Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Beroligende urter - erfaring?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2004 17:06
Min hest står stille nu på anden måned grundet en seneskade. Den må skridte 15 min to gange dagligt, abselut ikke trave!

Den først måned gik OK - men så kom der flere og flere hysanfald. Hun er i forvejen en varm hest, men (naturligt nok) blev hun hurtigt ret frygtelig. Straks et blad rørte på sig eller en bil kørte forbi stejlede hun (meget højt) eller gik (flot!) passage. Begge dele er noget rigtig skidt, da det er gaffelbåndet, altså bagbenet, det er galt med.

Summa sumara: jeg bestilte beroligende urter fra Askim lige før påske og efter en uge, har jeg en helt anden hest! Jeg tør næsten ikke tro på, at det holder. Hun er stadig frisk, og reagere på pludselig lyde, men ikke nær så voldsomt og der skal mere til.

Har andre haft lignende erfaringer? Er det en tilfældighed, at hun lige har et par gode dage (5 dage i streg nu)?

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2004 17:55
...også prøvet disse urter fra Askhim. Desværre er min meget varme hoppe stadig lige så varm som før.

Meget ærgeligt for de er jo ikke billige de urter.

Hilsen Benedicte
PART SØGES TIL MIN HEST DER BOR I ROSKILDE. SE MIN PRÆSENTATION :-)
0
0
Svar på denne tråd

Min mor....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2004 18:28
... sværger til dem, der hedder Stroppy Mare. Personligt kan jeg ikke mærke forskel, men hun påstår at hendes noget iltre hoppe bliver mere medgørlig under brunsten når den får det.

Du har vel taget al havre fra den, må man formode?

Har du overvejet homøopati eller akupunktur/pressur? Eller Bach flower remedies?

Venlig hilsen

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Min venindes hest
Forfatter: 
Dato:  16-04-2004 20:41
får dem! De har god virkning på ham! Før kunne han hidse sig så meget op at man slet ikke kunne få ham til at slappe af! Efter han fik dem fra Askhim, kan han stadig hidse sig lidt op- dog ikke så meget og bedst af alt kan min veninde få ham til at falde ned igen

Heidi

Vi holder ikke op med at lege fordi vi bliver gamle-
men vi bliver gamle fordi vi holder op med at lege :-P
0
0
Svar på denne tråd

ASKHIM ER GUD !
Forfatter: 
Dato:  17-04-2004 19:53
ASKHIM ER GUD !!!

De urter de laver dur bare (y)

Har både haft fornøjelse af de "beroligende", "anti-allergi" og "immunsystemet".

Som sagt : ASKHIM ER GUD B-)

;-D Marsil

{> SKOVVANG {>

....du rider, vi slider (for dig).... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Julie Taylor
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 16:14
Jo, jeg har selvfølgelig taget havren fra den - faktisk lever den af hø, grass fra Dangrønt, lidt betfor og så vitaminer og nu urter.

Homøopati - næææh, ved faktisk ikke helt hvad det er?

Akupunktur/pressur - nej, men det kunne måske være en ide. Margit (hestemassør kommer dog jævnligt og løsner op.

Bach flower remedies - her er jeg helt på Herrens Mark! Kender det ikke, men er det også urter?

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Er prøvet her..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 09:40
Jeg har prøvet det på 3 heste, og hver gang har det givet bagslag, så de er blevet endnu mere varme i hovedet.

Så nej jeg er ikke til standart blandinger - så hellere få blandet individuelt..

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Julie Schwartz
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 11:03
Lyder træls! Hvornår har det givet bagslag - mens du har givet urterne eller når du er stoppet? Er nysgerrig efter, hvad jeg måske kan vente...

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider