Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tanker ved magnesium, mavesår og stess
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 14:47

Hej Ænder.

Jeg har en hest med mavesår, dvs han er dog kureret, men da hans mavesår er stress betonet er jeg jo altid nervøs for at det skal bryde op igen

Han får alt det rigtige foder har wrap tilgængeligt døgnets 24 timer, så foder mæssigt har han alt og har altid haft det..

Min tanke er dog, om ikke man, med lidt held, kunne have gavn af at give magnesium som tilskud da det jo er kendt for at lægge en dæmper på nervøse stressede heste

Nu fik min det i forbindelse med en stor operation han var igennem, men han har tendens til at stresse lidt, og er en meget sensibel type der hurtigt bliver lidt beklemt og ked..

Problemet er at stress er roden til mavesår, men samtidig nu hvor min så er rask igen, ja så er han meget mere på og der skal ske noget hele tiden, så jeg er sgu bange for at det i sig selv kan fremkalde nogle maveproblemer igen

derfor tænker en klog jo så... Aha magnesium kan måske lige tage toppen så han slapper mere af??

Han går på fold hele dagen, og er hverken nervøs eller vild på nogen måde, han stresser mere indadvendt, og bliver lidt rastløs..

Nogen erfaringer?? med magnesium i al almindelighed??

mvh

Katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener at...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 15:16

...have læst at magnesium ikke har den effekt som man tidligere antog, at man putter et middel i hesten til ingen verdens nytte, men jeg er ikke 100% sikker.

Der må være nogen der ved det.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Jeg har DK's bedste wrapleverandør!

0
0
Svar på denne tråd

Det har en virkning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 15:34

På nogle...

Søg på ordet og du vil finde flere tråde om dette emne.

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

har søgt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 16:07

Men der står ikke noget om decideret brug for heste med mavesår, er sådan en hest skal man jo som udgangspunkt passe på med hvad man hælder i

Så jeg kender desværre kun til magnesium ved nervøse heste og tændte heste, og det er han som udgangspunkt ikke

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Magnesium
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 16:27

Magnesium har en effekt på nervesystemet, men kun hvis der er mangel. Idet magnesium er en del af transmissionen i synapserne, dvs. at er der alt for lidt ses der kramper, men vil let mangel vil man se dyr der er meget opfarende...

Men om magnesium generelt har en virkning på stressede heste ved jeg ikke. Det er nok mere deres nærmiljø der spiller ind her...

0
0
Svar på denne tråd

At være nervøs
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 18:08

Inde i er også stressende :-) har haft en af slagsen :-)

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

Illum & Trine
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 11:57

nu skrev jeg med vilje stresset, fordi havde jeg skrevet nervøs havde folk (ihvertfald 90%) opfattet det som om at den farede rundt i boksen hver gang nogen gik forbi

Men jeg er helt enig de to ting går jo lidt hånd i hånd

Han og SG har nok haft meget til fælles i den retning, man kan vel med rette kalde det sensibel og følsom, det tror jeg beskriver det bedst

Trine:

Tak for din uddybning, det var nemlig også det jeg var i tvivl om, nemlig om det virkede, da jeg skulle mene han var alt rigeigt dækket ind på sit foder og sin wrap

Illum, havde du go effekt på SG?? og ville du anbefale det??

Kh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider