Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan man stadig købe godt hø...??
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 00:42

Kære alle.

Jeg var lige inde og kigge på foder/strøelse sælges, og kan se rigtig mange sælger "prima hø", "supergodt" hø osv.

Har altid selv lært og fået fortalt, at man kun bruger hø frem til ca. juletid, og at der derefter er for mange svampesporer i - stort set næsten uanset, hvordan det er opbevaret ...??

Hvad gør I ?? - og kan man overhovedet købe godt hø på denne årstid ??

(har selv 8-9 baller á ca. 30 kg tilbage, som jeg faktisk ikke tør fodrer min heste med mere - det kan jeg måske alligevel godt ??

Det har jo mistet den "lækre grønne farve", og lugter umiddelbart "tørt" og virker lidt kedeligt.....

Det er opbevaret på paller, med 8 baller på hver, men luft omkring hver palle, i min store lade, hvor der er godt med frisk luft, umiddelbart ikke meget støv, da jeg ikke har halm stående, men bruger tørv.

Har dog frøgræs opbevaret derinde også....)

Men det er måske stadig OK ??)

Mange hilsner fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

nogle steder
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 08:24

Ja sådan har jeg også lært det med hø før jul og efter.

Men enkelte steder kan man godt stadig købe kvalitetshø , som både er grønt og velduftende.

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne i landet,men jeg kan skaffe dig noget fra tørring/uldum af,hvis du er interesseret.

Han leverer til Givskud løvepark så kvaliteten er i top.

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon og Fronerthig Flying Star , Welsh cobs står til avlsbenyttelse

Hestepasser søges til Oldenborger

2 pladser ledige i løsdrift til plage på max 2 år .

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 09:03

lad ikke julen være grund til at du ikke vil foder med hø!!!

Korrekt, at man skal se høet i sømmene, men det syntes jeg nu også man skal gøre inden jul!

Jeg foder med hø, super godt kvalitets hø, og wrap får de også!

høet er fra i sommers og fejler intet, jeg får også det bedste bonden har, og opbevaring er jo også en meget vigtig del, for har det været opbevaret lidt fugtigt ville jeg aldrig bruge det, om det så var før eller efter jul :-)

1 sæk Pasture mix fra brogaarden sælges

Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

høtider
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 09:24

Jeg pakker mit hø ind i halmballer - så holder det meget bedre. På den måde støver det faktisk først hen ad foråret, hvis det ellers gør det.

Jeg har stadig lidt frøgræsagtigt hø liggende og det dufter som da jeg hentede det. Har tænkt mig at spare og se hvor lang tid det kan holde, også selvom jeg ender med at smide ud, bare for at checke. Ellers bruger jeg det i ny og næ hvis de skal stå inde og vente på smeden, det er stormvejr og surt el. lign. så de trænger til mere underholdning end de kan tåle i wrap, fede kræ.

I virkeligheden burde de aldrig have andet end sent slået hø, men det turde jeg alligevel ikke satse på.

:Pia

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. Opsyn hele dagen, div. pasning kan arrangeres. Urtegræs anlagt 2008. cantering @ yahoo.com . Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Karina(Graven)
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 16:09

Har du nummert på ham i Tørring/Uldum? Ved du hvor store ballerne er og hvad med prisen?

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

hø......
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 00:55

Jeg bor på Sjælland, lidt syd for Køge.

- og er helt enig i at hø er det bedste foder til heste - hvis vel og mærke kvaliteten er i top !!

Tørring/uldum - er det ikke i Jylland ?? - eller har jeg fået geografien galt i halsen !!!

Jeg ville gerne fodre med det sidste hø jeg har, men er i tvivl om det stadig er godt....

Det er ikke grønligt mere, nærmere lidt "gråt" og kan da støve lidt hvis jeg virke ryster flagerne fra hinanden.

Ellers er det af meget grov struktur, og de har spist det med velbehag indtil midt i januar, hvor jeg stoppede med at give det...

Syntes nu wrappen er mere lækker, men ak - jeg har jo også et par muler, som jo ikke kan tåle alt det lækre wrap uden at blive for tykke....

Derfor har jeg investeret i noget godt frøgræs, som de så får på folden i dagtimerne, og så wrap i boksen, hvor den ene så heller ikke kan stjæle fra den anden !!!

Havde noget meget lækkert hø, fra en anden sælger, end det jeg nu har tilbage, og det var spist ca. i november...

Super hø - aldrig set noget så godt !!

MEN hø blev godt nok også dyrt i sommer...

Kan huske jeg gav 14,- ballen forrige år, og i sommers kostede samme ballestørrelse 25,- pr stk !!!

Hvad giver I for hø - og ved nogen om der kan skaffes godt hø i nærheden af mig ??

Mange hilsner fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

gråt og støver
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 08:39

Det hø du beskriver der, ville jeg sætte en tændstik til.

:Pia

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. Opsyn hele dagen, div. pasning kan arrangeres. Urtegræs anlagt 2008. cantering @ yahoo.com . Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

mit hø..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 08:56

er stadig super godt og det er opbevaret i en staklade...

MEN jeg har desværre overset 4 små huller, som har ødelagt 6 af mine høballer... så der har jeg smidt ca. halvdelen væk...

vores vinter i år har været fantastisk til hø... ik ret meget regn og masser af frost.. så hvis høet er opbevaret korrekt er det stadig godt.. mange steder.. det var meget værre sidste år...

0
0
Svar på denne tråd

Gammelt hø
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 10:08

Jeg kan huske at vi hos mine forældre på et loft fandt noget hø, der var 5-6 år gammelt, det var stadig grønt. Så hvis hø fra sidste år nu er gråt, så skulle det slet ikke have været brugt til fodring.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

hø søges a.s.a.p.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 21:05

Jeg låner lige tråden og spørger om der er nogen der kan anbefale et sted at købe godt hø eller evt wrap på Silkeborg-Randers kanten?

Jeg er simpelthen dødtræt af at køre ud og kigge på hvad folk beskiver som godt hø, hvor det viser sig at være uegnet til foder - gråt, støvet osv. Kigger simpelthen efter kvalitetshø.

Er selvfølgelig villig til at betale prisen for godt hø. Kan evt arrangere afsætning på et stort parti (60 big eller rundballer, hvis kvaliteten er der.....)

Nogen der kender nogen?

Mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

aldrig hørt om den regel
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 19:59

før i tiden brugte vi hø året rundt, nu er vi dog gået over til wrap pga en allergi hest.

Men udenfor fodrer vi stadig med hø og pt bruger vi hø fra 2007, det er lidt støvet og gråt udenpå men har en god duft af hø når ballen åbnes og hået fra 08 er stadig rigtig fint grønt.

som med alt andet foder kommer det hele jo an på sund fornuft.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

Godt hø sælges, minibig 450,- pr balle, skal afhentes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider