Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tilskud til Gigt heste..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 20:28

Nogle der har erfaring med tilskuds produkter til gigt heste og heste med andre ben problemer??

Camilla Gravers Johansen ©

Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009

©

0
0
Svar på denne tråd

equimobility
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 21:17

Hejsa,

Jeg bruger equimobility til min hest som har haft en inflammation i meniskleddet og en nær kollapset menisk og han er flyvende nu.

Selv har jeg gigt og tager glukosamin så jeg ved det virker på både mennesker og hest

Ellers har jeg hørt at hyben skulle være gost mod gigt igen både hos mennesker og heste....

Håber det hjalp lidt.

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 22:02

Jeg har brugt Cortaflex (flydende) med gode resultater.

Og jeg ved at Asfaloth herinde med Knut også bruger det til Knut, med rigtig rigtig gode resultater. Hun kan ride ham nu.

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 11:30

er bestemt det bedste og det kan bestilles billigt her.. har næsten lige bestilt hjem til Asfaloth :) kostede omkring 415 for den flydende ( optimal effekt ) og det var incl. forsendelse!

Link:

www.cortaflexsupplements.co.uk/ products.php?cat=9

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

Lidt erfaringer
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 19:34

Jamen så må jeg nok hellere komme frem med mine erfaringer

Min hest har begyndede slidgigt i venstre kodeled, samt begyndende ringfod på samme bagben.

Han blev halt i sommers(2008), og dyrlægen mente i første omgang at det var en overbelastning, men da dyret ikke var rentgående efter 1 måned, hvor jeg måtte have gået igang, blev vi enige om at han skulle i røngten.

Han var ca 4 grade halt ud af 5 i en delt bøjeprøve (den nederste del). Han reagerede ikke på den øverste del, eller det andet ben.

Dyrlæge fortalte mig at han med glæde ville skrive under på forsikringen

Men sådan en har jeg ikke, da Knut var for gammel til at blive forsikret da jeg fik ham, så han fik chancen, og det kommer jeg aldrig til at fortryde!

Dyrlægen frarådede ledbehandlinger, da de som bekendt ikke gror ny brusk. I stedet anbefalde han mig et glucosamin produkt, for ham var det lige meget hvad det var, det skulle bare indeholde, glucosamin, MSM og Chondroitinsulfat, for at det havde en virkning.

Jeg fandt rimeligt hurtigt frem til Cortaflex, gennem Maria

Jeg startede på det der hedder Powder, men syntes ikke at det havde den store effekt efter den første uge...

(havde læst på Cortaflex hjemmeside at virkningen skulle kunne ses hurtigt)

Så jeg gik over til det der hedder Solution HA, og efter 14 dag, hvor jeg skridtede hverdag, var hesten rentgående

Jeg troede ikke mine egen øjne, men efter kun 14 dage mere var han klar til at begynde genoptræning.

Jeg genoptrænede ham over ca. 2 måneder efter denne genoptrænings plan:

www.netdyredoktor.dk/sw14410.asp

Han forblev rentgående stort set hele genoptræningen igennem, han kunne godt blive lidt ømtået hvis han trådte forkert, eller snublede, men ikke sådan at det ikke gik over i løbet af 15 min skridt.

Og han har været retgående lige siden, og går bedre end han nogensinde har gjort.

Han kan stadig godt blive lidt øm hvis han træder forkert eller snubler, men med 5-10 min skridt så er han klar igen... Tror det er meget normalt, og det sker stort set aldrig mere... Han kræver desuden lidt mere genoptræning, især hvis det er meget koldt.

Men hesten lader sig absolut ikke mærke af det, han galopperer glad derud af, og arbejder glad

Jeg rider ca på LA 1-2 niveau...

Jeg giver min 15 ml dagligt...

Han går ikke med specialbeslag...

Jeg springer ham ikke, tør ikke rigtig

Mvh. Lotte - Der fik sin hest tilbage trods alle odds!

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

linamix
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 23:07

min gamle hoppe, som de sidste år har haft lidt problemer med bagbenene, når der er for meget omslag i vejret, har fået det meget bedre efter jeg er begyndt at fodre med linamix, jeg tror det er pga indholdet at omega 3 og 6 fedtsyrene.

mvh jannie

opstaldning tilbydes tæt på ridehus og skov i Voerladegård (skriv pb)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 23:15

Til min hoppe på snart 17 år, bruger jeg noget der hedder Premier Flex HA. Det indholder alt det som Asfaloth skriver der skal være i.. Det er bare noget billigere end Cortaflex..

Min hoppe var halt da jeg startede og her lidt over 3 uger efter er hun rentgående..

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

det er en god idé
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 09:11

at købe et produkt med hyaluron syre (HA i produktnavnet), som øger ledvæskens viskøsitet (det gør ledvæsken mere tykflydende og bedre smørende). Dermed lindre det genen i leddet fra gigten - man kan desværre ikke reperere selve det gigtramte bruskområde.

Jeg brugte HA da min hoppe for år tilbage skulle genoptrænes efter en ledbetændelse (jeg blandede selv glucosmin, et produkt med hyaluronsyre, og msm.. men i dag kan man heldigvis få det i ét produkt)

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Nicolé
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 09:14

Bestiller du bare Premier Flex HA på nettet?

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Maria (Pyrus Rævdal)
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 11:22

Det var da godt nok billigt!

Og den flydende til 415 kr er den der kan vare i ca. 2 mdr. eller hvad?

Jeg har selv en hest med spat i det ene bagben og forbenede dragtbruske i begge forhove. Han er ikke som sådan mærket af det (ikke halt, stiv eller noget), men jeg kunne nu godt tænke mig at bruge det forebyggende (og har også gjort det med et produkt fra Havens, men pt får han det ikke).

Jeg er muligvis interesseret i at bestille noget gennem dig :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 19:55

Svarer lige for Maria...

Ja det er det til to måneder, jeg fik den ind af døren her for en uges tid siden, det tager ca 5 dage for at komme hjem fra england.

Man kan nemt bestille det på hjemmesiden, de tager Visa

www.cortaflexsupplements.co.uk/ products.php?cat=9

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

ih.......
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 20:18

så har jeg lige bestilt cortaflex til min hoppe som har forandringer på hovled på begge forben. har ellers kørt hende på glucosamin hcl med godt resultat, men kan næsten forstå at cortaflex ha er bedre. har på den engelske hjemmeside givet 1626kr for 3,8 liter.det er incl levering. det er godt nok billigt i forhold til hvad de tager i dk....

0
0
Svar på denne tråd

Valde på 19
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 21:56

faldt på folden i august og blev ret halt. Efter ca. 1 måned begyndte min datter at skridte ham først 5 min. om dagen, så 10 osv. Efter ca. 1 måned var han oppe på 1 time i skridt.

Han begyndte så at gå og snuble i forb. med undervisning i oktober - ikke voldsomt - men betænkeligt.

Dyrlægen konstaterede så ca. 1. november at han ikke var halt, og foreslog glucosamin for en sikkerheds skyld. Han er jo en ældre herre, og man kan få meget glucosamin for prisen på røntgen osv. Det har vi besluttet han skal ha' resten af sin tid som ridehest (forhåbentlig længe endnu). Vi giver ham halv dose af det dyre fra dyrlægen pga. prisen.

Samtidig, gik min datter over til at ride ham for helt løse tøjler - altså støvsuger-ridning som nogle kalder det.

Vores ridelærer gav os også nogle øvelser der skulle få ham til at træde mere ind under sig og bære mere med bagbenene.

Jeg har ikke set ham snuble i lang tid, og han virker mere frisk og glad for hver gang min datter rider ham. Om det er glucosamin, støvsuger-ridning eller øvelser der virker, ved jeg ikke, men vi fortsætter med alle tre ting.

MEJ

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 21:23

Til kristina-og-y: Hvis du søger på google på premiere flex kommer der en side hvor det kan købes. Det kommer fra England..

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Har hørt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 21:29

Har hørt fra en menneske gigt patient at hybenpulver skulle virke ok.,

0
0
Svar på denne tråd

Nicolé
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 23:27

Øhm.. jeg har funden den hjemmeside, men når man skal bestille, kan man ikke vælge andet land end UK?

Kan det være rigtigt?

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 08:20

Til Rikke T »Thor«: Har lige været inde og kigge og ja det er rigtigt.. Men du kan skrive til dem, fordi det er dem jeg har fået tilsendt fra.. ( jeg købte mit via Ebay, men det kom fra selve firmaet der her står på linket.)

Her er linket: www.equineanswers.co.uk/ prodpage.asp?ProdID=4

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Premiere Flex
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 08:30

Inde på ebay.co.uk kan man søge på premiere flex og så skulle den gerne komme frem. Så kan man købe den der og der kan man også få tilsendt til DK. Man kan selv vælge land hvis man trykker nederst på siden under country..

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke til mennesker?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 08:33

Ville da ønske, at glucosamin havde ligeså god effekt på mennesker! Jeg har nedbrudt brusk i begge knæ og har forsøgt mig med glucosamin, men ser ingen effekt. Det er min eneste erfaring...

0
0
Svar på denne tråd

Pia (Nicolé)
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 11:53

Mange tak for hjælpen :)

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

Kan anbefale Corta-Vet
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 15:32

Til dem, som bruger Cortaflex, kan jeg anbefale Corta-Vet.

Corta-Vet kan herhjemme kun købes gennem dyrlægen til en uhyrlig sum! Det er samme producent som Cortaflex, det siges bare at være 5 gange "stærkere". Jeg har købt pulver til 4 måneder (908 g) for under 700,- inkl. porto fra England - første gang gav jeg under 600,- Priser, min dyrlæge blev helt misundelig over :-)

Priserne svinger lidt og det gør den engelske pund også. Jeg har handlet hos http://www.vet-medic.com/.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har brugt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 12:17

Mobifor+ i snart 2 år med rigtig god forholdsvis hurtig virkning: produktet kan købes på Brogaarden og er jævledyrt (kr. 510 for én liter). Vi køber det derfor via England i 5 l dunke til under det halve incl. levering www.vetscriptions.co.uk/ sender til Danmark og leverer hurigt og problemløst. De har i øvrigt også Cortaflex på programmet.

Vores gamle Fjordhest på 27 år har svær gigt, og vi har set i øjenene, at hans dage (måske måneder :-)) er talte. Alligevel har vi valgt, at køre en kur med Cartrophen injektioner. 4 Ialt, som indsprøjtes med en uges mellemrum. Virkningen har været der fra dag 1. og det har været en fornøjelse at følge udviklingen indtil videre (han skal have sine 3. sprøjte i dag).

Spørgsmålet er hvor godt det virker på sigt. Det ved vi først om nogle måneder.

Cartrophen koster ca. kr. 2.000 for 4 behandlinger (hvor vi selv foretager indsprøjtningerne), men hvis det virker er man ude over dyre smertebehandlinger ect. Dog skal der fortsat behandles med glucusamin. Du kan læse om Cartrophen på netdyredoktorens hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 17:40

..en hest med spat og kodesenebensbetændelse.

jeg havde en totalt ubrugelig hest, men prøvede at give arthoflex i flydende form. Det hjalp rigtig meget. Men desværre ikke nok i længden. Hesten fik en foldskade og måtte ikke bevæge sig i 3 uger. Så leddene blev dårligere og der kunne arthoflexen desværre ikke hjælpe nok.

men det hjalp i et halvt år.

0
0
Svar på denne tråd

Ina (Zirkon)
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 17:07

Jeg har været inde på hjemmesiden du refererer til http://www.vet-medic.com/ , men synes der er mange af produkterne der hedder noget med corta vet. Kan du huske det fulde navn? er det

Cortavet Equine HS Powder 908gm ? som ville være mit umiddelbare bud?

Jeg har en hest med ledbetændelse i hovledet, som skal behandles med irap, hvor jeg fik anbefalet af dyrlægen at supplere behandlingen med et glucosamin holdigt produkt. Så er på udkig efter det mest effektive og økonomiske produkt.

0
0
Svar på denne tråd

Til Mibsen
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 19:22

Hej Mibsen

Ja, det er den, jeg har købt, og det er den størrelse, som bedst kan svare sig at købe kiloprismæssigt. Den findes også i 454 g og i flydende form.

Jeg har snakket med tre dyrlæger, som anbefaler det - og de var meget imponerede over prisen. Min hest havde gavn af den første omgang, men han er desværre blevet så dårlig nu, at ikke engang det hjælper.

Jeg har faktisk en uåbnet bøtte stående, som jeg ikke når at give ham, da jeg er ved at undersøge, om han kan blive erklæret uanvendelig :-(.

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 10:42

..bruger jeg til min hoppe... Jeg prøvede pulver til at starte med og det virkede ok men ikke i længden.

Hoppen har hævede haser uden at være halt.

Og ja har haft dyrlæge på men ingen røngten. Dyrlægen anbefalede den slagt produkter med MSM, glukasamin osv.

Det er stadig nyt med det flydende men det ser ud til at virke.

Jeg har iøvrigt også købt det fra England. Meget billigere end i DK!!

0
0
Svar på denne tråd

Tilskud til gigtheste
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:05

Min hest havde lidt problemer med sit ene haseled. Han får Solanum Flex og æbleeddike og kører fint på dette, desuden kiler på begge baghove for at forbedre benstilling.

0
0
Svar på denne tråd

Equitop Gonex
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 17:31

er der nogen af jer der har erfaringer med Equitop Gonex ?

og kan det evt også købes billigere i udlandet ?

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 10:18

Nu har jeg læst med på tråden, samt kigget på den engelske side der bliver linket til.. Det er jo meget billigere end herhjemme..

Men bliver bare lidt forvirret omkring doseringen, skal de have 15 ml eller 30 ml, skal man give dobbelt dosis de første dage..

Står ikke med et akut problem, men har en fornemmelse for at det kunne være et forsøg værd at prøve, hun har ikke gigt eller er halt, men har en stivhed i bagparten som er lidt finurlig..

Hun har en mus i knæet i venstre knæ, men der har intet været der i 5 år nu, men hun blev sparket opppe ved hoften for 2 mdr siden, og det virker som om hun er blevet mere stiv efter det..

Det er lidt svært at forklare, men det er ikke til nogen skade at forsøge dette produkt tror jeg..

Hoppen er 17 år, i langsom genoptræning, fordi hun har stået noget tid med dette, og fordi hun har denne stivhed..

Men vil bare lige høre jer andre, med dosering og lign, så forsøger jeg mig med dette produkt..

Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..

Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Også Cortaflex til mennesker
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 14:41

Hej

Jeg har lige bestilt Cortaflex hjem til hesten, men så har jeg også bestilt noget til mig selv, for det har de nemlig også, endda i HA udgaven også, så nu skal både hest og jeg prøve om det er noget der dur.

0
0
Svar på denne tråd

Corta Vet ?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 10:59

Hvad koster Corta Vet hos dyrlægen...jeg fik noget med hjem til min hoppe...men venter endnu på regningen....

:gys:

0
0
Svar på denne tråd

bruger også equimobility
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 11:06

på ca. 3 år. og er glad for produktet, det er også ok drøjt.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 13:02

Hej Camilla,

Vær opmærksom på at:

Mange af de kommercielle produkter består grundlæggende af de samme bestanddele, hvoraf mange er udokumenterede.

I Danmark, er de som de fremgår meget dyre, men kan naturligvis erhverves billigere ved at bestille hjem fra udlandet (men pas lige på med lovgivningen vedrørende import af udomumenterede midler).

Grundlæggende er de væsentligste ingredienser dog Gluccusamin (hvor HCL er den reneste form, frem for sulfat) derudover ofte msm. Begge dele kan købes i rå form meget billigere end de kommercielle midler, og efter min erfaring er virkningen lige så god. Vær opmærkso på at visse kommercielle produkter også indeholder smertelindrende midler (f.eks. devils claw), som kan være misledende, når man efterfølgende bedømmer effekten på egen hest, idet der så er tale om smertelindrende symtom behandling i fremfor behandling af realproblemet.

Mvh.

Tine

Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider