Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vitamin tilskud - men hvilket?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:05

Hejsa.

Min unghest er flyttet og dermed kommet over på nyt foder. Hun trives super fint med det nye foder fra Brogården som er uden korn. Dog får hun ikke ret meget af det. jeg kunne forstå at hun skulle have 4 kg af dette foder, for at være helt dækket ind, og derfor kunne jeg konkludere at hun ikke er dækket 100% ind.

Hvad er bedst at give som tilskud med vitaminer osv? Hun er 4 år, i en rivende udvikling og får nye udfordringer. Hun får lucerne og gulerødder ved siden af.

Håber der kommer nogle gode forslag, skal gerne kunne købes i nordjylland.

Louise & Lady Liva

BSc i erhvervsjura

stud.cand.merc.jur

Smil til verden, så smiler den til dig..

0
0
Svar på denne tråd

Racing Minerals.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:42

Jeg bruger Racing Minerals til min unghest - og han får 125 gr. om dagen hvilket giver lige lidt over 2 kr pr. dag.

/Lisbet

Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

lisbet
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:45

Hvor i landet bor du? Skulle du kende nogle i nordjylland som sælger eller forhandler racing minerals. Jeg har nemlig lige siddet på nettet og kigget meget igennem, og har svært ved at finde en forhandler her i Frederikshavn af lige netop racing minerals.

Louise & Lady Liva

BSc i erhvervsjura

stud.cand.merc.jur

Smil til verden, så smiler den til dig..

0
0
Svar på denne tråd

Salvmin grøn
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 11:19

Jeg bruger Salvimin Grøn, men overvejer at bruge kvægmineraler i stedet for som du kan læse om i en anden tråd på dette forum - nogen skrev at de kunne give mineraler for 18 kr i stedet for 90 kr om mdr ved at bruge disse, og at man skulle passe lidt på jod-indholdet,men at de ellers var gode.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

Surelimb
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 11:36

Prøv at checke Surelimb fra Brogaarden - det er et rent vitamin/mineral pulver, som hun blot skal have få gram af og som du kan supplere det andet foder med. En fordel hvis hun bliver for tyk af så meget kraftfoder, som du siger hun burde have for at være dækket ind.

Jeg bruger det sammen med lucerne. Og efter mit foderprogram er det meget fint balanceret.

brogaarden.eu/script/site/ page.asp?artid=260

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

surelimb
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 17:55

Er et super vit&min produkt, men det er dog de færeste heste jeg ahr mødt der er vilde med det, da det er lidt sandagtigt og lugter meget kraftigt...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 18:04

Jeg bruger Travo E, det er et rigtig godt produkt og fordelen kan være, at de fleste heste kan lide det rent.

Jeg bruger det til alle mine, fra store føl til ældre heste.

25 kg koster godt 500 kr, du kan læse mere på www.vitfoss.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 18:45

Havens urtemineral/vitaminblanding.

Den koster 449 kr for 20 kg, og en stor hest skal i gennemsnit have 100-150 g pr dag.

Du kan læse om det her og forhandlerlisten er her og så har de en webshop, hvis det er helt galt.

Sadel sælges, evt. byt. se præs.

Pony sælges, se præs.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

Racing Minerals
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 22:47

Jeg bor på Sydfyn og her køber jeg det i den nærmeste foderstof - Højlund Mølle.

Men prøv at ring til selve producenten måske de kan oplyse dig om din nærmeste forhandler.

http://www.trouwnutrition.com/

Håber du finder det et sted - det er langt det billigste vitamintilskud på markedet lige nu.

/Lisbet

Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Salvimin Grøn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 20:48

og Regulator Complete er begge godt - og min hest kan lide dem.

Venlig Hilsen

Birthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider