Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder ???
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 09:26

Min hest er desværre krybbebider. Hvad ville i anbefale, jeg skal give hende. For nogle siger noget, andre siger andet.

Lige nu får hun dette:

Roepiller: tør vægt 650 gr om dagen (hun er lidt for tyk, så havde tænkt mig at skære hende ned i det) det er dem med 5,5 procent, hvilket er det modste jeg har kunnet finde

Salvimin grøn: 120 gr om dagen.

Olie: pt en dl om dagen..

Hun får 8 kg tørt grønt wrab, det fylder helt enormt!

Men.....

Mange siger det er noget kedeligt foder, og ja det eer sku ikke så spændende, men det indeholder ikke meget stivelse og sukker,

Men når hesten er krybbebider må de jo ikke få noget med stivelse og sukker.

Har fået anbefalet at smide lucerne i

og nogle siger jeg kan blande noget equifirst i (de siger det ikke indeholder meget stivelse og sukker, fordi det er varmbehandlet) Men hvad ville i anbefale?

( Skal hun enten have det ene eller det andet, skal foderplanen selvfølgelig justeret lidt på!

Håber i kan hjælpe mig (:

Nutid, datid jeg elsker min hest for evig og ALTID (:

Sharons fortid søges!!!

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 10:19

Min erfaring hos krybbebider er...

Min hoppe var krybbebider i nogle år! Jeg fik hestene hjem og stå og kunne derfor selv bestemme hvilket foder hun skulle have, og jeg læste "pretty fancys" (her inde fra) krybbebider "tema"...

Jeg tog alt hvad der hed stivelse fra hende, hun fik roepiller og vitaminer, og alt det hø hun kunne æde! Hun er også til den lidt for tykke side, men skal hun være flot og slank og være krybbebider?? Eller lidt godt i stand og være krybbebiderfri??

nu 2,5 år efter har hun ikke slugt luft en enste gang siden ;-)

Så masser masser masser af hø og undgå div kornprodukter!!!

Så jeg syntes helt sikkert du har fat i det rigtige, måske giv din hest endnu mere hø, så du er sikker på der er noget at gumle i hele tiden :-)

1 sæk Pasture mix fra brogaarden sælges

Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 12:21

det eneste fodermiddel færdig blandet der er ok mht sukker og stivelse, som endda er kornfri er eggersmanns revital cubes-

Men en hest kan jo som værende normal at holde i huld ect sagtens gå på "kun" vitaminer/mineraler samt godt wrap/hø. Trænger den til mere fylde evt roepiller, men dem med mindst i er stadig på 5% ca. Så kan man jo evt lige så gidt give den revital cubes frem for roepiller når det er i de mængder stort set. Men roe piller kan dog bruges det er ikke nær det. Men hvis hesten får wrap/hø a libitum burde den ikke mangle fylde i maven.

www.nikon-pics4u.webs.com

www.123hjemmeside.dk/qantico

Traktordæk søges til hø på fold gerne leveret hvis du står og skal af med dine.

0
0
Svar på denne tråd

foder ???
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 19:12

Jeg har været til dyrlægen pga en skade i benet, og hun sagde hun var en anelse til den gode side..

Det kan også godt være hun får lidt mere wrap. Hun har en let form af allergi så hun må derfor ikke få hø..

ville i mene jeg skulle blande noget lucerne i eller hvad?

Der er mange der ikke forstår hvorfor jeg fodrer med det, de siger det er ulækkert og alt muligt. Men det er heller ikke lækkert, men det er det der fungerer for hesten.

Hun blev flyttet december og står nu et sted med vankopper så hun krybbebider selvfølgelig på den, men jeg smører det med noget der smager af bææ.. Men ved faktisk ikke hvor længe der holder, men hvad kan man næsten gøre??

Laisee: Giver du din hest godbidder f.eks gulerødder, æbler osv.??

Sharons fortid søges!!!

0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg ville
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 08:36

da klart tilføre lucerne i roepillerne for at forøge spytproduktionen som stabiliserer mavesyrerne som kan give mavekramper/mavesår mm.

www.nikon-pics4u.webs.com

www.123hjemmeside.dk/qantico

Traktordæk søges til hø på fold gerne leveret hvis du står og skal af med dine.

0
0
Svar på denne tråd

foder...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 09:53

Okaj, jeg vil skrive til min foderplans dame så, så vi kan lave en foder plan til hende, for er usikker på hvor meget hun skal have...

Kan man få flere slags lucerne, er der ikke noget der hedder ligth som der er mindre sukker i? eller hvad siger i? har aldrig haft fodret med det..

Sharons fortid søges!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider