Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sko på forbenene...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 07:43
1 uge før stævne; er det smart?? Kan de blive halt af det??

Ponyen har aldrig haft sko på før, og han skal have det, fordi jeg rider meget i skoven, og han er ømbenet på asfalt og grus!!
0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 09:49
du sagtens. Det kan faktisk kun hjælpe hvis den er ømtået. Selvfølgelig er der noget, der kan gå galt, så den bliver halt, men det kunne jo ske uanset om hesten var vant til at gå med sko eller ej.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 16:06
Altså hvis du kan vente og hesten ikke har omdt mens du rider nu, ville jeg vente til efter stævnet.
Dengang min fik sko på fik jeg af vide at jeg ikke måtte ride den dagen efter og de efterfølgende 2 dage skulle jeg kun skridte så den kunne vende sig til dem...
Derfor ville jeg, hvis jeg var dig, vente til efter stævnet for går ud fra at du gerne vil træne seriøst en uge før stævnet.
En anden ting er at når hesten har fået skoene på er det en god ide de første par dage, når du har været ude og ride at skynde dig at afkøle dens ben med koldt vand. Senerne bliver nemlig belastet lidt mere i starten end før skoene kom på, så for at undgå haltheder...

Men held og lykke med stævnet og skoene ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Du kan..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 16:17
Sagtens få sko på en uge inden et stævne,
Hvis din hest ellers får ordnet hove regelmæssig, er der da ingen problemer med senerne for normalt tilpasses hoven og skoen, så hovvinklerne passer.
Vi får da tit skiftet 2 eller 4 sko lige inden et løb, det har da aldrig givet problemer.
Det eneste du lige skal være opmærksom på er, at hesten ikke begynder at slå sig, hvis den er lidt lidt skævt stillet og ikke er vant til at have sko på.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 21:35
Jeg tror jeg ville vente til efter stævnet.. Heste kan godt blive lidt øm tået og småt gående første gang de for sko på.. Hvis di pony er meget pivet over sine fødder ville jeg vente.. Det ville da været surt, hvis han bliver halt af det og du ikke kan komme til stævne. Prøv så vidt det er muligt at "skåne" hans hove. Rid på blødt underlag..

Held og lykke med stævnet (y)
DET ER SKIDE SKÆGT AT VOLTIGERE!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider