Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Shetter og græsfold?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 10:02

Hvad gør I, der har shettere (eller andre racer med tendens til fedme), for at passe på at jeres pony ikke bliver forfangen når den skal på græsfold her til forår/sommer?

Jeg har en lille hoppe, som ganske vidst ikke er ren shetter, men hun er en lidt "slankere" udgave af shetteren. Men jeg skal jo passe på hende alligevel. Hvad fungerer bedst? Skal man dele foldene op i mindre områder, lukke hestene på stald noget af dagen eller er det smartest at give hende en mundkurv på? Gode råd ønskes!!

Mor til Filippa 17.03.06 og Rasmine 28.08.07

0
0
Svar på denne tråd

Jeg..............
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 10:40

har en der ikke kan tåle for meget græs, han går med mundkurv fra greenguard hele sommeren, og det fungerer fint.

Hopper og plage går frit og æder hvad de har lyst til, uden problemer.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min shetter
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 12:13

Min shetter er heller ikke af den "fede" type og han har hidtil ikke haft nogen problemer. Han går sammen med en fjordhest som skal have mundkurv på i år - og en DV/OX blanding.

Han bliver kun brugt meget lidt - men plejer ikke at blive for tyk - ellers regulerer jeg det med at lukke dem på en fold uden ret meget græs om natten.

Men vi har en urteblanding på vores græsfolde som har et lavt fruktan indhold - så det hjælper lidt på det.

/Lisbet

Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider