Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ELTRÅD - ELREB ?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 08:21

ELTRÅD - ELREB ?

Hvilken slags eltråd / elreb har flest metaltråde?

§ Maja Dina §

www.majadina.dk

Å En drage stiger i modvind ikke i medvind Å

HUSK: oftest løser man ikke problemet ikke hos hesten, men hos rytteren!

0
0
Svar på denne tråd

JEg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 08:36

vælge nogen af dem.. De har desværre en fæl tendens til at blive skåret over af vinden så man ikke har en change for at se hvor der er størm på og ikke, uden at skulle hele vejen rundt..

udover dette skal de skiftes ret ofte så det går hurtigt hen og bliver en dyr løsning selvom den umiddelbart er billig..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk

Brun PRE hoppeplag og hingteføl. Barock typer sælges her: http://www.edoras.dk/

0
0
Svar på denne tråd

hov undskyld...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 08:37

glemte helt at svare dig på det du spurte om.. Det kommer an på produkcenten. så du skal have fat i hver enkelt rulle/firma for at få det bedste overblik..

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk

Brun PRE hoppeplag og hingteføl. Barock typer sælges her: http://www.edoras.dk/

0
0
Svar på denne tråd

tråd..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 11:10

Mit er et af dem fra harald nyborg, og der er 6 tråde i. Fungerer fint hos os, og slår dælme hårdt.

MVH. Janni

DV-hoppe '06 efter Corratus/Peter Pan/Dageraad sælges

Sommergræs tilbydes i 4160 Herlufmagle 350,- pr. måned

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 11:29

Jeg bruger også elreb fra Harald Nyborg og fungerer også fint her til mine shetlændere med deres tykke pels.

Mener jeg normalt giver 169,- for 200 meter og er rigtig godt tilfreds med ledeevnen af strøm i det.

MVH.

Betina

Kåret shetlandshingst på 82 cm sælges

Hoppeplag juni 08 sælges som selskabs-/hygge-/kælepony - har hestepas - nedsat pris pga særlige omstændigheder -hjem før pris.

www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke mere elreb her
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 12:47

Mit elreb (fra Harald Nyborg)holdt i 3 år så ledte det så godt som ingen strøm længere.. Problemet med elrebet er at nylonrebet giver sig i vejr og vind, men det gør de små strømledende tråde ikke, og når de knækker så leder hegnet ikke mere!

Hvis jeg skulle have elreb op igen ville jeg vælge Poda eller lignende, de kører en garanti for at hegnet leder med en vis evne i et vist antal år.

Jeg selv valgte en alutråd - super ledende og så er det den tråd der knækker ved mindst belastning (så kan jeg sove trygt om natten ) Den er der så den ulempe ved at den er så blød at når rådyrene suser under hegnet om natten (hvor der ikke er strøm til)og rammer undertråden så giver den sig og hænger lidt.. suk!

Men nu giver mit hegn det rap som det skal over alt - min nye undhest er nemlig en pil-mule og giver tråden ikke et rap så piller/napper/rykker han i den Hvilket også betyder at enhver ekstra markering af hegnet, som plastik eller gaffa mv, er fuldstændig bandlyst - for det er legetøj i hans øjne!

Held og lykke med hegnsprojektet!

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Elreb..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 15:45

Jeg startede med at købe det fra Harald Nyborg, men det holdt desværre ikke særligt godt. Blev hurtigt mørt, hvorved det knækkede. Plus metaltrådene blev hurtigt hevet over, så det ikke var strømførende.

Har derfor skiftet til Poda, og selvom det nu er 3 år siden, ja det holder fortsat super. Så jeg vil klart anbefale det fra Poda.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig nogensinde elreb
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 16:10

Elreb er bandlyst her på matriklen, også selv om de kan monteres med div. rope-cuttere. Jeg har set alt for mange skader, flere med dødelig udgang, ved brug af elreb. Jeg har sat et el-bånd med 8 ledere op fra Handy Hegn, Horseguard, hedder det. Super kvalitet med mange års holdbarhed. Uden at lægge hovedet på blokken mener jeg faktisk manden sagde 30 års holdbarhed. Nu har det siddet i 3 år, og man kan ikke se det. Alle ledere er intakte på alle folde. Hestene har ikke været i hegnet, det er meget synligt, og der er bare et rap over mulen hvis man kommer for tæt på, også i sommerperioden, selv om der vokser ukrudt op over tråden. Lederne er tykke og rustfrie, og leder som noget af markedes bedste. Det var dyrt, ja, men ikke for dyrt for at undgå løse heste eller andre skader. De rører det kun 1 gang, også de mest nysgerrige... Kan helt klart anbefales:

www.horseguardfence.com/index.php Det er også nogle rigtig smarte trådstrammere, for det må ikke hænge og dingle i vinden, så holder det ikke i længden.

Velgående plage sælges:

Trakehnerhoppeplag født 2008 e. Kaiserdom TSF

DV-hingsteplag født 2008 e. Sancisco

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider