|
|
| equilett nds vitaboost |
|
|
equilett nds vitaboost - er der nogen der har erfaringer med dette vitamin/mineral produkt? Jeg overvejer nemlig at skifte til dette, men vil gerne høre andres erfaringer:-)
Når jeg ser en hest løbe, synes jeg det ligner at den hører smuk musik i sine ører.. At blive ved jorden da falder man mindst..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps.. |
|
|
jeg brugte det til min unghest, da blodprøverne var lidt skæve lige efter jeg købte ham.. Umiddelbart syntes jeg at det var godt - men dyrt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg bruger |
|
|
Jeg bruger det til min 7 års, og har gjort det i 7 mdr.Synes det er godt, men ved ikke om jeg kan mærke forskel fra det "almmindeligt", vitaboost er ikke syntetisk men naturlige vitaminer, det lyder ihvetfalde godt i mine ører.. men ved ikke om jeg vil forsætte når min spand er tom...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Sara A |
| Dato:  |
14-02-2009 09:43 |
|
Min importerede hest var igennem en rigtig skidt periode sidste år, hvor han på en gang blev halt, var forkølet og begyndte at udvikle sommereksem. Derfor satte jeg ham i samråd med dyrlægen på Vitaboost i behandlende dosis. Det tog næsten eksemen helt og tror også det var med til at forbedre hans generelle velbehag. Jeg gav ham Vitaboost sommeren over. Nu er han haltfri, rask og rørig og kernesund. Så jeg skal have købt mig en ny (dyr!!) forsyning til denne sommer. Et rigtig godt produkt i mine øjne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har kun |
|
|
Har kun de bedste erfaringer med NDS. Det er i mine øjne det bedste vitamin/min. pulver i handlen. Og særdeles godt til at rette op på diverse mangler hos hesten. Køb 10 kilo spanden, så har du til over et halvt år .. mindst og spare en bondegård iforhold til 1,5 kilospanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er rigtig |
|
|
godt- har brugt det nogle gange til heste som var "slidt ned" - men oveni et almindeligt vitamin-mineral-produkt,i en periode på fx 3 mdr (jeg bruger RC fast). Jeg synes prisen er for høj til almindelige, sunde og raske heste. Det er næppe heller nødvendigt til hverdagsbrug. Det er lavet i England af en distancerytters mand, som er biokemiker - jeg kender ham udmærket og vi har lavet projekter sammen Så, har du en hest med særlige behov- retter det hurtigt op. Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svar |
|
|
Med det jeg har læst mig til lyder det som et rigtig godt produkt i mine ører.. Og hvad angår prisen, ja så er det jeg bruger nu også temmelig dyrt, men da min hest ikke får noget fuldfoder (lang historie om hvorfor, men kort: fordi hun ikke kan tåle byg) og primært fodres på wrap/hø og lucerne, har hun brug for et godt vitamin og mineral produkt. Jeg er tilfreds med det jeg bruger nu (selenavite e), men det er flydende og lidt besværligt for mig i det daglige.. Men netop fordi jeg er tilfreds - så vil jeg kun skifte hvis det er lige så godt - eller bedre.. Derfor jeg tænkte at spørge jer på HN  Tror jeg kører en tur forbi min dyrlæge og får en snak med ham - ved at han kender produktet - og min hest kender han jo også  Men tak skal i ha' 
Når jeg ser en hest løbe, synes jeg det ligner at den hører smuk musik i sine ører.. At blive ved jorden da falder man mindst..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NDS Equine Super Performance Plus? |
|
|
Nogen der kender disse? Så vidt jeg kan se på indholdsfortegnelserne (og den forklarende tekst på spandene) er det næsten det samme. Bortset fra at indholdet af Calcium og Magnesium (så vidt jeg husker) er noget mindre i dem fra Engholmgruppen? Hvad koster en 10kgs spand NDS Vitaboost?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ti kg..... |
|
|
