Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Grønpiller og roepiller
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 11:43

Jeg overvejer kraftigt at begynde at supplere mine hestes foder op med grønpiller, da deres foder er godt, men ekstremt kedeligt.

Grønpiller skulle efter sigende give lidt bedre smag og "guf" i forhold til roepillerne, men have de samme gode egenskaber som roepiller.

Jeg vil ikke skifte roepillerne helt ud, men havde forestillet mig ca. halvt af hver.

Mit spørgsmål er så i forhold til FE, indeholder grønpiller samme mængde FE pr. kg som roepiller gør, eller hvordan hænger det sammen?

Altså kan jeg bare give tilsvarende mængde grønpiller, som jeg tager fra i roepillerne?

Eller er forholdet skævt, sådan så de enten skal have flere eller færre grønpiller sammenlignet med deres nuværende mængde roepiller?

Og hvordan med fiberindholdet i grønpiller, er det ligeså højt som i roepiller?

Mine heste fodres ligenu med luzerne, roepiller, RegulatorComplete, olie og salt (ja, og så selvfølgelig wrap ved siden af), hvilket de fungerer rigtig godt på begge to, på trods af stor størrelses,- og arbejdsmæssig forskel.

Og hvad med udblødningstid, er det den samme som roepiller?

Andre erfaringer vedr. grønpiller modtages også gerne

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Der er ret stor
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 13:33

forskel på grønpiller, så det kommer an på hvad for en slags du får fat i. Det nemmeste er at spørge når du køber dem, hvor mange FE der er i og så sammenligne med dine roepiller :)

Sagde Janne

Sælges:

2/3 bøtte mikrovital

Lædergjord med maveplade

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

grønpiller
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 13:35

der findes to arter- en på lucerne en på græs. Dem på græs er dem jeg anbefaler og bruger selv- der er 0,65 FE i pr kg. Langt mere end roepiller- så nej det er ikke bare at sige så skipper vi roepillerne halvt og supplerer op emd samme mængde grønpiller. De skal dog påblødes på samme måde, og kan opblødes sammen ligeledes.

0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 08:01

Det er super, tak for det!

Jeg er umiddelbart kun interesseret i grønpiller lavet på græs, men jeg må en tur ned i min foderstof og læse lidt på indholdsdeklarationen og så også lige høre deres erfaringer og meninger. De plejer at være rigtig kompetente til at rådgive om deres foder, så det er rart.

Og så må jeg lige have regnet lidt på FE.

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider