|
|
| ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE? |
| Forfatter:  |
brian |
| Dato:  |
15-04-2004 16:59 |
|
Jeg vil lige høte om hvordan man behandler muk oppe i selve hoven, det er som at hoven smuldre , jeg har fået fortalt at det bare skal behandles med hovtjærre eller fedt, er der nogen der har forstand på dette og som vil hjælpe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smed??? |
|
|
jeg har da aldrig hørt om muk i selve hoven. er det ikke bare hornet der smulre lidt??? det har jeg fået at vide bare er fordi det skal "skiftes" hvor lang tid er det siden hesten havde smed???
knuzz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muk i hoven |
brian |
16-04-2004 00:33 |
|
det er ca treenhalv uge siden, men det er noget der er kommet inden for den sidste halv anden uge, og hendes hove plejer først at blive ordnet ca hver 6 uge.
det er lidt som hårdt kold ost hvis man skraber med hovrenseren, plejer at have utrolige stærke hove, så det er lidt mystisk hun er ikke øm og går fint, men det er da ikke normalt, jeg prøver at kontagte hovsmeden i morgen, giver lige besked ok!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske kan det skyldes |
|
|
en fugtig bund i boksen?
Det kan godt æde en hov op, så den begynder at smuldre, men godt du kontakter smeden for lige at få det på det rene og problemet løst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fugtig hov |
brian |
16-04-2004 18:09 |
|
ja det er noget de kan få hvis de har gået meget på en våd fold eller en VÅD boks, det var det jeg fik at vide i dag af smeden, det er hoven der kan suge så meget fugt at den kan begynde at smuldre, så når hoven bliver godt tør igen skulle det fortage efterhånden, håber at det passer, ellers alm.pleje med tjæte/fedt, men tak for jeres interesse undefined
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet