Hej Margit,
Jeg prøver alligevel trods datoen 
Jeg har en 18 årig vallak der fejler præcis det samme som din Valde. Det er 100 procent det samme - mærkelig tendens de har.
Det er anden gang inden for 5 år at han har fået ødem udbrud på maven. Denne gang er det ikke så slemt, men sidste gang lignede det at han havde to store franskbrød på maven, men det går i sig selv igen.
Der blev også taget prøver af hans sår, og det viste kun at den bakterie i sårene, var den samme som muk. Hans sår er nøjagtig som du beskriver Valdes. Gul væske og hårene falder af. Skorperne kan være ligesom harepiks. Min Valle lider mest af det om vinteren når han laver pels. Nu går han med dækken men de kommer alligevel. Tror at det har noget at gøre med kulden, vinteren er jo blevet streng, og tænker at deres hud er på ekstra arbejde.
Min heste bliver fordret med suregrow, det sagde dyrlægen at han skulle have pga protein indholdet, og at en prøve viste at han havde proteinmangel.
Når jeg ordner min hest sår, så klør det forfærdeligt på ham. Gør det også det på Valde?
Hvis du læser dette, så har jeg et godt tip til en creme. Alle hårene på sårstedet er tilbage på 3 dage, og der er ikke skyggen af et sår - det er helt vildt godt, og så er det kløe stimulenernde, Jeg behøver ikke vaske.
Til sidst, så skriver Annemette om brandbægre i wrap. Min hests ødem er faktisk kommet lige efter at de har fået noget nyt wrap ud på folden. Så der er nok noget om det. Det er ihvertfald værd at undersøge.
Mvh Rikke