Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ondt i ryggen.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:22

Min hest har fået ondt 8 ryggen efter han har hadft en sadel der var for stor til ham.

Hvad kan jeg gøre for at få ham på ret køl igen?

0
0
Svar på denne tråd

skift sadel
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:24

og lad den få en lille pause - hvis den er øm

Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd

Måske en
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 15:39

massør, evtl. kiropraktor.

/lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

hvor længe
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 20:05

har hesten gået med den dårlige sadel?

Venlig hilsen Sarah.

-medlem af BULLERKLUBBEN.

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 20:13

Helt klart ville jeg få en kiropraktor ud at kigge på den ryg, man skal nemlig passe på at man ikke gør ondt værre. Taler af erfaring, har selv en hest som fik kiropraktik pga ryggen og det var langt værre end jeg havde forestillet mig. Men nu er hesten i fin form igen

Hilsen Henriette

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 19:39

Jeg havde lidt af det samme problem med min.

Jeg fik min dyrlæge ud og det viste sig at hesten havde været låst i den ene side af ryggen. hun fik løst problemet på 2min :)

Jeg ville nok vælge at finde en dyrlæge som samtidig er kiropraktor eller lign. fordi dyrlægeforsikringen så oftest dækker (hvis man har sådan en)

-Stephanie

Med den bedste Bandit :) Som nu er ridehest!

Bates Caprilli Precieux sælges

Sort 17" bred bom (udskiftelig), med uld

tjek præsentation

0
0
Svar på denne tråd

kommer an på
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 20:14

det afhænger jo af præcist hvor den har ondt, og HVOR ondt den har.

min har lige stået stille 14 dage med øm ryg. sadlen trængte til omstopning efter 3 år uden, og hun havde gået med en lidt større rytter, der ikke sad så godt i sadlen og bumlede en smule i starten. tror dette var årsagen, og efter 14 dage er hun klar igen.

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

Heysa..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 20:16

Har haft præcis sammen problem, med sadel og det hele.

Fik selvfølgelig en ny sadel, samt at jeg longede min hest i en mdr. nogle kan sikker gøres på kortere tid, og simpelhen få bygget muskler op i ryggen. stille og roligt, og når sadlen kommer på, gælder det bare om at ride langt ned og frem..

Men Kiropraktor er en god ide og heste massør

=)

0
0
Svar på denne tråd

Hest med smerter
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 10:24

Har selv haft et stort problem med min hoppe.. Hun har sprunget alt indtil vi kom så langt i hendes udvikling, at hun skulle sætte sig og bruge kroppen rigtigt.. Så sagde hun stop. Hun nægtede alt!!!!!! Til slut trak vi hende over en bom og det var en hest som sprang 1.10 baner, hvis hun fik lov til at gøre det på hendes måde.

Jeg prøvede kranio-sakral terapi på hende, hvilke virkede helt vildt.. Hun har fået 2 behandlinger nu og det er en helt anden hest.. Hun er super dejlig på staldgangen og søger selv ned og frem i et roligt tempo, når jeg rider.. Fik konstateret skæve hofter og et skævt kryds.. Det har virkelig været forbundet med smerter, at jeg red hende før.. Har lært at lytte til hesten og få den gennemtjekket ordentligt, hvis der er noget galt.

Det er en meget mild behandlingsform på hestens præmisser som klart kan anbefales herfra..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider