frem...;-)
Vh. Jill
Hvert græsstrå har sin egen dugperle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken af |
|
|
Min hoppe fik sit regndækken af i fredags og hold kæft hvor hun nød det, hun går nu uden både dag og nat, hun er stadig inde om natten. De andre dækkenheste i stalden har også fået deres regndækner af og de nyder det ligeså meget som min hoppe. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Min går med regndækken/fleecefoer endnu - men uden dækken når han er ude (de mår højst være ude 2 timer dagligt - Hurra for ridecenter).. Jeg undrer mig meget over de mennesker som i vores stalde, stadig lader deres heste gå med 3 dækkener (læs: 2 stalddækkener og vinterdækken).. Jeg tror folk er blevet for pyldrede om deres heste og ponyer. 
Mia & Leiko
- Portrættegninger laves på bestilling 250,- skriv en PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 uge siden ca. |
|
|
Evidence fik regn/overgangsdækken på for ca. 3 uger siden og for 1 uge siden tog jeg det helt af da det var de der 16-17 grader uden for om dagen. Hun stod og svedte og var meget glad for at få det af. Og hun har ikke haft det på siden. Og hun er ren fuldblod.
Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene
Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.
Evidence ifoles med Chicago i april 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken... |
Lilar |
11-04-2009 00:04 |
|
Diablo gik med regndækken frem til i går, og nu går han uden. Hvis der kommer nogle dage med kulde og meget regnvejr får han muligvis sit regndækken på igen i nogle dage. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja og Fenja - verdens smukkeste piger *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milan kom... |
|
|
... helt ud af sit dækken d. 3/4. Og han nyder det, og har på intet tidspunkt fryst. Han er ikke klippet.
** Trine **
Ejer af: Nydam's Mr. Milan - Keglehesten. Ejet af: Frosti - Hustyrannen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
11-04-2009 10:52 |
|
Lucky fik sit af for en uges tid siden og han nyder det helt sikkert 
R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008
Hunde tror de er mennesker. Katte tror, at de er Gud
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdhgahgs |
Anna-S |
11-04-2009 11:13 |
|
I det her gode vejr har min dækken på om natten for der er det koldt endnu - men om dagen går hun uden  Hun går med regndækken med fleece i om natten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffff |
|
|
Cashews er hermed smidt af. Han har gået med regndækken uden noget i den sidste uge nu. Det kommer nok på igen på Søndag da på mandag har de lovet lidt dårligere vejr igen og lidt mindre grader end her i weekenden. Men denne week hvor de lover op til 19 grader tør jeg godt satse om natten og om morgen Det var 9 grader i morges.
"Hvorfor ride med "hjælpetøjler og glidetøjler"? - Det kun de "dygtige ryttere" der bør ride med disse - MEN, de dygtige ryttere og trænere behøver dem IKKE !!!! Andrew McLean.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|