Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foderplan, nogen der gider?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:22

I øjeblikket fodrer jeg med Pavo Conditioner, og er vildt tilfreds med dette foder, min hest skinner i pelsen og trives!!! Men men men, i længden kunne det godt være billigere. Så da jeg var i Herning får jeg anbefalet noget foder som hedder horselux plus, og får at vide at han skal have 1 - 1,5 kg. pr. dag. hvilket er billigere for mig end Pavo. dette foder var vildt lækkert og har faktisk aldrig oplevet foder der så så lækkert ud og duftede kanon godt!!!

Så derfor, er der nogen som gider at lave en foderplan til min dejlige unghest, på 3 år. Oldenboger/fuldblod, 162 i stg. normal foderstand (målte 175 i gjordmål for 2 mdr. siden). Han bliver redet i 10 min. stille og roligt hver anden dag indtil maj. og så sommerferie.

Vil bare gerne være sikker på at han er dækket ind med vitaminer og mineraler. Dette er deres hjemmeside www.miljoefoder.dk man skal ind under horselux hestefoder og så horselux foderplaner og så er det den lilla horselux som er horselux plus.

Er der nogen af de andre der er bedre for ham så kom gerne med bud på dette.

Vh. Pernille

Den lykkeligste ejer af Skovbakkens Avalon:o)

0
0
Svar på denne tråd

foder.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 09:00

wrap/hø (gerne a libitum)

Vitamin og mineral blanding - det kan en hest normalt gå på som det eneste- mangler den huld kan man så evt tilføre grønpiller af græs el lucerne jeg bruger græs og iblander lidt lucerne for at forlænge tyggetiden selvfølgelig)

Det er det billigste-

Travo e eks (et af de billigste og gode produkter)

Din pris på wrap el hø.

Jeg bruger dangrønt lucerne som osse er en af de billigste.

og så græspillerne som jeg giver ca 77 kr for mener det er 25 kg.

Så kan hesten fodres for ca 15-20 kr pr dag vil jeg gætte på (husker ikke prsierne på travo e og kommer andet på hva hø el wrap koster dig)..

www.nikon-pics4u.webs.com

www.123hjemmeside.dk/qantico

Traktordæk søges til hø på fold gerne leveret hvis du står og skal af med dine.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider