Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Eggersmann foder.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:01

Hejsa,

Jeg synes flere af Eggersmann produkterne lyder interessante men det er da svært at finde rundt i fodringsanvisninger og jeg kan ikke finde ud af om de udarbejder fodringsforslag ligesom flere andre gør, Hippolyt, brogården mfl. så er der nogen der fodrer med produkterne der kan fortælle hvordan de har udarbejdet foderplaner?

V.h

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:17

Jeg overvejede også at bruge eggersmann, men fik at vide herinde, at der er for lidt selen i (tror jeg det var)...

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 14:24

Er det fuldfoder I søger eller vitamin og mineralblanding? Jeg har selv tidligere brugt eggersmann, men er gået over til noget bedre!

0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann foder.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 14:36

Hej,

Jeg fodrer med Eggersmann Naturmüsli sammen med havre, Salvimin, Roepiller og Lucerne afstemt i foderprogrammet SundHest - jeg udarbejder foderplanerne til mine heste selv.

Jeg har før brugt frugtmüsli til vores pony, da det var det eneste hun ville spise - så frugtmüsli og naturmüsli har jeg god erfaring med.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 15:29

hej jeg bruger eggersmann krauter musli, lucerne, roepiller samt hø. De fleste steder de forhandler det er der en som udarbejder foderplaner, min er lavet ved højlund mølle i hårby pæn i pels, hove og super energi.

Mvh lone

0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 16:52

Jeg bruger Hestespark (fremstillet hos Eggersmann), strukturblanding med lucerne/timote/olie og Koldpresset Rapsolie fra Sønderskov Mølle samt wraphø til mine to pensionister - Min datter fodrer med Hestespark, Classic Mix, High Energy, strukturblanding med lucerne/timote/olie og Energy Oil fra Sønderskov Mølle samt wraphø og det er til hårdt trænede militaryheste, som er 100 % fit for fight.

0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 15:52

Hej

HK-Hornsyld, der står for salget af Eggersmann her i Danmark har Jeanet ansat til at vejlede omkring fodringen. Her er hendes kontakt oplysninger fra deres hjemmeside..

Har du et spørgsmål vedrørende hestefodring eller ønsker du hjælp til en foderplan ?
Kontakt Jeanet S. Petersen på vores foderhotline telefonnummer: 25277383

Møllerens foderhotline har åben mandag, onsdag og torsdag fra kl. 15.00 til 17.00

Telefonnummer: 25277383

Mvh

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 17:28

Jeg har ikke brugt deres foder, men deres mineralbriks og disse er ikke specielt velegnede til mit brug!! Det er fordi der ikke er ret meget selen og kobber i.

Men det ser ud til, at deres fuldfoder er bedre dækkende end mineralblandingerne.

Vær dog opmærksom på, om din hest bliver dækket ind mht selen og især kobber... -Jeg kiggede lige på Kräuter Müsli'en

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 01:34

Eggersmann mineralbricks til ponyen og Zucht müsli til den drægtige hoppe og plagen. Plagen får derudover Osteomin osse fra Eggersmann.

Derudover får de wrap ad lib.

Jeg fik at vide at de var dækket ind med alt. Hvordan ved I om jeres heste ikke får nok kobber og selen??

Og hvad skal man ellers fodre med når nu ikke man kan få andet i miles omkreds??

Hvis man får noget fra Nordjysk andel hvem laver så foderplanen??? Det er de eneste jeg lige kan overskue i nærheden og de kan ovenikøbet levere!

Jeg ønsker som udgangspunkt ikke at hesten skal have en masse korn. Jeg går mere ind for at de skal leve af græs, enten i form af hø eller wrap og da vi selv kan lave wrap er det det jeg er mest til. Derudover skal de have hvad der skal til, men hvad er det lige det er??????

Har kun stiftet bekendtskab med en foderkonsulent nede ved brogården men da jeg skal aftage hele paller er det ikke længere en mulighed.

Føl efter Esteban XX/Romancier/Agent Medio april.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

Lille præsentabel ejendom, med plads til et par ponyer sælges. God beligge ...

0
0
Svar på denne tråd

Kobber og selen.
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 07:05

PN Dominik:

"Jeg fik at vide at de var dækket ind med alt. Hvordan ved I om jeres heste ikke får nok kobber og selen??"

Jeg taster foderplanen ind i SundHest og regner med at programmet giver mig det rigtige resultat. Hvis programmet siger at hesten kommer til at mangle kobber, tilfører jeg kobber. Mangel på selen er værre - så finder jeg et andet produkt at fodre med, der dækker hesten ind..

Nu bruger jeg Salvimin Grøn ved siden af Naturmüslien og hestene er 100% dækket ind ifølge foderprogrammet - jeg ved faktisk ikke hvordan det ville se ud hvis jeg fodrede med Eggersmann produkter alene.

Mvh.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 08:59

Jeg laver en foderplan, og ser på, om det ser fornuftigt ud - om der er nogenlunde sammenhæng i forholdene mellem især mineralerne.

Der er mange tyske produkter på det danske marked, men disse er lavet efter tyske normer for hvad hestene mangler - altså udfra jordbundsanalyser mm. Det de ikke er dækket ind med i grovfoderet, skal jo komme i kraftfoderet.

PN Dominik - Jeg er ret sikker på dine heste er dækket fornuftigt ind, ihvert fald hvis du bruger Zucht-Müsli'en som fuldfoder! Din hoppe kunne godt tage noget mere kobber, da der er lavet undersøgelser på, drægtige hopper kan få op i mod dobbelt dosis af det anbefalede - fordi det nedsætter risikoen for OCD...

Men det du giver din plag indeholder jo netop kobber - og andet godt til væksten.

Mht hvordan man ser om hesten mangler noget, så er det jo straks meget sværre. For selen og kobber indgår i forbindelser med andet - selen i muskelfunktioner med E-vit. Kobber virker med svovl og molybdæn, og indgår i flere enzymsystemer i knogledannelsen og ved dannelsen af hæmoglobin.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:36

var noget lignende at få en spand kold vand i hovedet at høre at Eggersmann ikke dækker dem.

At tilføje mere kobber nu er vel omsonst når hun kan fole når som helst??.

Er det osteomin der gør at plagen får kobber nok?? Så kan jeg jo give hoppen til osse. Ulempen er bare at lige pt gider den drægtige dame faktisk ikke rigtig sit krybbefoder. Hendes wrap er hun tilgengæld helt vild med. Det er svært.

RIP:

Far 05/09-47--08/11-08

0
0
Svar på denne tråd

PN dominik
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 14:47

Det kommer selvfølgelig an på hvor meget foder de hver især får, der er afgørende for om de får for lidt. Desuden kommer det også an på grovfodermængeden og dennes kvalitet.

Jeg siger ikke, dine heste ikke er dækket ind! Men at man skal være opmærksom. Mange ved heller ikke at deres hopper kan tåle så meget kobber og at det spiller en faktor i forebyggelsen af OCD.

Ved Eggersmann er et tysk foder skal man være opmærksom på især kobber og selen, da jorden derned indeholder mere af disse end jorden herhjemme.

"At tilføje mere kobber nu er vel omsonst når hun kan fole når som helst??."

Ja, det har ingen virkning nu.

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 17:06

Nu har jeg sat og prøvet og prøvet... Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan du måtte fodre med Eggersmann. Hvem har lavet din foderplan? Har du fået en kopi?

Zucht musli'en er et meget koncentreret fuldfoder, men jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med noget. Der står fodringsanvisning på hjemmesiden, hvilket er 1,8 kg først i drægtigheden og 3 kg sidst i drægtigheden v 600 kgs hest.

Men i min beregning er der for lidt kobber selv til sidst i perioden, desuden alt for meget calcium, fosfor, magnesium og salt og igen for lidt B1-vit. Selen ligger indenfor, hvad der er acceptabelt.

Jeg kan da lige tilføje, at jeg er uddannet landmand med speciale i heste og derfor har lavet rigtig mange foderplaner, da det er en del af uddannelsen...

0
0
Svar på denne tråd

AARRGG!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 17:09

MY BAD! Jeg har sat kommaet forkert...

Der er 'bare' for lidt kobber i. De andre ligger indenfor normalen!

Var lige lidt for hurtigt ude... SORRY

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh her omkring
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 20:17

har jeg endnu ikke fundet nogen der laver foderplaner. Så jeg så mig nødsaget til at gå op til hestebutikken og spørge efter et foder der dækkede hoppen og føllet i drægtigheden. De har jo så bare vejledt ud fra hvad de har lært fra Eggersmann. Alle steder på deres ting står jo at hesten er dækket ind ved den og den mængde.

Jeg har spurgt hos Nordjysk Andel og vores egen foderkonsulent til køerne om han kender til nogen der laver foderplaner til hest så jeg må da hellere gemme dig. For det bliver jo ikke mindre når hesteholdet kommer på 4 stk i forskellige aldre.

RIP:

Far 05/09-47--08/11-08

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider