Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring af følhoppe
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 14:30
Jeg er kommet til at tænke på, om man fodre sin diegivende hoppe "for godt"?

Det jeg tænker på er, om man kan give hende for meget protein, vitaminer og mineraler, således at det påvirker føllet og dens vækst.

Mit føl er i dag 4 uger, og hun er vokset ret meget siden fødslen. OK, hun var heller ikke så stor da hun blev født. Men Zenia malker godt, hvilket også pludselig kunne begyndes at ses på hende, så hun blev selvfølgelig sat op i foder. Der er - selvfølgelig - stadig masser af mælk, og det kan også ses på føllet, som er kommet sig noget og er fuld af krudt.

Min bekymring går således på, om det kan påvirke knogler/udvikle OCD osv. på føllet at dens mor får godt med mad?

Hun får havre/byg/fiberlux/ekstra lucerne (aht. proteiner) + ½ balle hø dagligt. Nu er de så også begyndt at komme ud 1-2 timer dagligt, hvor der er en del græs (taget i betragtning af tidspunktet...) Zenia ser fin ud nu, hvor hun så også er ved at komme lidt mere igang med ridningen. Men det kan da også mærkes her, at hun får noget mere kraftfoder end tidligere.

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

ja selfølje
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 09:01
Din hoppe skal nok klare det og når dit føl blive ældre begynder det jo at græsse på egen hånd og så tager du og trapper hoppens foder ned igen for som du sige du kan godt mærke at hun får mere end hun plejer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider