Min ellers slanke OX-araberpony har på det sidste fået lidt for meget på sidebenene.
Sådan her så han ud sidst på sommeren 2008.
Her syntes jeg egentlig han var fin mht vægt, bare muskelfattig.

Her er han i Februar, med en del flere muskler og tilpas huld (ser slank ud når han viser sig frem med maven trukket ind
)

Nu synes jeg så desværre han har taget for meget på. Det er slet ikke slemt endnu, men vil hellere passe på/forebygge end ende med en overvægtig pony (sommergræsset plejer nemlig også at sætte sig til den tid
)
Synes specielt hans hals og bagdel virker lidt "blævret" men maven er også lidt rundere, og man skal trykke lidt til for at mærke ribbenene 
Jeg mistænker lidt vores nye wrap for at være synderen.
Han har siden August og indtil for 3-4 uger siden fået dette (som han fungerede super på mht huld og energi):
6-8 kg wrap. Han spiste dog ikke altid op.
400g roepiller (tørvægt)
2dl olie
ca 3-400g havre (et par håndfulde 3xdagen)
200g lucerne (tilsat melasse)
Travo-e
Vi har som sagt fået ny wrap og da jeg lod mærke til at han tog på satte jeg ham ned til:
6-8kg wrap (samme som før men han spiser ALTID op da han elsker det nye våde wrap)
300g roepiller
max 1dl olie (en slat i roepillerne)
2-300ghavre (håndfuld 2x om dagen)
200g lucerne (stalden har skiftet til olietilsat luverne istedet for melasse)
travo e.
Han går på jordfold, hvor en del af wrap-rationen bliver givet.
Han rides ikke pt (er tilredet, men skal have omstoppet sadel)
Er enten i ridehus, går lille tur eller longeres 5-7 dage om ugen.
Ved godt at mere motion helt sikkert vil hjælpe, men vil gerne høre jeres mening om vægtøgningen???
Tror i det er pga wrappen?
Jeg vil helst ikke sætte ham mere ned i wrap da det i forvejen bliver spist meget hurtigt (tænker på tyggetid). Prøver dog at blande det godt med halm, så det tager længere tid at spise.
Skal siges at han står på hvede-halm og spiser en del af det, men det har han gjort i mange måneder og han har som sådan ikke "halm-vom"
Håber i kan finde rundt i mit indlæg...ved at det er lidt rodet 
Egentlig vil jeg bare gerne høre jeres tanker om det hele