Jeg giver 2000,- for en spand på ti kilo incl. moms. det giver 200,- pr kilo. og en alm. hest der ikke bruger det som kur,men som tilskud, skal ikke have de store mængder pr. dag mener det er 35 g. men hæng mig ikke lige op på det. hukommelsen er ikke hvad den har været.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedste anbefaling |
|
|
Jeg har kun godt at sige om Vitaboost. Kender to eksemheste som var så langt nede i alle blodprøverne, at hestene ikke burde leve. Dyrlægen anbefalede Vitaboost, og efter en måned var det kun lidt jernmangel den ene havde, den anden var tip top. Kan derfor klart anbefales 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Sara A |
| Dato:  |
16-02-2009 09:15 |
|
Bare lige for sammenligningens skyld: Hvad giver I for en spand med 1,5 kg og hvad med dem på 10 kg?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det ville damen så IKKE ha' |
|
|
En spand indkøbt til små 400 kr, men ikke om hesten vil æde det!!! Ikke engang hvis det blev blandet i æble-/gulerods-mos  Så pt er der indkøbt en dunk af det "gamle" vitamin - Selenavite E og jeg fodrer så med halvt af hver indtil der ikke er mere vitaboost, for det er tydeligt at hun ikke vil have det og kun vil spise Selenavite E.. Så det er hvad der kan ske når man bare gerne vil det bedste.. Ja ja, men har jo så i hvert fald prøvet..  Sara A: Jeg fik oplyst pris på 10 kg er ca 2000 kr.
Medlem af Bullerklubben - Mega fan af den skønne pony 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den skal nok startes |
|
|
Den skal nok startes langsomt op, så den vænner sig til det. Det har en kraftig duft og sikkert også smag.  Lur mig om den ikke bliver omvendt, når den lige er vænnet til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor købes det? |
|
|
Hej Honey, hvor køber du det? - jeg kan regne ud at det ikke er så vildt meget dyrere end Surelimb som jeg bruger nu - helt præsis 37,- om måneden mere ... når det er så meget bedre vil jeg da skifte til det når jeg har brugt min Surelimb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke helt præsis |
|
|
... den var ikke helt præsis den udregning - men det er stadig næsten samme pris. Hvis man køber 5 kg. Surelimb til 428 kr. og man har en hest på 450 kg. skal den have 80 g pr. dag - her er differencen kun 6 kroner om måneden hvis man køber 10 kg. Vitaboost. Brogaarden har i min foderplan skrevet 50 g. Surelimb (fordi de mener at den får en del fra græsset urterne og lucernen også) - her er dif. så 83 kr. pr. md. ... måske en grund til at bruge det bedste og ikke det man tror er billigere - ihvertfald hvis man kun har en hest at fodre på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Honey.. |
|
|
Hehe - tro mig - det er prøvet med langsom opstart, men så snart der ikke var noget af det gamle i nægtede hun at røre sin mad. Så blev der blandet lidt godter i maden - stadig urørt.. Har prøvet en 3-4 forskellige vitamin og mineralblandinger efterhånden i løbet af de 6 år jeg har haft hende og kun to er gledet ned: chevinal pluds og selenavite e - begge flydende (alt andet nægter hun at spise )..
Ville jo bare gerne have det andet, da det er nemmere at håndtere, kan købes i nærheden (og ifølge hvad jeg har fået oplyst - det bedste på markedet). 
Men hvorom alting er: Så er jeg tilfreds med selenavite e og min hest æder det med velbehag - så jeg fortsætter bare med dét - hvilket også har fungeret udmærket gennem det sidste 1½ - 2 år.. 
Men tak til alle for de gode anbefalinger og råd - dejlig man kan søge erfaringer her på HN 
Medlem af Bullerklubben - Mega fan af den skønne pony 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køber det gennem dyrlægen |
|
|
Køber det gennem dyrlægen. Det er ikke rigtig nogen besparelse ved at købe direkte gennem firmaet. Forsendelsen æder det op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|